דף הבית חוק ומשפט משפחה חמישה כללים שחשוב לזכור לפני פתיחה בהליך גירושין
חמישה כללים שחשוב לזכור לפני פתיחה בהליך גירושין
אלעד שניר 07/12/11 |  צפיות: 2950

לפי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, החל משנות ה- 70 חלה עלייה מתמדת בשיעור המתגרשים בישראל. החל משנת 2006 ישנם למעלה מ- 13,000 מקרי גירושין בישראל מידי שנה. במאמר זה נסקור חמישה כללים עיקריים שחשוב לבצע בטרם פותחים בהליך גירושין.

כלל ראשון: לבדוק את מצב הכסף והנכסים

הליכי גירושין מלווים בדרך-כלל במאבקים כספיים – הן לגבי הון ונכסים שכל צד הביא לנישואים מעצמו מלפני הנישואים, והן לגבי הון ונכסים שנצברו במהלך חיי הנישואים עצמם. לכן, לפני שפותחים בהליכי גירושין, יש לבדוק את מצב הנכסים והכסף שברשותכם.

הבחינו בין נכסים שהבאתם אתכם מלפני הנישואים, או שקיבלתם בירושה או מתנה, לבין נכסים שנצברו במהלך שנות הנישואים המשותפות. זכרו לבדוק בין היתר גם תוכניות חיסכון, קרנות פנסיה, קופות גמל והלוואות שונות. 

חשוב גם לשמור מסמכים פיננסיים שונים שיכולים להוות ראיה לטובתכם בבית המשפט.

כלל שני: לאסוף ראיות לגבי טיב הקשר עם הילדים וליכולת לגדל אותם

אם נולדו לכם ילדים במהלך הנישואים, תביעת הגירושין תלווה גם בתביעה למשמורת ואפוטרופסות עליהם (אלא אם כן תגיעו לפשרה מראש). בדרך-כלל קובעת הערכאה השיפוטית שהילדים ישהו תחת משמורת של אחד ההורים, ואילו להורה השני יינתנו הסדרי ראייה עם הילדים.

שאלת המשמורת תוכרע לפי שיקולי "טובת הילד", קרי: טיב הקשר עם הילדים והיכולת לטפל בהם ולכלכל אותם. אמנם סע' 25 לחוק הכשרות והאפוטרופסות קובע כי ילדים עד גיל 6 יהיו בעיקרון במשמורת של אמם, אולם אם יצליח האב להוכיח שישנן סיבות מיוחדות לכך שהילדים יגורו במחיצתו יכול ביהמ"ש לפסוק שכך יהיה.

כלל שלישי: בחירת עורך-דין גירושין מנוסה ומקצועי

בכל תחום משפטי חשוב לשכור את שירותיו של עורך-דין מנוסה ומקצועי בתחום, אולם בהליכי גירושין יש לחזר באופן מיוחד אחר עורך-דין גירושין כזה, וזאת ממספר סיבות:

1. הנושאים המשפטיים הרבים הנלווים לתביעת גירושין- תביעת גירושין מלווה בהמון פרטים משפטיים: לאיזו ערכאה כדאי לפנות – בית משפט אזרחי או בית-דין רבני, מירוץ סמכויות, תביעות שיש לכרוך לתביעת הגירושין ועוד. לכן חשוב לבחור בעו"ד דיני משפחה הבקיא בכל הפרטים המשפטיים הללו.

2. התארכות ההליכים- הליכי גירושין עלולים לקחת שנים רבות, לאור מאבקים שונים בין הצדדים. הליכים אלו מלווים לעיתים קרובות במתח נפשי רב. לאור זאת, חשוב לבחור בעורך-דין גירושין מנוסה ומקצועי שיכול לקצר את ההליכים המייגעים.

3. ההשלכות המעשיות של הליכי הגירושין- כאמור, בתביעת גירושין בדרך-כלל עומדים על הכף סכומי כסף גדולים ולעיתים אף שאלות הנוגעות לילדים שנולדו במהלך הנישואים. לכן לטעמי, כדאי להשקיע יותר כסף בשכירת עורך-דין גירושין מנוסה, גם מעבר ליכולות הכלכליות העכשוויות העומדות לרשותכם, על-מנת להגדיל את הסיכויים לזכות במה שרוצים.  

לקריאה נוספת: עורכי דין בישראל >>

כלל רביעי: איסוף מידע על הצד השני

לפני שפותחים בהליכי גירושין רצוי מאוד לאסוף כמה שיותר מידע על הצד השני: מידע על קשר רומנטי עם מישהו אחר, מידע כלכלי וכד'. במקרה בו נמצא שהצד השני אכן מנהל קשר רומנטי כזה, חשוב להשיג עליו מידע רב ככל שניתן – הרגלים, תמונות וכד'.

ניתן להיעזר בחוקר פרטי לשם מעקב אחר בן הזוג ואיסוף מידע מדויק ורב ככל הניתן עליו. בכל מקרה, רצוי לקבל ייעוץ משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה בגירושין מומחה בטרם פונים לחוקר פרטי, שכן החוקר הפרטי עלול לעבור עבירות של פגיעה בפרטיות של בן הזוג (ראה למשל: תמ"ש 42493/06).

כלל חמישי: שמירה על חשאיות

מדובר בצד השני של הכלל הקודם. כשם שחשוב לאסוף מידע על הצד השני, כך חשוב לשמור על חשאיות רבה ככל האפשר בנוגע למידע האישי שלכם, כדי שלא ישמש את בן או בת זוגכם במהלך הליכי הגירושין. גם במקרה זה כדאי לקבל ייעוץ מעורך-דין גירושין מומחה.

סיכום

בטרם פותחים בהליכי גירושין ישנם דברים רבים שכדאי וחשוב לעשות. במאמר זה סקרנו חמישה עיקריים. ואל תוותרו על ייעוץ מעורך-דין גירושין מנוסה. בהצלחה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI