דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים מבחן אמי"ר
מבחן אמי"ר
בית הספר האמריקאי 08/08/12 |  צפיות: 4371

אם נבחנים בבחינת אמי"ר כבחינה עצמאית, היא מורכבת משלושה פרקים רצופים בני 25 דקות כל אחד (משך הבחינה: 75 דקות(.

תוכן הפרקים, סוג וכמות השאלות זהים לחלוטין לפרקי האנגלית בפסיכומטרי.

שוני טכני בכך שאין במבחן אמי"ר פרקי "פיילוט" וכל שלושת הפרקים נכללים בחישוב הציון.

האם כדאי לגשת לבחינה?

אלפי סטודנטים שואלים את עצמם בשלב כזה או אחר אם כדאי להם לגשת אל מבחן אמי"ר או מבחן אמיר"ם, או שפשוט לקחת את קורסי האנגלית במהלך התואר. האמת, שברוב המוחלט של המקרים התשובה לשאלה הזו היא כן - בהחלט כדאי לגשת אל מבחן אמי"ר, רק חשוב לכשות זאת נכון. אם מישהו חושב שזה שהוא ניגש לבחינה הוא יעלה רמה ויזדקק לפחות קורס או שנים, הוא טועה.

התכוננות לבחינה

כמו כל מבחן, כדי להצליח צריך להתכונן. וככל שתתכוננו טוב יותר תוכלו להצליח יותר, ובמקרה של מבחן אמי"ר, תוכלו לעלות רמה אחת, שתיים ואפילו שלוש! קחו ספר אמי"ר, מילון אנגלית טוב ותתחילו לחרוש. הזמן המומלץ הוא כחודש וחצי לתרגול, ועם המילון כדאי להתחיל כבר קודם. בעצם, אם אתם יודעים שאתם מתכוונים לגשת אל מבחן אמי"ר בעתיד, כדאי להתחיל ללמוד מילים כבר חודשים לפני. זה כמו דיאטה - יש גבול כמה ק״ג אפשר להוריד בחודש. בדיוק אותו דבר בלימוד מילים - זה משהו שלוקח זמן וכאי לפרוס אותו על פני זמן ארוך כמה שאפשר.

שיפור אוצר המילים באנגלית הוא כנראה הדבר החשוב ביותר בהכנה לקראת מבחן אמי״ר או מבחן אמיר"ם.

כל פרק אנגלית מתחיל ב-11 שאלות של השלמת משפטים, ובכל משפט יש 4 מילים שונות בתשובות ובדרך כלל עוד מילה או שתים במשפט עצמו.

לאחר מכן יש עוד 6 שאלות של ניסוח מחדש, וגם שם בכל שאלה יש מילה, שתיים או אפילו יותר שהן לא פשוטות.

החלק השלישי מורכב משני קטעי קרירה שלאחר כל אחד מהם 5 שאלות. בחלק זה אוצר המילים נבחן פחות, אך אין ספק שהיכרות עם המילים שמופיעות בקטעים בהחלט יכולה לעזור.

תוצאות הבחינה

התוצאות של מבחן אמי"ר (הציון שתקבלו במבחן) נשלחות בדואר לאחר 45 יום מיום המבחן לכתובת שרשמתם בטופס ההרשמה למבחן. אין אפשרות לקבל את הציון לפני נבחנים אחרים, מכיוון שהציון הוא ציון יחסי - זאת אומרת שקודם צריך לבדוק את כל המבחנים של כל מי שניגש, ורק לאחר מכן מחולקים הציונים, הכוללים את הפקטורים שנעשו בהתאם להצלחה של שאר הנבחנים במבחן.

כדאי לבדוק את ציון האמי"ר שלכם ולראות כמה קורסים באנגלית אתם צריכים לקחת בלימודים, או שאולי אפילו קבלתם פטור באנגלית.

הדרך היחידה לקבל את הציון של מבחן אמי"ר מהמרכז הארצי לבחינות והערכה היא בדואר. אי אפשר לקבל את הציון בטלפון, בפקס או במייל. אם אבדתם את התוצאות של המבחן, ניתן לפנות אל המרכז הארצי לבחינות והערכה ולבקש שישלחו את התוצאות שוב. משלוח כזה הינו בתשלום (34 שקלים).

*ישנה אפשרות לערער על ציון הבחינה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בית הספר האמריקאי


 


מאמרים נוספים מאת בית הספר האמריקאי
 
מבחן מור- כל המידע על מבחן מור
מערכת מיון והתאמה המיועדת למועמדים לקראת לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב, טכניון, ולמועמדים ללימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים (שם נחשב המבחן לתנאי הכרחי לקבלה ללימודים). מומלץ מאוד להתכונן למבחן מור בצורה רצינית ומקיפה. הדרך הטובה ביותר היא קורס הכנה מלא למבחן. בין הקורסים המובחרים בשוק כיום, ישנו קורס ההכנה למבחן מור של בית הספר האמריקאי.

הכנה לצו ראשון
במהלך החטיבה העליונה בסביבות גיל 16-17 מקבל כל מועמד לשירות ביטחון צו אל ביתו. צו זה הוא הצו הראשון, והוא מחייב התייצבות בלשכת הגיוס הקרובה למקום המגורים. אל הצו מצורפים טפסים אותם המועמד צריך למלא לקראת יום ההתייצבות בלשכת הגיוס.

צו ראשון מבחנים פסיכוטכנים
יום צו ראשון כולל בתוכו את שלב המבחנים הפסיכוטכנים. מה מחכה לכם במבחנים האלו ואיך צריך להתכונן אליהם- הכל במאמר.

מבחן אמי"ר
מבחן אמי"ר הינו חלק אינטגראלי מהבחינה הפסיכומטרית ומי שניגש לבחינה פסיכומטרית בעבר נבחן גם במבחן אמי"ר.

מבחן אמירם- מבנה המבחן
מבחן אמירם- אנגלית מיון רמות ממוחשב, הוא מבחן שנועד לספק לאוניברסיטאות ומוסדות לימוד להשכלה גבוהה מידע על רמת האנגלית של הסטודנט המיועד. המידע עוזר למוסד הלימודים לבדוק האם המועמד זקוק לתגבור בשפה האנגלית במסגרת הלימודים האקדמיים, או שהמועמד בעל רמה מספקת בשפה האנגלית- רמת פטור.

מבחן מור- מידע כללי
מבחן מור הינו מערכת סינון של בתי הספר לרפואה. בעזרת מערכת זו בתי הספר מסננים את המועמדים הרבים המבקשים ללמוד בשעריהם.

מבחן מתאם- מבנה הבחינה
מבחן מתאם מורכב משני חלקים, אחד מהם נקרא טקסטים מדעיים.

מבחן אמיר- מבנה המבחן
ממה מורכב מבחן אמיר, ואיך לגשת לכל חלק.

לימודי רפואה ברומניה - טיפים לקראת לימודי רפואה ברומניה
לימודי רפואה ברומניה - טיפים לקראת לימודי רפואה ברומניה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI