דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים מדעי המחשב – מה שצריך לדעת
מדעי המחשב – מה שצריך לדעת
שירה דרורי 04/05/12 |  צפיות: 2997

בשנים האחרונות, עם התגברות המודרניזציה וחממות ההי-טק שצצות בכל מקום בעולם, הולך וגובר הביקוש לאנשי מדעי המחשב, מקצועיים ומיומנים. תחום מדעי המחשב הוא תחום מעניין ומתגמל כאחד, אנשים שמחשבים זו דרך חיים שניה בשבילם ימצאו בתחום זה את מבוקשם בהתגלמות עבודה מאתגרת עם תשואה כלכלית לא רעה בכלל.

התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות יצרה התפתחויות לא מעטות גם בתחום המחשבים. הפיתוח ההולך והגובר במחשבים יוצר מצב בו אין מספיק אנשי מדעי המחשב שיפתחו ויפתרו בעיות בכל הנושאים בהם מתחוללים שינויים. איש מדעי המחשב עוסק בכל הפיתוח, התחזוקה ותפרון הבעיות בנושאים כמו: רשתות מחשב, הצפנה, מערכות הפעלה, הנדסת תוכנה, שפות תכנות, לוגיקה, מתמטיקה, גרפיקה ממוחשבת, אינטרנט, מסדי נתונים, ארגון המחשב, מבנה מחשבים ועוד.

לימודי מדעי המחשב נלמדים במגוון מוסדות בארץ ובעולם, כאשר עקב המהירות בה מתפתח התחום, כך גם הלימודים שנערכו לפני שנתיים במוסד כלשהו, שונים בתכליתם מהלימודים כיום, הן בחומר הנלמד והן ברמתו. סטודנט למדעי המחשב נחשף כאמור לנושאים תאורטים רבים: רשתות מחשב, הצפנה, מערכות הפעלה, הנדסת תוכנה, שפות תכנות, לוגיקה, מתמטיקה, גרפיקה ממוחשבת, אינטרנט, מסדי נתונים, ארגון המחשב, מבנה מחשבים ועוד מכלול שלם של תתי תחומים בהם יוכל להתפתח ולהתמחות בצורה ספציפית יותר בתארים וקורסים מתקדמים יותר.

מסלול מדעי המחשב כיום הם בתצורה של תואר ראשון, תואר שני או קורסים מקצועיים שונים.

לאחר רכישת ידע תאורטי בסיסי, יחשף סטודנט מדעי המחשב לעבודה טכנית יותר על מנת שיוכל לרכוש את ארגז כלי העבודה בו ישתמש במהלך הקריירה שלו.

סטודנטים רבים עובדים בתחום מדעי המחשב עוד במהלך הלימודים עצמם. מקומות העבודה מודעים לאיכות הגבוהה של הסטודנטים במסלול לימודים זה, ועל כן מוכנים לקחת אותם לעבודה או ככח עבודה טוב ואיכותי, או כשהשקעה על מנת שיוכלו להשאיר אותם אצלהם גם לאחר סיום הלימודים וקבלת התעודה. לאחר סיום הלימודים, לא מתקשים סטודנטים של מדעי המחשב להכנס לעניינים בשוק העבודה, שכן תחום מדעי המחשב רווי במשרות איכותיות עם שכר מתגמל.

ע"פ סקרי הכנסה של המרכז לסטטיסטיקה, תחום מדעי המחשב הוא בין 3 המקומות הראשונים בגובה ההכנסה החודשית הן במשרות זוטרות והן במשרות בכירות. יתרה מזאת, אפשרויות הקידום בתחום זה הן רבות, עד תפקידי ניהול צוותי פיתוח, וניהול ארגון שלם.

לימודי מדעי המחשב אינם קלים ועל כן הדרישות גבוהות. תלמיד חייב להוכיח ידע מתמטי טוב לפני קבלה ללימודים, ובהעדר כזה יהיה עליו לעבור מכינות ומבחני קבלה. לרוב ציון הפסיכומטרי שיידרש יהיה גבוה מהממוצע, וכן תנאים נוספים נדרשים ללימודים אלה. מסלול הלימודים עצמו גם דורש לא מעט, כאשר הרבה שעות תרגול בבית ידרשו גם לאחר שבוע לימודים עם מערכת עמוסה מהממוצע.

אך התגמול בסוף התואר בהחלט ראוי את העבודה הקשה.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה דרורי

סטודיו קורן דור תוכן שיווקי



 


מאמרים נוספים מאת שירה דרורי
 
מדוע כדאי לעבוד בציוותי בידור בבתי מלון
שוקלים להשתלב בעבודה בציוותי בידור בבתי מלון? לפניכם מספר יתרונות לעבודה בציוותי בידור

מה מחכה לכם בסאמר סקול 2014?
25/10/13 | אטרקציות
אחרי ההצלחות של סאמר סקול בארה"ב, אנגליה וקנדה, לפניכם טעימה קטנה מהחוויות שמחכות לכם אם תירשמו לסאמר סקול גם בשנה הקרובה, 2014

בילויים בתל אביב – יותר מעיר ללא הפסקה
20/10/13 | בתי מלון
חובבי ההיסטוריה והמורשת, העיר תל אביב דאגה לשמר את ההיסטוריה שלה על ידי מספר אתרים הפזורים ברחבי העיר, כגון 'בית העיר תל אביב.

עיר הבירה – עיר הפסטיבלים
20/10/13 | אטרקציות
איזה פסטיבלים תוכלו למצוא בירושלים עיר הבירה? העיר מארחת מספר פסטיבלים במהלך השנה

עיר הקיץ הנצחית - חופשה באילת
20/10/13 | בתי מלון
אז מה עושים באילת בחורף? לפניכם מספר טיפים להצלחתה של חופשה באילת בחורף באדיבות מלון לאונרדו פריוילג' אילת

ללמוד אנגלית במקום בו הכל התחיל
לימודי אנגלית בלונדון לא רק ישפשפו את האנגלית שלכם לרמה טובה יותר, הם גם יקנו לכם דיקציה והגייה נכונים יותר, כזאת שאף אמריקאי, בריטי או דובר אנגלית אחר יבקש ממכם לחזור שוב על מה שאמרתם "כי הוא לא ממש שמע את המילה האחרונה".

לימודים באוסטרליה – למה כדאי?
אם אתם חושבים ללמוד בחו"ל, ושוקלים ללכת על מקום חדש וצעיר – הנה כמה סיבות למה כדאי לכם לבחור דווקא באוסטרליה

צימרים בכינרת – המסע לצפון מתחיל ונגמר בכינרת
18/05/13 | צימרים
התענוג המושלם בחופשה שלכם הוא המיזוג המושלם בין נוף טוב, אירוח מפנק, מיקום אטרקטיבי, אטרקציות בקרבת מקום והאגם הטוב במדינה – הכינרת.

חברת ההפקות של רוני אטיאס
ברת ההפקות של רוני אטיאס היא בעלת שם לאומי בתחום, ומציגה פורטפוליו עשיר ומקצועי של מיטב האירועים והמופעים שהתרחשו בארץ בשנים האחרונות.

סאמר סקול בלונדון – נקודות נוף מעניינות בעיר לבני נוער וילדים
כשנוסעים לסאמר סקול בלונדון, נהנים מביקור בעיר עצמה. אבל בעיה אחת גדולה היא שהזמן כל כך קצוב, ובעיר יש כל כך הרבה אטרקציות ומוקדי עניין, שקשה לדעת לאן ללכת. אז הינה לכם רשימה של נבחרת מרשימה בהחלט, של מקומות שאסור לפספס ונקודות נוף בהם חייבים לבקר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI