דף הבית חוק ומשפט ביטוח לאומי ביטוח לאומי – תגמולי מילואים
ביטוח לאומי – תגמולי מילואים
אלעד שניר 29/11/11 |  צפיות: 8165

במדינת ישראל, השירות הצבאי אינו מסתיים לאחר תום השירות הסדיר, שכן רבים משרתים במילואים. ביטוח לאומי ער לעובדה כי בתקופת המילואים, המשרת איננו עובד ולכן, משלם לו תגמולי מילואים.

מי זכאי לקבל דמי מילואים? המשרתים בשירות חד יומי, שירות מילואים ארוך, מי שהיה באימון מכוחו של חוק שירות עבודה בשעת חירום וכן פעילות במסגרת חינוך קדם צבאי.

ניתן לקבל את התגמולים באמצעות המעסיק או באמצעות הגשת תביעה מסודרת  אל ביטוח לאומי, לה יש לצרף אישור מצה"ל על שירות המילואים.

דמי המילואים מחושבים על פי תקופת המילואים ורמת ההכנסה של המשרת.

כיצד מקבלים דמי מילואים?

עובדים שכירים מקבלים את תגמולי המילואים ממקום העבודה. זוהי חובתו של המעביד ועליו לשלם את התגמולים במועד תשלום השכר. היה והמעביד אינו משלם את דמי המילואים, יכול המובטח להגיש תביעה אל ביטוח לאומי או להגיש תביעה כנגד המעביד.

מבוטח העובד כעצמאי יגיש תביעה לביטוח לאומי, לשם קבלת התגמולים.

כאשר מגישים תביעה, יש להקפיד למלא את כל הפרטים ולצרף אישור מצה"ל על זימון למילואים ואישור ממקום העבודה, על תקופת ההעסקה ורמת השכר.

זכרו  - תביעה חסרה, תעכב את קבלת התשלום. ביטוח לאומי ישלח בחזרה את התביעה להשלמת הפרטים ורק לאחר קבלתם, תדון שוב בתביעה.

הגשת תביעה נגד המעסיק

מעבידים בישראל, מחויבים לשלם תגמולי מילואים לעובדיהם, כאשר הם יוצאים לשירות מילואים. דמי המילואים מחליפים את שכר העבודה ועל כן, על המעסיק לשלם אותם במועד תשלום המשכורת.

המעסיק זכאי להגיש תביעה אל ביטוח לאומי, אשר ישפה אותו על תשלום התגמולים, אך אין הוא רשאי לחכות עד לקבלת ההחזר, לשם העברת התשלום לעובד.

לעניין זה נציין פרט חשוב – שילם ביטוח לאומי למעביד, סכום תגמול גבוה יותר מן הסכום ששילם לעובד, על המעביד לתת לעובד את ההפרש בין הסכומים!

מה קורה כאשר המעסיק מסרב לשלם את תגמולי המילואים? העובד רשאי להגיש תביעה כנגד המעביד, על פי חוק הגנת השכר. כמו כן, יכול העובד להגיש תביעה לדמי מילואים בסניף ביטוח לאומי.

הגשת תביעה אל ביטוח לאומי

שכירים בישראל, זכאים לקבל את דמי המילואים מן המעסיק וזוהי למעשה חובתו לשלם תשלום זה. לא שילם המעביד את תגמולי המילואים, רשאי העובד להגיש נגדו תביעה , כאמור מעלה.

באפשרות המבוטח גם להגיש תביעה עצמאית לסניף ביטוח לאומי, לקבלת תגמולי מילואים:

1. טופס תביעה : הגשת התביעה תהיה על גבי הטופס המתאים לכך ועל התובע לצרף לו את האישורים כמפורט בטופס.

2. מוקד טלפוני : לרשות משרתי המילואים, מוקד טלפוני, אליו אפשר לפנות בשאלות לגבי הגשת התביעה.

3. תביעה באינטרנט : ניתן לשלוח בדואר את התביעה, אל סניף ביטוח לאומי, להגיע פיזית לסניף ולמסור את התביעה וכן למלאה דרך אתר האינטרנט.

משרתים במילואים? שימו לב! אם אתם שכירים, חייב המעביד לשלם לכם תגמולי מילואים. אלו נועדו להחליף את שכר העבודה שלכם בתקופת המילואים.

לקבלת מידע נוסף – פורום ביטוח לאומי >>


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI