דף הבית בית משפחה וזוגיות הורות סביבה בטוחה לתינוק
סביבה בטוחה לתינוק
לילך כהן 30/08/12 |  צפיות: 3348


"סביבה רכה" לרך הנולד

תינוק הוא יצור חמוד שרבים אוהבים לראות אותו עושה פעולות שונות בצורה תמימה ומיוחדת. אך מאחר והוא חסר הגנה עצמית לחלוטין חשוב להבין עד כמה סביבה בטוחה לתינוק היא זו שתאפשר לו לבצע פעולות שונות מבלי שתהיה דאגה רבה או מוגזמת לכך שייפגע או שיסבול ממצוקות שונות כתוצאה מסביבה מסוכנת.

כך אנו רואים כיצד הבנתם של ההורים לגבי עניין זה מביאה לאבזור הבית בכלל ולסביבתו הקרובה של התינוק בפרט בצורה כזו שבה ניתן יהיה לשמור על בריאותו בצרוה קבועה. בין אם מדובר ברהיטים עם מגני פינות, בתוספות רכות שימנעו פגיעות שונות ובפריטים אחרים שנועדו להציג סביבה בטוחה יותר, אפשר לראות כיצד פריטים כאלו נרכשים מדי שנה ע"י הורים רבים.

בין מחיצות לציוד אחר

סביבתו של התינוק חייבת להיות שונה מסביבתם של אנשים בוגרים מאחר והוא נעדר יכולת להחליט מה מסכן אותו ובנוסף לכך כמובן שהוא לא יכול לזהות עצמים מוחשיים שונים כמו שיכול לעשות זאת אדם מבוגר. לכן סביבה בטוחה לתינוק היא דבר ראשון שעל ההורים ליצור אותו כבר בשבועות חייו הראשונים של הרך הנולד.

הורים רבים שוברים את ראשם לגבי רמת הבטיחות הגבוהה שאליה ניתן להגיע ברגע שמנסים לשמור על בריאותו של התינוק. בלא מעט מקרים ישנה אפשרות חכמה ליצור מחיצות הפרדה שונות (במיטה, בפינת משחקים וכיו') ולראות כיצד היצור העדין והאהוב שלנו מוגן ע"י סביבה בטוחה לתינוק תוך הקפדה על מרחב מחייה ונוחות.

הערנות תוביל לשיפור ההגנה

גידול תינוק מציג את העובדה שבכל פינה בבית ובמקומות אחרים יש צורך לבדוק את הסביבה ולנסות להבין אלו אלמנטים יכולים לעזור להורים לשמור על ביטחונו המלא. גם ברגע שמדובר בבית, שהוא אחרי הכול סביבה מוכרת מאוד להורים, יש להבין שמימדיו וחוסר עצמאותו של התינוק דורשים היערכות שונה.

כך נבדקים כל חדרי הבית על מנת לראות האם מעבר לחדר של התינוק יש צורך באבזור מיוחד באמבטיה או כמובן ברכב המשפחתי. ערנותם של ההורים תביא לכך שיצירת סביבה בטוחה לתינוק תהיה כזו שתוודא שבכל מקום שבו נמצא התינוק יכולים הוריו להבין שהוא בטוח יותר ושהוא זוכה למקום שבו אפשר להתפתח בצורה חיובית.

מחפשים סביבה בטוחה לתינוק – לחצו כאן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI