דף הבית עסקים ייעוץ עסקי על פי איזה נוהל מתנהלת חברה ציבורית?
על פי איזה נוהל מתנהלת חברה ציבורית?
דורון עמית 28/08/12 |  צפיות: 2856

מרבית החברות הציבוריות מתגלות כהרסניות למשק.

מי בכלל מפקח על פעילותם? האם לנציגי הציבור יש בכלל מה להגיד או שהם חותמת גומי אחת גדולה.

לדעתי מרבית החברות הציבוריות הם נזק ואסון למשקיעים ולעצמם.

מי מפקח על החברות הציבוריות? איך זה שהם פועלות לא על פי דין או דיין, האם חברה פרטית הייתה יכולה להרשות לעצמה להתנהל כמו שמתנהלות החברות הציבוריות.

למה לא מספרים לציבור את האמת על החברות הציבוריות.

הציבור שומע על הפסדים של מיליונים כאשר ההנהלה ובעלי העניין זוכים למשכורות עתק, לתנאים מפליגים שלא היו מביישים מיליארדרים בקנה מידה עולמי, או למשיכה של דיווידנדים בלי קשר מציאותי אם החברה מרוויחה או מפסידה ברמות היסטריות.

התעוזה של החברות הציבוריות, בהשקעות לא מוצלחות, קחו לדוגמא את מגוון הרשתות הקמעוניות בכול סקטור. כיצד הם משקיעים ופותחים מקומות חדשים בלי הכר, כיצד הם מרשים לעצמם למכור במחירים נמוכים מתוך ידיעה ברורה שהם מפסידים, כיצד הם יודעים להתחרות אחד עם השני ואפילו במחיר של הפסד ידוע מראש. כול זה בגלל מה? אגו? פרסום? השתן עולה לראש? האם חברה פרטית (לא ציבורית הייתה יכולה לשאת סיכונים כאלה כפי שלוקחים על עצמם הנהלות של חברות ציבוריות)

כ-יועץ עסקי אני רוצה להציג פאן אחר של השקעות המשויכות לחברות ציבוריות כמו השקעות הנדל"ן במדינות וערים אחרות בעולם אשר הביאו לקריסה ולהפסדים אדירים לחברות הציבוריות בישראל. או שניקח לדוגמא את ההשקעות של חברות ציבוריות בחברות גדולות אחרות אשר כביכול החברה הציבורית באה להציל אותה אבל למעשה היא נכנסת לבור של שופכין כי אינה יכולה או מקצועית לנהל אותה, מוכרת אותה ללא כול תמורה ומוחקת מיליונים מהשקעתה באותה חברה.

כ-יועץ עסקי אני יכול לתת את הדוגמא של רכישת המשביר לצרכן את office depot. מה למשביר ולחברה הזאת, office depot חברה מפסידה מזה שנים! מה חשב הדירקטוריון של המשביר שהוא דון קישוט שיכול להציל חברות ולהפוך אותם למצליחות? או כמו ההחלטה החדשה של המשביר להקים רשת סופרמרקטים: האם לא עושים בדיקת שוק בתחום המזון והקמעונאות ומגלים כי ההיצע בישראל עולה על הדרישה בתחום זה ולפי חוות דעת של חברת הייעוץ "גיזה זינגר אבן” סבורים כי הסערה בענף רשתות המזון עוד לפנינו ונהיה עדים למפולות ומחיקה של רשתות בתחום המזון!! לפי נתונים אלה האם המשביר כחברה ציבורית הולכת שוב להרפתקה דוגמת office depot. האם חברה פרטית הייתה מרשה לעצמה כזאת הרפתקה מתוך קריאת מצב השוק, התחרות העצומה, והמסקנות אליהם הגיעו "גיזה זינגר אבן" אני בטוח שלא.

האם בגלל שאתה חברה ציבורית אתה יכול להרשות לך הרפתקאות, מתוך ידיעה כי כול בעלי המשרה מבוטחים כדירקטורים בביטוח אחריות אישית ואין להם חשש מכישלונות. האם בוטחים מנהלי התאגידים הציבוריים ובעלי המניות כי אם לא יצליחו יעשו תספורת?

כ-יועץ עסקי אני רואה טעם לפגם להתנהלותם של החברות הציבוריות ואני לא בטוח כי ידי הרגולטור אכן יכולה להצר את צעדם.

ועוד דבר: ישנם חברות ציבוריות אשר התעסקותם היא המפעל יצרני המייצר סחורה ואשר פעילותו העסקית היא אמתית ויצרנית, אבל גם בחברות כאלה התיאבון בה עם הרעב, והשקעות כושלות בחברות אחרות או במיזמי נדלן למיניהם מוחקות את הרווחים האמיתיים המשויכים לבסיס החברה דהיינו המפעל או החברה היצרנית.

הגיע הזמן לעשות מעשה, אולי זה כבר מאוחר, כי החברות הציבוריות שקועות בחובות הפרוסות על פני שנים רבות ואני לא רואה איזה התאוששות פתאומית בכלכלה הישראלית או העולמית (מלבד עם באמת תפרוץ מלחמה) אשר יכולה להציל או להחזיר לציבור המשקיעים את ההשקעות שלהם בחברה הציבורית.

הלוואי ולחברות ועסקים קטנים בענף השירותים או בענף הייצור הייתה פריבילגיה שיש לחברות ציבוריות השייכות לעם כולו.

החגיגה הזאת חייבת להפסק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI