דף הבית עסקים ייעוץ עסקי ההבדל בין בעלי עסקים פרטיים לבין בעלי חברות ציבוריות בישראל
ההבדל בין בעלי עסקים פרטיים לבין בעלי חברות ציבוריות בישראל
דורון עמית 19/11/12 |  צפיות: 2986

אין לנו אלה להתגאות בהפתעות הנעימות שמלחמת עמוד ענן מציגה בפנינו.

הן כיפת ברזל והן מערכת ההתראה הלוויינית המשוכללת זה מקור לגאווה למדינה ולקברניטיה.

נכון, יש עוד הרבה נקודות ושטחים לטפל בהם על מנת להתאים אותם לתקופה העכשווית.

הצורם מכול הוא האיפה ואיפה בתחום העסקים הקטנים, הבינוניים והחברות הפרטיות לבין החברות הציבוריות ובעלי מניותיהם.

איזה בעל עסק או חברה לא עובר בתקופה זאת מדורי גיהינום בתחום העסקי, תחרות קשה, תזרים מזומנים קשה, קושי במכירות, עמידה בחוקים סוציאליים נוקשים כלפי עובדיהם, ומה לא רק בכדי לשרוד. ואם לא צלח לשרוד הרי שנזרק לעבר כיוון הקריסה, פשיטת רגל, איבוד נכסיו, ולפעמים אפילו איבוד ביתו מגורו.

כ-יועץ עסקי ניתן לי לראות גם את הצד השני של אותם בעלי מניות של חברות ציבוריות, אשר לוו כסף למינוף עיסוקם מהבנקים, מהציבור, מקרנות הפנסיה, בהנפקת אגרות חוב לציבור, כסף שהלך (וכאן ארצה לעשות הגבלה מבלי להשמיץ) למינוף עיסוקם ולעסקים שאותם דירקטורים ובעלי עניין בחברה החליטו להשקיע בהם ונכשלו.

לא נדבר כאן על משכורות העתק של הדירקטורים בחברות הציבוריות, וביכולת של דירקטורים אלה למנף עסקים או חברות פרטיות מאותו כסף שעמד לזכותם בחברות הציבוריות, משכורות אשר סכומם שווה לשנה מחזור של חלק מהעסקים הפרטיים בישראל. אלה נדבר על הנושא הכאוב ביותר שהוא חוסר השוויון בין מה קורה לעסק הפרטי שקורס ומה קורה לבעלי המניות בחברות הציבוריות שקורסות.

כ-יועץ עסקי אני בכוונה מרבה במאמרים בתחום הזה מכיוון שאני רואה חוסר צדק משווע ואפליה בין ציבור בעלי העסקים הפרטיים בישראל המעסיקים את מספר המועסקים הגבוהה ביותר במשק לבין התנהלותם והתייחסות החוק לאותם דירקטורים ובעלי עניין בחברות הציבוריות.

כ-יועץ עסקי צד את עיני כתבה באחד מעיתוני הכלכלה השבוע בו אני קורא על טיקון ישראלי אשר החליט "לזרוק את מפתחות אחד מעסקיו הציבוריים" חברה אשר חייבת 920 מיליון שקל למחזיקי אג"ח,, וזאת מתוך החלטה קרה וצינית שעדיף לזרוק את החברה מאשר להכניס יד לכיס האישי ולשלם את חובות החברה לכול הפחות חובות ששייכים לבעלי אג"ח. שהם אתה, ואתה, והאחר.

אני מבטיח לכם שהוא ימשיך לעשות עסקים, יהנה מהכספים הרבים שצבר לעצמו תוך שהוא משאיר חללים רבים, ולעומתו יעמוד בעל העסק הפרטי עם כיסיו מחוץ למכנסיו ונדרך ע"י נושיו, מפרקי עסקו, ומערכת המשפט והאכיפה שלא יעזבו אותו לשנייה.

האם לזה אנו קוראים צדק?

האם זו הדרך שגם בעלי עסקים פרטיים צריכים לנהוג-לחלוב את עסקם ולהשאיר אותו ערום כעריה (לא שיש להם מאיין לעשות זאת שהרי הם לא עוסקים בנפט וזהב-או מגייסים מיליארדים מהציבור)

ראו- בשנה האחרונה קודמו פעולות לעבר כוון האכיפה והמשפט בנושא קריסה של עסקים, האחד בתחום ההוצאה לפועל והשנייה בתחום של כונס הנכסים הרשמי, למעשה זו סנונית להבנתו של הריבון למצב החדש שנוצר בשדה העסקים הישראלי והעולמי. אבל, עדיין זה לא מייתר את הצורך ברפורמה שווה בין מנהלי חברות ציבוריות לבין בעלי עסקים פרטיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI