דף הבית חוק ומשפט פלילי תקיפת שוטרים – העבירה החמורה ביותר?
תקיפת שוטרים – העבירה החמורה ביותר?
אלעד שניר 27/12/11 |  צפיות: 3746

תקיפת שוטרים היא עבירה פלילית, כמו גם, הפרעה לשוטר במילוי תפקיד. העבירה החמורה ביותר במישור זה, היא תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, עבירה שבגינה ייגזרו על הנאשם שהורשע,  מינימום שלושה חודשי מאסר.

הורשע אדם בתקיפת שוטר – עונשו יהיה לכל הפחות, שלושים יום מאסר, בפועל או על תנאי, על פי שיקול דעתו של בית המשפט.

בדין הפלילי, לא קיימות עבירות רבות שבהן נקבע עונש מינימום. המסר אפוא הוא ברור – זוהי עבירה חמורה וקיומו של עונש מינימום, בא להרתיע את הציבור מפניה.

אם זומנתם לחקירה בגין עבירה של תקיפת שוטרים, פנו מיד וללא עיכוב, אל עו"ד פלילי, אשר ייצג אתכם בהליך, מתחילתו ועד סופו.

זכרו – התערבות מוקדמת של עו"ד פלילי, יכולה למנוע הגשת כתב אישום!

תקיפת שוטרים  - עונש מינימום

קביעת עונש מינימום, אינו דבר שכיח בדין הפלילי בישראל. בחירתו של המחוקק לקבוע עונש מינימום לעבירות נגד שוטרים, איננה מקרית ונועדה להעביר מסר חד משמעי של הרתעה.

בגין תקיפת שוטרים, קבע המחוקק עונש מאסר שלא יפחת מחודש ולא יעלה עד שלוש שנים.  אם התקיפה נעשתה בנסיבות מחמירות, המאסר יהיה לא פחות משלושה חודשים ועד חמש שנים.

עבירה נוספת בהקשר זה, היא הפרעה לשוטר במילוי תפקיד ובגינה- מאסר של לא פחות משבועיים ועד שלוש שנים.

ענישה - שיקולי בית המשפט

בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירה של תקיפת שוטרים. עתה עליו לגזור את דינו של הנאשם. ראשית, עליו להחליט האם לגזור את העונש המינימאלי בלבד או להחמיר עם הנאשם ואף לגזור את העונש המקסימאלי שבחוק.

שנית, עליו יהיה להחליט, האם לגזור עונש מאסר בפועל או מאסר על תנאי.

מהם השיקולים המנחים את בית המשפט, בבואו להחליט על עונשו של הנאשם:

1. נסיבות ביצוע העבירה : אופן ביצוע העבירה הוא שיקול מרכזי. לעניין זה, רלוונטית בעיקר חומרת הפגיעה של השוטר. עו"ד פלילי יסביר כי ככל שהפגיעה הפיזית קשה יותר, כך סביר יותר כי בית המשפט ייטה לגזור מאסר בפועל.

2. גילו והלך רוחו של הנאשם : האם מדובר באדם מבוגר, בעל אופי אלים ועברייני, או שמא בנאשם שומר חוק, אשר נקלע לסיטואציה פלילית חד פעמית.

3. עבירות קודמות : קיומן או העדרן של עבירות קודמות, יכול להיות רלוונטי מאוד, בקביעת העונש.

אלו מעשים נחשבים לתקיפה?

חוק העונשין מגדיר את המונח תקיפה -  כמכה, נגיעה, דחיפה או הפעלת כוח בדרך אחרת, ללא הסכמה. זוהי ללא ספק הגדרה רחבה מאוד.

החוק לא נתן הגדרה נפרדת למונח זה, במסגרת העבירה של תקיפת שוטרים. מכאן, המסקנה היא כי ההגדרה הכללית, חלה גם על עבירה זו וכל מגע פיזי בשוטר, ללא הסכמתו, עלול להתפרש כתקיפה.

האם תקיפת שוטר שלא במסגרת מילוי תפקידו, מהווה עבירה של תקיפת שוטרים? לא. על התקיפה להיות בהקשר של תפקיד ואם מדובר בתקיפה על רקע אישי, אזי זוהי עבירה רגילה של תקיפה, כהגדרתה בחוק.

נחקר? חשוד? פנה אל עו"ד פלילי

השיקולים המנחים את בית המשפט, בקביעת עונשו של הנאשם, הם השיקולים, המנחים גם את הפרקליטות, בבואה להחליט, האם להגיש כתב אישום או אם לאו.

זומנתם לחקירה? אתם חשודים בעבירה? עליכם לקבל ייעוץ משפטי מיידי של עו"ד פלילי.

תערבותו המוקדמת של עורך הדין, יכולה למנוע הגשת כתב אישום, להפחית את חומרת העבירה או לגבש עסקת טיעון מקלה, הכול על פי הנסיבות.

תקיפת שוטרים היא אחת מן העבירות בחוק העונשין, לה נקבע עונש מינימום. המורשע בגין עבירה זו, יקבל עונש מאסר מינימאלי של שלושים יום וניתן לגזור עליו עד שלוש שנות מאסר. תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות? עונש מינימום של שלושה חודשים ועונש מקסימאלי של חמש שנות מאסר.

למענה נוסף בנושא זה – פנו לפורום פלילי


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI