דף הבית ביטוח ביטוח רכב ביטוח קולקטיב לרכב
ביטוח קולקטיב לרכב
wobi 09/12/12 |  צפיות: 3062

לא קשה לחשוב על חברות, מוסדות או ארגונים שמאגדים תחתם מספר רחב של אנשים. לא כולם יודעים, אבל עצם עובדה זו מאפשר לקבל הנחה משמעותית במחירי ביטוח רכב עבורם. בין אם המדובר הוא בפוליסת ביטוח מקיף או בפוליסה אחרת, הרי שהשתייכות לקבוצה יכולה, במידה רבה, להיות צעד כלכלי מחושב עבור כל נהג.

מהות ביטוחי הקולקטיב

ביטוח קולקטיב, אם כן, הוא ביטוח אשר נרכש על ידי קבוצה של אנשים, אך עבור כל אחד מהם. ברוב המקרים, אין המדובר הוא בקבוצה אשר אין בין חבריה קשר של ממש: ביטוח רכב מסוג זה יאפיין בעיקר אנשים בעלי רקע משותף, דוגמת השתייכות למקום עבודה כלשהו או לארגון מסוים. הדגש העיקרי בו הוא על תנאים זהים לחלוטין לכל רוכש ורוכש.

כמובן שביטוח קולקטיב אינו מאפיין אך ורק את ענף ביטוחי הרכב, אך הוא נפוץ בו במיוחד. בעיקר ברורה התמונה לגבי ביטוח מקיף, הנגע לנזקים הנגרמים לכל אחד מכלי הרכב של ה"יחידים". מיותר לציין שבמקרה של ביטוח חובה, הנדרש מכל נהג באשר הוא, קשה למצוא ביטוחים קולקטיביים. כך גם לגבי ביטוח צד ג'.

המטרה: הוזלת עלויות

אז למה בעצם על קבוצה של אנשים להתאגד יחדיו לצורך רכישת הביטוח? התשובה הברורה לכך היא הוזלת עלויות. ממש כמו קבוצות רכישה של דירות או קופונים לבתי עסק, למשל, הרי שלקבוצה כוח כלכלי רב הרבה יותר מאשר ליחיד. חברות הביטוח מעדיפות, לכן, להעניק לכל אחד מחברי הקולקטיב את הביטוח במחיר זול באופן יחסי, מתוך ידיעה כי כמות הרוכשים הגדולה תבטיח, בכל מקרה, את הרווחים.

יתרון נוסף של רכישת ביטוח קולקטיבי הוא, פשוטו כמשמעו, כוח רב יותר אל מול הגורם הביטוחי. הדבר בא לידי ביטוי בכך שחבילת ההטבות שמאפיינת פוליסות מסוג זה רחבה לרוב יותר מאלה הפרטיות. ואגב, ככל שהקבוצה גדולה יותר, ברור כי תוצע עבורו הצעת ביטוח משתלמת יותר.

מי מממן את הביטוח?

ביטוח קולקטיב יכול להיות ממומן בשלושה אופנים, הכול בהתאם למדיניות המוסד או הארגון שאחראיים לו. אפשרות אחת היא שבעל הפוליסה (דוגמת המעביד) ישלם את הפוליסה עבור הכפופים לו, לרוב במחיר של הורדת החלק היחסי של הביטוח מתלוש המשכורת שלהם.

במקרים אחרים, הרי שכל ההוצאות נופלות אך ורק על בעל הרכב, כשראש הקולקטיב רק אחראי להתארגנות וליצירת הקשר עם החברה. גם מימון משותף של המעביד או חברי הקבוצה אפשרי בהחלט. בכל המקרים, אגב, נדרשת הסכמה בכתב של כל אחד מהיחידים בקבוצה על עצם ההתאגדות יחדיו.

המשך הפוליסה

כשזה נוגע לפוליסות ביטוח מקיף, למשל, ההמשכיות משחקת תפקיד מרכזי. אחרי הכול, רבים מעוניינים לחדש את הפוליסה מדי שנה, ולזכות במחיר אטרקטיבי יותר עבור ה"נאמנות" לחברת הביטוח. כמו כן, נניח שאדם מסוים עוזב את מקום העבודה שלו, או נפרד מהקבוצה. האם הוא יזכה עדיין לאותם תנאים ביטוחיים?

התשובה לכך ברורה: הוא אמור להמשיך עם הפוליסה ללא כל בעיה. הסייג העיקרי לכך הוא פרק הזמן בו נדרש להגיש את הבקשה לביצוע ההמשכיות: אסור שזה יעלה על חודשיים מיום הפרישה. באותה מידה, גם כאשר ראש הקולקטיב מחליט להפסיק את ההסכם המחודש, חברת הביטוח אחראית לפנות לכל אחד מהמבוטחים ולהציע להם להמשיך עם הפוליסה, באופן יחידני.

האם יש חסרונות?

מעוניינים לרכוש ביטוח מקיף דרך קולקטיב? עליכם לדעת כי על אף היתרונות הרבים, ישנם מספר חסרונות שרצוי לתת עליהם את הדעת. המגרעה העיקרית נוגעת לכל אותם נהגים זהירים, עם לוח תביעות נקי, וללא עבירת תנועה אחת לרפואה- הם יכולים לקבל בהחלט ביטוח אטרקטיבי יותר בקרב החברות הפרטיות, ולו מכיוון שרמת הסיכון עבורם נמוכה יותר.

Wobi השוואת מחירי ביטוח רכב


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI