דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה צבא וביטחון שגיב עופרי
שגיב עופרי
לילך כהן 19/06/12 |  צפיות: 13375


חשיבותה של תכנית יסודית

אבטחה היא נושא מורכב ביותר. מעבר לכך שלכל ארגון יש את הצרכים שלו הרי שבראש ובראשונה יש לסקור את המצב בשטח על מנת ליצור מערך בסיסי שמושתת על ההערכות לסיכונים ולאיומים מוכרים. אנשי המקצוע שעוסקים בתחום החשוב כל כך של אבטחה בארגון עורכים סקירות אלה על מנת לנסות ולתת מענה לכל סוג של איום.

כך הם מגבשים תכנית פעולה שכוללת בין היתר גם שדרוג של מערכות קיימות, שינוי בנהלים ישנים, תכנון הנדסי, יצירת מערך מתקדם מאוד גם לאבטחת מידע, ואף הכנת תכניות חירום שונות. מבחינת כל ארגון הרי שאבטחה יסודית כל כך היא כזו שתעשה את ההבדל בין סיכון מיותר לבין שקט בכל ימות השנה.

שילוב נכון של טכנולוגיה וכוח אדם

אין ספק שכיום אנו רואים כיצד יותר ויותר אלמנטים ממוחשבים חכמים חודרים לחיינו בכל תחום. לכן גם בתחום האבטחה אפשר למצוא כיום רישות מרשים ביותר של מצלמות מתקדמות, חיישנים, מערכות מעקב ובקרה וכיו'. אך נראה כי מומחה בתחום זה ייצור שילוב מנצח בין טכנולוגיה לבין כוח אדם מיומן.

יצירת מערכת דינאמית שבה צוות מקצועי המורכב הן ממאבטחי שטח והן מאנשי בקרה ומחשוב יהיה חלק ממערכת אבטחה בארגון הכוללת גם ציוד מתקדם, היא מהלך חכם שיוצר מכשול כמעט בלתי עביר לחלוטין עבור סוגים שונים של גורמים עוינים (שבל נשכח עד כמה גם הם מתוחכמים בעצמם בימינו).

בהתאמה לכל סוג וסדר גודל של ארגון

מומחה שמציע מערך אבטחה מקיף לארגון מסוים עושה זאת לאחר הכרת הארגון וזיהוי סדר הגודל שלו ואופי ההתנהלות שבו. זאת מאחר וללא בדיקות אלה אפשר בקלות לראות כיצד כוח אדם רב מדי מופנה לעתים למשימות לא חשובות או שנעשה שימוש בציוד מתקדם ויקר ללא כל תועלת לאף טווח זמן שהוא.

בישראל יש ארגונים בסדרי גודל שונים הפועלים בהתאם לתחום שבו הם עוסקים ולכן הם נתונים לסיכונים בדרגות שונות. יצירת מערך אבטחה לארגון ע"י אנשי מקצוע שמכירים תחומי עיסוק שונים ומציגים ניסיון רב והוכחות להצלחתם בעבר, תהיה כזו שתאפשר את המשך הפעילות הארגונית כמעט ללא תקלות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI