דף הבית בית משפחה וזוגיות הורות איך למנוע מוות בעריסה
איך למנוע מוות בעריסה
לילך כהן 30/08/12 |  צפיות: 3392

 

התמודדות עם סיכון אמיתי

מזה לא מעט שנים קורים מקרים מחרידים של מוות בעריסה לתינוקות ברחבי העולם. אין ספק שהחשש הרב מסיכון חייו של הרך הנולד מביאה כל הורה לשאול את עצמו איך למנוע מוות בעריסה. רופאים ומדענים עוסקים גם הם כמובן בשאלה מטרידה זו אך נכון לעכשיו עוד לא התגלתה התשובה המלאה למניעת מקרה מחריד זה.

בדיקות שונות נערכות בצורה כמעט רציפה על מנת לגלות את גורמי הסיכון ועל מנת לנסות לספק פתרון כמה שיותר מקיף להורים המודאגים. כך למשל ממליצים רופאים שלא לקחת את התינוק למיטת ההורים ולתת לו לישון איתם. זאת בכדי למנוע סיכונים כמו כיסוי בצורה מוגזמת, צפיפות חונקת ועוד מצבים לא בריאים אחרים.

עצות שונות בהיבטים שונים

מאחר ואין עדיין תשובה מדויקת לשאלה איך למנוע מוות בעריסה הרי שניתן לראות כיצד כל כיוון נבדק וכיצד הורים מודאגים יכולים להכיר פעולות מסוימות שיכולות לתרום לשמירה על בריאותו של התינוק. כיום אפשר לראות כיצד מוצע להורים להשכיב את התינוק על הגב או על הצד כשהכול תלוי בהרגליו הקודמים, בגילו ובעוד נתונים אחרים.

גם לגבי הטמפרטורה יש לאנשי המדע והרפואה מה להגיד. הבדיקות מראות שמוות בעריסה נפוץ יותר בחודשים הקרים של השנה מאחר והתינוק פגיע יותר לזיהומים ובנוסף לכך הוא גם מולבש בשכבות רבות. נראה כי על מנת לדעת בצורה סופית איך למנוע מוות בעריסה יש לבצע עוד בדיקות ומחקרים רבים.

חלקם של ההורים

אפשר בהחלט לראות כיצד עוד לפני הלידה ובמהלך הטיפול השוטף בתינוק להורים יש חלק לא קטן בשמירה על בריאותו וביצירת אפשרות להקטנת סיכונים שונים. כך הדבר גם לגבי מוות בעריסה שנקשר במחקרים שונים לעובדת הסיכון המוגבר פי שלוש כשמדובר על אמא שעישנה במשך תקופת ההיריון.

חשוב להבין עד כמה ההתייחסות לאורח החיים של האימא בזמן ההיריון ולצורת החיים של התא המשפחתי לאחר שתינוק נולד הם בעלי משמעות עצומה לבריאותו של הילד. כך שמי שמנסה לדעת איך למנוע מוות בעריסה חייב גם לנסות ולהבין אלו פעולות נדרשות ממנו כהורה על מנת לעשות את חלקו בהקטנת הסיכון.

רוצה להפחית את הסיכון למוות בעריסה – לחץ כאן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI