דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות בית פקינז
פקינז
לילך כהן 26/01/12 |  צפיות: 3454


הפקינז הינו כלב מתעתע- קטן מימדים עם אופי גדול.

גובהו הממוצע של הפקינז הוא 40 ס"מ ומשקלו הממוצע כ- 4 ק"ג, ראשו גדול באופן יחסי לגופו תוחלת חייו של הפקינז היא סביב 13 שנים.

הפקינז הוא כלב קטן בעל אופי גדול אשר מבין מהר מאד מהם סדרי העולם שסביבו, לכן אם הפקינז עולה פעם אחת על מיטה- המיטה תהיה חלק מהממלכה שלו. ניתן ואף רצוי לחנך את הפקינז מגיל קטן לגבולות, להסביר היכן מותר לו והיכן אסור לו להיות. הפקינז ה"קטן" יחסית יכול להיות פעיל מאד והליכה מרובה תעזור לו לפרוק את האנרגיה.

בשל גודלו בעלים רבים נוטים "לבלבל" בין פקינז לצעצוע ולכן הולכים איתו על הידיים, מרימים אותו לספות ולמיטות. מבחינת הפקינז, התנהגות זו של הבעלים הינה פינוק והוא נהנה לנצל אותה. כל עוד בעלי הפקינז מודעים לכך ולזה שהמצב יישאר ככזה (קשה להקנות לפקינז הרגלים בגיל מאוחר), אז שמחה ואהבה גדולה תשרור בין הפקינז לבעליו.

בשל גודלו ומראהו בעלי פקינז נוטים לטפח אותו ובצדק. סירוק יומיומי חשוב בכדי למנוע קשרים, רצוי להתייעץ עם חנות החיות על מברשת שיער שתהיה אידיאלית עבור הפקינז שלכם. תספורת גזע גם היא מומלצת. אפילו בימי החורף יידע ספר כלבים מקצועי לבצע עבודה ראויה שתשמור על מראהו של הפקינז, תטפח אותו ובו זמנית תגן עליו מפני הקור. חלק מפעילות הטיפוח  כוללת גם שמירה על עיניו, ניקיונן וניקיון אוזניו. ניקיון אזורים אלו ניתן לבצע גם בבית כפעילות יומיומית המתווספת לסירוק.

נוסף על הקפדה וטיפוח הפקינז, יש להקפיד איתו על מזון כלבים משובח. מזון כלבים משובח יביא בפועל לפרווה מבריקה וימנע ריחות גוף לא נעימים מהפרווה ומהפה של הפקינז. בשל גודלו של הפקינז חשוב להקפיד על מתן כמויות האכלה המותאמות לגודלו. בכמויות האכלה גדולות מידיי ומתן שאריות מזון הפקינז יכול להשמין בקלות. מזון כלבים משובח ידרוש להאכיל בכמויות קטנות וייתן לפקינז את מלוא התזונה שהוא זקוק לה במהלך חייו. חשוב להקפיד על כמויות האכלה ולמנוע השמנה אצל הפקינז, בעיקר בשל מבנה גופו ורגליו הקצרות שאינן מיועדות לעמוד בעומס רב מידיי.

בנוסף לכך, ימצאו בעלי הפקינז מגוון אקסוסוריז עבור כלבם. בין מוצרי הכלבים ניתן למצוא קוקיות לשיער וביגוד. הפקינז נוטה להתקרר בקלות ולכן הלבשתו מובנת מאליה ולעיתים אף נדרשת לשמירה על גופו. הפקינז, על אף אופיו החזק, נוטה עשוי לפתח בעיות בריאות שונות ובניהן התקררות, קשיי נשימה, בעיות לב וכשלים במערכות השלד והעצמות, לכן ש להקפיד עם הפקינז על הליכות מרובות, מזון כלבים משובח וטיפוח.

ניתן לקנות אוכל לכלבים ולכלבי פקינז כאן http://www.pet-bar.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI