דף הבית ביטוח ביטוח רכב משרד האוצר - מהלך להוזלת פרמיית ביטוח החובה של הרכב
משרד האוצר - מהלך להוזלת פרמיית ביטוח החובה של הרכב
wobi 08/07/12 |  צפיות: 2929

קשה למצוא אנשים שיחלקו על כך שהחזקת רכב היא נטל כלכלי שאינו פשוט כלל. הטסטים, הדלק, הביטוחים- כל אלה מסתכמים בהון עתק מדי שנה. עקב כך, יש חשיבות לכל פעולה שמטרתה להקל, כמה אפשר, על הכיס של הנהג הישראלי. למטרה זו, מקדם משרד האוצר מהלך להוזלת פוליסות ביטוח רכב חשובות ביותר- ביטוחי חובה.

התכנית של משרד האוצר, לפחות על הנייר, משלבת בין שני מאפיינים חשובים ביותר עבור כל נהג. הראשון: נהיגה בטיחותית, במכונית מאובזרת היטב. הגורם האחר הוא, כמובן, מחיר זול ונוח. האם היא המהלך באמת יצא אל הפועל? ומהם יתרונותיו? על כך בהמשך.

החשיבות של ביטוח חובה

לא צריך להבהיר את הצורך ברכישה של ביטוח חובה. להבדיל מפוליסת ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', חשובות ככל שיהיו, ביטוח זה מחייב, כנובע משמו, כל נהג. פתיחת שוק ביטוחי החובה לתחרות בשנות ה-90 הביאה לירידת מחירים משמעותית, ולפעילות של מגוון רחב של שחקנים בשדה המשחק הביטוחי.

כיום, באמצעות השוואת מחירי ביטוח רכב, ניתן לחסוך לא מעט כספים. ובניגוד לימים עברו, אפשר לבצע את כל ההליך תוך שניות, מהבית, באמצעות אתרים ייעודיים. על מנת להקל עוד יותר על התשלום, יוזם בימים אלה משרד האוצר מהלך שבטווח הרחוק יוכל להוזיל עוד יותר את מחירי ביטוח החובה.

עיקרי התכנית של משרד האוצר

המהלך של שר האוצר, יובל שטייניץ, מתייחס, ברמה הכללית, לפוליסות ביטוח חובה של כלי רכב בעלי טכנולוגיות להצלת חיים. על פי התכנית, יורחבו מספר המשתנים על פיהם ייקבע מחיר הביטוח. כיום, כידוע, כוללת הרשימה משתנים הנוגעים למאפיינים הטכניים של הרכב, כמו גם של הנהגים.

המהלך, אם יאושר, יוסיף אל המשוואה משתנים הנוגעים לטכנולוגיות הבטיחות של הרכב, לרבות מערכות לבקרת יציבות, מערכות התראה על סטיות מהנתיב, סוג הנעת הרכב ועוד. למעשה, מכיוון שמרבית המכוניות החדשות אכן מצוידות, במידה זו או  אחרת, במערכות אלה, ניתן לטעון כי השינוי מתייחס, ברמה הכללית, לכלי הרכב החדישים.

בטיחותי יותר, זול יותר

למהלך שמקדם משרד האוצר שתי השלכות מרכזיות. הראשונה היא הוזלה כללית של מחיר ביטוח החובה. כל אמצעי טכנולוגי מציל חיים אשר מותקן במכונית אמור להקטין את מחירה של פרמיית הביטוח. במילים אחרות: ככל שהנהג ירכוש כלי רכב בטוח, מתקדם וחדיש יותר, כך עשוי הוא לשלם פחות על ביטוח הרכב.

ההשלכה השניה נוגעת להגדלת התחרות עוד יותר. כאשר מגדילים את מספר הפרמטרים לקביעת מחירה של פוליסת ביטוח רכב, סביר שיווצרו פערי מחירים ראוים לציון בין חברות ביטוח שונות. הדבר יביא לגיוון שוק הביטוח, ולאפשרות של נהג לבחור בפוליסה שתתאים במידה הרבה ביותר לצרכיו או ליכולותיו הכלכליות.

המטרה: מעבר לכלי רכב בטוחים יותר

יעד מרכזי נוסף אשר מציג לעצמו משרד האוצר במסגרת התכנית נוגע כבר לסוגי כלי הרכב הנרכשים. המהלך נועד לעודד נהגים לעבור לכלי רכב בטיחותיים יותר לנסיעה. ממש כמו ההחלטה על הוזלת המיסים עבור דגמי רכב ידידותיים לסביבה, המטרה כאן היא לדרבן את הנהגים לרכוש מכוניות שבטוח לנסוע בהן. פשוטו כמשמעו.

מן העבר השני, המתנגדים לתכנית סבורים כי יהיו לה השלכות שליליות על התחום הדינמי של ביטוח רכב. החשש הוא שהתכנית לא תסייע במאומה עבור נהגים הנאלצים להתפשר ולרכוש מכונית יד שניה, או כזו שיוצרה לפני שנים מספר. דאגות אחרות נוגעות להעלאה של מחירי הפוליסה עבור כלי רכב שאינם עומדים בהגדרות של משרד האוצר, כך שרבים עלולים להיפגע מהמהלך דווקא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI