דף הבית פיננסים וכספים משכנתא הלוואת גישור למשכנתא
הלוואת גישור למשכנתא
wobi 10/05/12 |  צפיות: 2776

רכישת דירה אינה משימה פשוטה, מאחר והיא דורשת הירתמות ארוכה מאד אל בנקי המשכנתאות. לעיתים, הזמן הוא האויב הגדול ביותר שלנו, שעה שאיננו עומדים בנטל התשלומים אל המוסד הפיננסי. הלוואת גישור מסייעת פעמים רבות להתמודד עם תשלומי משכנתא, ובכך מונעת אי נעימות כלכלית רבה.

רבים מרוכשי הדירה אינם מכירים את המושג "הלוואת גישור" על בוריו, דבר שמונע מהם להיעזר בכלי שימושי מאד. אנחנו ננסה לעמוד פה על המאפיינים המרכזיים של המונח, וכן ניתן דגשים על אופן לקיחתו, היתרונות והסכנות.

מהי הלוואת גישור?

הלוואת גישור (המכונה גם "הלוואת גרייס") היא הקלה כספית אשר מקבל בעל משכנתא, והיא נועדה, כנובע משמה, "לגשר" על שני מועדי זמן. במילים אחרות: הכספים שיינתנו במסגרתה נועדו לספק ללווה מרווח נשימה, עד אשר יקבל כספים בעתיד- בין אם עקב ירושה, פתיחה של קופת גמל או כל דבר אחר.

בדרך כלל, תהיה הלוואת גישור צמודה למדד המחירים לצרכן, כלומר, זוהי הלוואה עם ריבית משתנה. בניגוד למשכנתא עצמה, הרי שההלוואה נפרעת במועד אחד. בתקופה הזו, יכול הלקוח לשלם ריבית קבועה או משתנה, או לסירוגין לדחות גם את מועד תשלום הריבית.

מתי נבחר בהלוואת גישור?

המקרה הנפוץ ביותר בגינו הלוואת הגישור נלקחת הוא רכישת דירה לפני שמכירתה של הקודמת הושלמה. במצב כזה, הרי שבעל הדירה ניצב מול בעיה לא פשוטה: התשלומים על הדירה החדשה כבר דופקים על דלתו, בעוד שהכספים החיוניים כל כך עבור מכירת הדירה הקודמת עדיין אינם מגיעים.

הלוואות גישור נלקחות גם עבור חסכונות עתידיים של הלווה. המדובר הוא בקופות גמל או תכניות חיסכון אשר אינן זמינות כרגע בחשבון הבנק של רוכש הדירה, אבל צפוי שיהיו בעתיד: בין אם אלה ייפתחו ובין אם ניתן יהיה לפדות כספים מהן.

בכל אחד מהמקרים, תקופת ההחזרה תעמוד על שנה או שנתיים- המועד המקסימלי של הלוואת גישור שמרבית המוסדות הפיננסיים מעניקים. עם זאת, במקרים חריגים ניתן להאריך תקופה זו עד ארבע שנים, בכפוף להצגת טפסים המפרטים את תכניות הקבלן ומועד האכלוס.

היתרונות והחסרונות של הלוואות גישור

בצד החיובי, מנינו כבר מספר מאפיינים של הלוואת גישור המקלים על לקיחת משכנתא. הדחייה בתשלומים חיונית עד מאד עבור רבים, ובייחוד כאלה אשר עתידם עוד לפניהם. הדבר מסייע להתמודד עם התקופה הבעייתית ביותר של רכישת דירה, בה אין עדיין איזון בין ההכנסות מהנכס הקודם להוצאות על החדש. מעבר לכך, תשלומי ההלוואה ניתנים לרוב בתנאים נוחים ביותר, עם ריבית שאינה גבוהה כלל.

מן העבר השני, יש שיצביעו על מספר צדדים שליליים של ההלוואות, שראויים לאזכור. ראשית, היא מייקרת את תשלומי המשכנתא: לרוב, גם אם אלה נדחים, נדרש עדיין לשלם את הריבית עליהם מדי חודש. גם אם יש דחייה בריבית, הרי שהיא מצטברת. מעבר לכך, עקב עליות המחירים בעידן הנוכחי, ייתכן שגם הריבית תהיה גבוהה פי כמה.

ייעוץ מסייע תמיד בבחירת משכנתא

מיותר לציין כי התנאים השונים של הלוואות הגישור אינם בהירים למרבית רוכשי הדירה. לכאורה, מדובר פה בעסקה מפתה. הנקודה החשובה היא שהלוואת גישור תהיה אידיאלית למקרים מסוימים, אך תחולל נזקים פיננסיים אדירים באחרים. בסופו של דבר, הכול נופל על היכולות הכספיות של הלווה- בהווה, אבל במיוחד בעתיד.

טרם ההחלטה החשובה הזו, מומלץ מאד להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע, הבקיא בתחום עד לרמת הסעיף המפותל ביותר. יש להתחשב גם בהוצאות כספיות אחרות המאפיינות משכנתא, לרבות ביטוח משכנתא. רק כך ניתן יהיה לעבור לבית חדש, מבלי לרוקן את חשבון הבנק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI