דף הבית פיננסים וכספים נדל"ן יואל יפרח - איך בוחרים דירה חדשה
יואל יפרח - איך בוחרים דירה חדשה
לילך כהן 26/03/12 |  צפיות: 2929


בודקים את ה"סטטוס" העדכני שלכם

בחירת דירה חדשה היא דבר מאתגר מאוד. אין ספק שמעבר לסכום המכובד ביותר שעתידים אדם, זוג או משפחה להוציא על דירה חדשה הרי שמדובר ברצון עז למצוא את עצמנו במקום שבו אנו מרגישים הכי נוח בעולם מכל בחינה שהיא. לכן בחירת דירה חדשה חייבת להתחיל במבט פנימה על ההרכב המשפחתי בכדי לזהות את הצרכים הבסיסיים והמיוחדים גם יחד של כל אחד מבני המשפחה. מספר הנפשות במשפחה, מצבה הפיננסי של המשפחה, הסגנון האישי של כל אחד מהם ומצבם העדכני של הבעל, האישה והילדים בכל הקשור לעבודה, לימודים, חיי חברה וכיו', הם דברים שכל עוד הם לא נכנסים למשוואה אי אפשר באמת לדעת כיצד לבחור דירה מתאימה.

משלבים בין הדירה למה שמסביב לה

דירה חדשה היא פסגת השאיפות של לא מעט אנשים בישראל. אפשר לראות כיצד רבים מנסים להבין במדויק מה גודלה של הדירה בכדי להבין האם הם יוכלו לגדל את ילדיהם בעתיד והאם הם באמת הופכים להיות בעלים של נכס שיהיה לו ערך רב גם בעתיד הרחוק. אך חשוב לצאת מעט מעניין הגודל, תרתי משמע, ולהבין שהתנאים החיצוניים מכריעים רבות לגבי איכות המגורים ושווי הנכס. דירה חדשה שנבנתה תוך השקעה מכובדת של הקבלן יכולה להיות גדולה, מרווחת ויפה מאוד אך יש לבדוק גם האם היא ממוקמת בשכונה איכותית והאם יש בסביבה מרכזי קניות, מוסדות חינוך, מוסדות עירוניים שונים (הן ל"סידורים" וקבל שירותים והן לרווחת בני המשפחה) ועוד. גם תחבורה היא נושא חשוב מאוד שמקל את היציאה והכניסה ליישוב ומאפשר קיצור מרחקים.

כל הנתונים נכנסים לשקלול המחיר הסופי

מקום המדינה ועד היום רכשו רבים דירות חדשות בישראל. אך חשוב להבין שצורת הרכישה של פעם אינה מזכירה כלל את צורת הרכישה של היום. כיום יש הרבה יותר נתונים שצריך להכניס למשוואה הסופית בכדי להבין האם מולנו עומדת עסקה רצינית לרכישת דירה. אם בעבר רכשנו דירות תוך התייחסות לצרכים בסיסיים הרי שכיום אנו בוחנים את גודלה של מרפסת השמש את ייחודו של הלובי וכמובן גם את השטחים הירוקים שיכולים לתרום רבות לדור הצעיר. לכן חשוב להבין שאי אפשר לבסס החלטה רצינית כל כך כל עוד לא דואגים להיחשף לכמה שיותר נתונים. אין צורך להתבייש ולכן גם שאלות תם הן כאלה שיש לשאול איש תיווך או כל מי שמציע לכם רכישה של דירה חדשה באזור מסוים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI