דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה חברה, פוליטיקה ומדינה - אחר ד"ר אריק כרמון על עתידה של העיר ירושלים
ד"ר אריק כרמון על עתידה של העיר ירושלים
דנה הראלי 28/10/08 |  צפיות: 3469

ירושלים על ראש שמחתנו

ד"ר אריק כרמון על עתידה של העיר ירושלים

מאת קרין תמר שפרמן ודנה יוחנן

ד"ר אריק כרמון, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, תורם לקהילה בדרכים רבות ועיקר עיסוקו היום מתמקד בדרכים לשיקומה של ירושלים. כרמון מביע את חששו העמוק מעתיד העיר וסובר שמדינת ישראל החליטה לוותר, אולי אף בצורה לא מודעת, על עיר הבירה שלה. דאגותיו מתבססות על מציאות שבה שבעים מוסדות ממשלתיים, כולל מיניסטריונים, משרדים, ואף משרד ביקורת המדינה, עזבו את ירושלים – הממשלה יורדת לתל אביב. אפילו 'הפנטגון הישראלי' נמצא בתל אביב, 'אמרו לי מסיבות ביטחוניות, אבל אני לא קונה את זה', דברי כרמון. אין ספק שירושלים אינה משמשת היום מרכז פוליטי. זוהי עיר בירה שלא נמצאת בירושלים

השאלה המרכזית שד"ר אריק כרמון שואל היא: איך משקמים את עיר הבירה שלנו? איך הופכים את ירושלים לבירה נוסח ברלין? את מאמציו הרבים בתחום הוא החל במאי 1999, שבוע ימים לאחר בחירתו של אהוד ברק לראשות הממשלה. אז כרמון הציע לו להעלות את הנושא בעצרת הכללית של הארגונים היהודיים (General Assembly) שנערכה באותה העת באטלנטה. בהמשך פנה כרמון אל ראש הממשלה דאז אריאל שרון וכן לראש עיריית ירושלים אהוד אולמרט, אך מאמציו לא נשאו פרי.

כרמון לא ויתר, ולפני כחמש שנים זימן את הקרנות שיושבות בירושלים, בהן קרן הנדיב, קרן קרב וקרן ירושלים, והן מימנו הוצאה לאור של 'חזון לירושלים: תכנית לשיקום ירושלים בירת ישראל' בהוצאת מכון ירושלים לחקר ישראל. לפני חודשים אחדים, בעקבות החוברת, הוקם צוות היגוי שכרמון התבקש להובילו, ובו חברים גם אפרים הלוי ודוד בלומברג. עיקר הפעילות מכוונת בשלב זה להשגת משאבים ולמיסוד המאמץ.

לטענת כרמון הנחת העבודה היא שאי-אפשר לשנות את פניה של ירושלים בן לילה, ומדובר במהלך שיארך 15–20 שנה. על כן יש לגייס את ממשלת ישראל, את העם היהודי ואת כל מי שירושלים חשובה לו בהיותה מרכז הרב-תרבותיות העולמית לצורך שיקומה. קשה מאוד לשכנע ממשלה להיכנס למהלך כזה, משום שלא רק שהיא נאלצת, אלא לא היא תקצור את הפֵרות – היא רק תתחיל במימוש החזון העתידי.

לסיכום כרמון אומר כי כדי להתמודד עם האתגרים הללו ראש ממשלת ישראל וממשלת ישראל הם שצריכים לעמוד בראש המאמץ. זהו נושא שהוא מעבר לכוחותיו של ראש העיר ירושלים, אשר ייבחר בקרוב, יהא החזק ביותר והטוב ביותר שאפשר להעלות על הדעת. זוהי משימה לאומית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI