דף הבית עסקים שיווק ופרסום מהו קופירייטינג ? או.. כתיבה שיווקית ?
מהו קופירייטינג ? או.. כתיבה שיווקית ?
דני קרני 24/01/09 |  צפיות: 2079
קופירייטינג: כתיבה שיווקית, כתיבה פרסומית, כתיבת תוכן

כתיבה שיווקית , או בשם הלועזי - קופירייטינג - מוגדר ככתיבה של מסר אשר תפקידה להביא להשפעה על הקורא. ההשפעה יכולה לבוא לידי ביטוי בנקיטת פעולה כגון התקשרות - בטלפון או בדוא"ל או בהגעה לכותב - או בשינוי דעה או תפיסה.
בכתיבה שיווקית משתמשים לכן בעולם העסקי , בעולם של אירגונים , תרומות , פוליטיקה ולמעשה בכל תחום שיש בו צורך בהשפעה.

מדוע הכתיבה כה חשובה ?
מסר שיווקי, או מסר עסקי כלשהו, משודרים לקהל גדול של קוראים וככל שהמסר יהיה יותר משכנע, כך גדל הסיכוי שכאשר הקורא פונה לכותב, הוא כבר "מבושל", מכיר, אוהד, ובחצי הדרך לקראת הכותב - אם לקניה, אך להצבעה או כל פעולה שבה רצה הכותב.
הכתיבה חשובה בעיקר בעולם העסקי שיווקי. חברה אשר מפרסמת מודעה הכתובה נכון, תקבל מספר גדול יותר של פניות מאשר חברה אחרת אשר מפרסמת מודעה ללא מקצועיות בכתיבה. ולכן יש כאן גם נושא של חיסכון כספי וגם הגדלת האפקטיביות.

מה כוללת הכתיבה ?
כתיבה כוללת את כל מרכיבי המסר : הטקסט כמובן, קביעת התמונות אשר תומכות ונתמכות בטקסט, ואת האוירה הכוללת של המסר, קרי הנחיות לעיצוב.
מסר שיווקי טוב בנוי מטקסט וצורה. גם הטקסט הטוב ביותר, אם הוא כתוב בבלוק אחד של טקסט, ירתיע את הקורא עוד לפני שהחל את הקריאה.

כל אחד יכול לכתוב
כדי לכתוב, צריך לדעת את העקרונות. ולכן כל בעל עסק, כל מנהל יכול לכתוב באמצעות ישום העקרונות אותם נפרט בהמשך. קופירייטר מקצועי לעומת זאת, משלב יצירתיות, שפה טובה - לעיתים באמצעות שירותי עריכה לשונית -  וכאמור התנאי הוא הבנה מעמיקה של הפסיכלוגיה של הקורא, או במילים שיווקיות, של לקוחות המטרה. קוראי המטרה. ולכן הכתיבה בעולם העסקי היא גם ביטוי לאסטרטגיה השיווקית כולה.

כתיבה לאתרי אינטרנט
הכתיבה לאתרי אינטרנט שונה במשהו מכתיבה אחרת בגלל שהכתיבה צריכה גם לתקשר מול ההתנהגות של עכבישי גוגל ושאר מנועי החיפוש. ולכן הכתיבה תכלול שימוש במילות מפתח, כתיבה של מילים אלו לעיתים בשגיאות כתיב קטנות  (לא החלפת "א" ב"ע" אבל גיוון לדוגמה בין כתיב מלא ובין כתיב חסר) וזאת על מנת שהאתר יקודם במנועי החיפוש.

להלן מספר עקרונות לכתיבה שיווקית
1. התמקדות בתועלות יותר מאשר בתכונות
2. שימוש בכותרות - תפקיד הכותרת להכניס את הקורא , לסקרן אותו להמשך קריאה.
3. טקסט אשר בתחילתו מזדהה עם בעיות, צרכים ורצונות של הקורא
4. שילוב אלמנטים של רגש בכתיבה ובתמונות
5. תמונות וטקסט צריכים לתמוך זה בזה
6. כתיבה על פי סדר מובנה והגיוני המותאם לפסיכולוגיה של הקורא
7. בניית אמון - באמצעות עדויות , אחריות ועוד
8. סיום עם הנחיות לפעולה - במידה ומדובר בכתיבה שיווקית

סיכום
כתיבה אפקטיבית חוסכת הוצאות ומביאה להכנסות. כתיבה נכונה משרתת את המטרות העסקיות שיווקיות או ארגוניות של הכותב, ותמיד טוב שהבסיס לכתיבה יהיה בסיס שיווקי, תכני, תוך הבנת מטרות הכותב מחד ופסיכולוגיה של הקורא מאידך

דני קרני יועץ שיווק וקופירייטר


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דני קרני


 


מאמרים נוספים מאת דני קרני
 
מה זה שיווק ?
קיימים מספר רב של הגדרות, גישות ובאורים למילה שיווק. במאמר זה אני מציג את השיווק מנקודת מבט עסקית, של בעל עסק, מנהל בחברה.

מהו קופירייטינג ? או.. כתיבה שיווקית ?
למילה הכתובה חשיבות עצומה בפעילות השיווקית. המסר השיווקי קובע באם הנחשף יצור קשר או יעבור הלאה. אם כבר משקיעים כל כך הרבה בפרסום ובשיווק, עדיף שהמסר יהיה האפקטיבי ביותר : המאמר סוקר את עקרונות הכתיבה השיווקית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI