דף הבית עסקים ייעוץ עסקי יש בעלי עסקים שפוחדים פחד מוות לדעת את האמת על העסק שלהם
יש בעלי עסקים שפוחדים פחד מוות לדעת את האמת על העסק שלהם
דורון עמית 14/10/12 |  צפיות: 2640

כיצד חושבים בעלי עסקים

מה מוביל אותם למחשבה מעוותת.

מדוע ההתייחסות לעסק שלהם היא התייחסות של גלגול.

אולי הם פוחדים להתעמת אם האמת המרה שהעסק שלהם לא מרוויח כסף.

השאלה המרכזית העומדת ברומו של כול עסק היא השאלה אם העסק מרוויח או שהוא פשוט מתגלגל, לא מרוויח לא מפסיד.

האמת היא שבעלי עסקים בעצמם לא יודעים אם הם מרוויחים או מפסידים, אני נתקל באמרות של בעלי עסקים שאני שואל אותם עם העסק שלהם מרוויח בתשובה, תשמע, אני מושך משכורת של 6000 ₪ או 8000 ₪, אשתי עובדת וברוך השם אנו חיים. אני מאמין כי העסק מרוויח!

תשובה כזאת של בעל עסק שמחזור מכירותיו נא בן מאה אלף ₪ ומעלה. אצלי, תמיד מדליק מנורה אדומה. האמת פרוז'קטור אדום, כי עם בעל העסק לא יודע אם העסק שלו מרוויח או מפסיד, מה שבטוח שהעסק לא בכוון טוב.

תארו לכם שהבן שלכם בגיל בית ספר אבל במקום ללכת לבית הספר היא הולך עם חברים ומשחק משחקי קלפים או משחקים אחרים, אתם יודעים שהוא בבית ספר אבל למעשה הוא בכלל במקום אחר, אותו דבר לגבי העסק שלך, אם אתה לא יודע מה קורה בעסק שלך, ובראש ובראשונה מבחינה כספית, פיננסית, ניהול וכ"ד. הבעיה כנראה הרבה יותר גבוהה.

כ-יועץ עסקי אני נוהג בדרך כלל לגשת ראשית לרצפת העסק ולבדוק את כול האלמנטים החשבונאים שלו, כמו דוחות מע"מ, דוחות ניכויים, דוחות ביטוח לאומי, מאזו אחרון שהוגש שנה קודמת, ומאזן בוחן של התקופה האחרונה של פעילות העסק. בנוסף אני בודק את ההתחייבויות של העסק, וכמובן רמת חוב הלקוחות של העסק.

בניתוח מעמיק, יועץ עסקי כבר בשלב הראשון יכול להבחין בכוון של העסק, האם הוא מפסיד, האם הוא מתגלגל, האם ההוצאות שלו עולות על ההכנסות שלו (יש כאלה עסקים קטנים שמסתכלים על תשלומי המע"מ שלהם והם רואים כי הם משלמים X    % של מע"מ ומעריכים כי הם מרוויחים, אבל הם לא לוקחים בחשבון את עלויות שכר העבודה שהם משלמים שלפעמים זה כפול מתשלום המע"מ של עסקם בפועל) מה שהופך את הפעילות העסקית שלהם להפסדים.

כ-יועץ עסקי אני יכול לספר לכם על מאות סוגים של בעלי עסקים, אם דעות ומחשבות שונות בתכלית השינוי ממה שקורה להם בפועל בעסקם.

לפני שעסקים מדברים על מיתוג, שיווק, מכירות, קידום אתרים, בידול וכול אותם דרכים נכונות לשיווק והגברת מכירות של העסק חשוב יותר לבדוק בציציות את רצפת העסק כפי שאני נוהג לעשות על מנת לדעת לכוון את פעילותו של העסק.

באמת, החשיבה לפעמים של בעלי עסקים מעוררת גיחוך מה כאשר בהינף יד הם בטוחים כי אם הגברת השיווק, והגברת המכירות עסקם יוכל להכניס להם רווחה יותר גדולה. האמת זה נכון, אבל כאשר הקרקע בריאה.

אין עסק שאין בו בעיות, אין עסק שלא ניתן לשפר את התוצאות שלו ולתקן את העיוותים שלו, הכול מתחיל ונגמר בחשיבה כיצד רואה בעל העסק את עסקו. ומי שכן מחליט ללכת בדרכים נכונות בעסק שלו,  לשכור יועץ חיצוני, שיחד ילמד את העסק מכיוונים שלא היה ער לו אזי יחסוך לעצמו הרבה מאד כסף, ויגדיל את ההזדמנות לעשות יותר כסף.

בעל עסק שמצפה שרואה החשבון שלו או יועץ המס שלו יעשה עבורו את העבודה הנ"ל, טועה טעות מרה, ניהול עסק שייך למקצוענים, כי בניהול עסק צריך להבין את המשמעות של המילה "עסק" עסק זה בכדי לעשות כסף.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI