דף הבית תיירות ונופש צימרים לינה בדרום
לינה בדרום
איל יזרעאל 29/12/12 |  צפיות: 4080

לינה בדרום

צימרים מסעדות, יקבים, טיולי סוסים, טיולי גמלים, טיולי ג'יפים, סנפלינג, כדורים פורחים –

האם אתה מנסה לשלוח אותי לגולן? שאל אותי מי מן האורחים שהתקשר על מנת להזמין צימר בחווה.

ממש לא, עניתי – אלו האפשרויות שיש לנו כאן בנגב. מגוון גדול של אפשרויות לינה ואטרקציות

ממש כאן לא רחוק מבן גוריון. וכאן המקום לומר שחלק גדול מן הציבור לא מכיר את פניו של הנגב בשנים האחרונות והוא נותר עם התדמית הישנה והלא כל כך מוצלחת של האזור. אנחנו כאן על מנת לשנות זאת.

חווית לינה בנגב היא מגוונת מאוד ויכולה להיות במלון מפואר או תחת כיפת השמים. כל אחד יכול למצוא את חוויית הלינה המועדפת עליו הן מבחינת אופי החוויה והן מבחינת התקציב.

לינה בדרום – לינת שטח

רוצים לחזור לימי הפלמ"ח? לימי תנועות הנוער? או להיזכר בנוסטלגיה בימי השרות הצבאי?  להירדם ליד מדורה תחת שמים זרועי כוכבים ולהתעורר עם הזריחה? לינת השטח היא החוויה עבורכם. כוס קפה מבושל על גחלים, סיר פויקה להכנת תבשיל מדברי מפוחית או גיטרה ואתם מסודרים. ניתן כמובן להצטייד באוהל, מזרונים, כסאות מתקפלים גנראטור ועוד אביזרים מודרניים אך כל אלו רק יחלישו את החוויה.

לינה בדרום – חניוני לילה של רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל


לינת שטח משודרגת באדיבות הקרן הקיימת לישראל  ורשות הטבע והגנים – חניוני יום ולילה שהוקמו בדרך כלל בלימנים בהם שתולים עצי שיטה אשל או אקליפטוס הנותנים צל ומחסה. הקרן הקיימת מנצלת את המודל החקלאי הביזנטי ומשתמשת במי השיטפונות על מנת להשקות את העצים שנשתלו בצידי הכבישים של הנגב – סכר קטן בערוץ ואדי מדברי וראה זה פלא עצים רבים יסתדרו אפילו במדבר.  מספר שולחנות וספסלים, פינת מנגל ולפעמים אפילו שירותים כמו בחניון הרועה ליד שדה בוקר, והרי לכם חניון לתפארת לחוויית לינה בדרום. בחניון בארות הנמצא בליבו של מכתש רמון תמצאו גם אוהל בדואי לאירוח ואפילו מקלחות , מזנון, ומבנים ללינה למי שנגמל משק השינה.

לינה בדרום – חאנים מדבריים

מקומות רבים מנסים לתת למטייל בנגב חוויית לינה בדרום כמו פעם. החאנים המדבריים בהחלט עושים את העבודה. אוהל או מבנה פשוט בו מתקבצת קבוצה של מטיילים, מזרונים ושקי שינה על הרצפה, מטבח משותף, מקלחת משותפת, לפעמים אפילו ג'קוזי מרכזי- כאן הדגש הוא על החברותא אם מדובר בקבוצה של חברים או משפחות עם ילדים,  התנאים אומנם די בסיסיים, אך המחיר זול ונוח.

לינה בדרום – חוות בודדים

פרויקט חדש יחסית של 24 חוות בודדים משפחתיות  שייסדו את דרך היין בנגב. כל חווה בחרה בתחום עיסוק שונה ומרתק. מגידול ענבים ליין וייצור יין ביקבי בוטיק קטנים, מחלבות להכנת גבינות עיזים משובחות, בתי בד להכנת שמן זית, חוות המגדלות פרות לחלב ועוד. לכל חווה אופי שונה ובכל חווה סגנונות שונים של לינה צימרים, חאנים, אוהלים, ובקתות מדבריות. רוב החוות גם מציעות פעילויות אותנטיות לאורחים הלנים בהן. לא מעט אנשים המגיעים לחוויית לינה בדרום לנים כל פעם בחווה אחרת וכך מכירים את המגוון הגדול וזוכים כל פעם בחוויה שונה.

לינה בדרום - חוות כרמי עבדת

חוויית לינה מיוחדת מספקת חוות כרמי עבדת – מן החוות הראשונות בדרך היין בנגב וגם החווה הראשונה שהחלה את האירוח המדברי. חנה ואיל יזרעאל בחרו בדרך החיים המיוחדת של מגורים בחווה בנגב ומצאו לנכון לשתף אנשים נוספים ישראלים ותיירים מחו"ל בחוויה.

בחווה 6 צימרים המעוצבים בפשטות מפנקת כאשר המדבר הוא הדבר העיקרי בחוויה. נוף מרהיב הנשקף מן המרפסות עם הערסלים, שמים זרועי כוכבים בלילה, מטבח מאובזר היטב, מערכת מוסיקה איכותית וגבי מים לטבילה בעונת הקיץ. לארוחות ערב ניתן להשאיל סיר פויקה ולהכין על המנגל הצמוד לבקתה ארוחת קדרה מדברית. סיור עצמי וחקר החווה מתאפשר בעזרת מפה מאוירת יפה המלווה בשביל שסימונו המיוחד בשטח הפך כבר לאתר עלייה לרגל. מסלולי אופניים רבים היוצאים מן החווה כמו גם מסלול רגלי לנחל חוורים ולעין עבדת הופכים את החווה למרכז יציאה לטיולי מדבר מיוחדים. בחווה יקב בוטיק משפחתי והאורחים מוזמנים לטעום מיינות החווה – אין כל חשש של נהיגה בשכרות שהרי הם יישארו לחווית לינה בדרום.

לינה בדרום – אכסניות נוער ובתי ספר שדה

מי לא רוצה לחזור לימי התיכון העליזים? חווית לינה בדרום בבית ספר שדה בוודאי תעשה זאת לעיתים אפילו עם רעש ילדים של בית ספר הנמצא בטיול שנתי. לינה פשוטה יחסית במחירים זולים המיועדת למי שבאמת בא רק לישון ומבלה את רוב הזמן בטיולים בשטח. ניתן ליהנות מארוחות בוקר וערב בחדר האוכל או לחילופין לצאת לאחת מן המסעדות באזור. חוויית לינה בדרום באכסניות נוער ובתי ספר שדה אפשרית בירוחם, דימונה, שדה בוקר, מצפה רמון, אילת, חצבה, עין גדי ועוד.

לינה בנגב – צימרים

תנופת הצימרים לא פסחה על הנגב ובשנים האחרונות צצים להם צימרים בדרום בחוות הבודדים, בעיירות הפיתוח בקיבוצים במושבים וביישובים הקהילתיים. צימרים מכל סוג ומן – גדולים קטנים, מפוארים ופשוטים, חלקם עם ג'קוזי וחלקם עם ברכות טבילה, לחלקם טלוויזיות וחלקם לקחו את אידיאולוגיית ההתנתקות מן הציביליזציה ולא תמצאו בהם לא טלוויזיה ולא D.V.D אבל ברובם תפגשו אנשי נגב נחמדים שיהפכו את חוויית לינה בדרום לחוויה. 

לינה בנגב – בתי הארחה בקיבוצים

 נכון שלינה משותפת בקיבוצים נעלמה מנוף חדרי הילדים כבר מזמן אבל קיבוצים רבים פתחו את שעריהם לחוויית לינה בדרום ומאפשרים ליהנות מלינה פשוטה וזולה יחסית מצד אחד יחד עם הנאה משרותי הקיבוץ כמו חדר האוכל, הבריכה חנות הכולבו המפורסמת המוכרת מזון לחברים, המדשאות וגני המשחקים, הספרייה ועוד.

בחלק מן הקיבוצים הוקמו בתי הארחה ובחלקם מקבצי צימרים בדרך כלל מבני משק ישנים ששופצו ועברו הסבה לצימרים. צימרים בשדה בוקר -  בקיבוץ שדה בוקר לקחו את כתת עפרוני ששימשה ללינת הילדים  והאורחים יכולים ממש לחוות את הלינה המשותפת. דוגמאות לבתי הארחה וצימרים בקיבוצים הם שדה בוקר, צאלים, משאבי שדה וגבולות.

לינה בנגב – בתי מלון

כן גם בתי מלון יש בנגב. המוכרים שבהם הם בוודאי בתי המלון של אילת אך גם העיירה מצפה רמון עולה על מפת בתי המלון ולא פלא שדווקא חברת ישרוטל אותה חברה ששמה את אילת על מפת התיירות היא זו שהחלה לעשות למצפה רמון את אותו הדבר. מלון פונדק רמון שהחל דרכו כשיכון עובדים מוזנח, שופץ והפך למלון משפחתי ונעים, ולאחרונה הקמתו של מלון בראשית היוקרתי בהשקעה של מיליונים רבים  בוודאי מביעה אמון גדול מאוד בנגב. מלונות נוספים קטנים יותר הוקמו במצפה רמון, מלון איי בייק, מלון רמון ועוד.

 לצאת מן המלון ולצעוד בטיילת המכתש כאשר  מכתש רמון הגדול במכתשי העולם נמצא למרגלותיכם

זו חוויה מיוחדת במינה, מסלולי טיול רגליים היוצאים ישירות מן המלון או נמצאים במרחק נסיעה קצר

הפכו את מצפה רמון למקום אטרקטיבי לישראליים ולתיירים כאחד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איל יזרעאל

איל  יזרעאל חוות כרמי עבדת בנגב - צימריםיקב, טעימות יין, סיורים מאורגנים, קבוצות, חופשה במתנה



 


מאמרים נוספים מאת איל יזרעאל
 
צימר חברתי בחוות כרמי עבדת
28/05/17 | צימרים
שותפות בין אורחי חוות כרמי עבדת לאורחי הצימרים מאפשרת למשפחת יזרעאל לתרום כמה עשרות לילות בשנה לעמותת אי"ל לחולי האפילפסיה. משפחות הילדים החולים מוזמנים לנפוש בחווה ולאגור כוחות מן היום יום המורכב של התמודדות עם המחלה הקשה וזאת בחינם.
אנו מקווים שבעלי עסקים נוספים יאמצו מודל זה לרווחת החברה והקהילה.


חופשה במתנה בחוות כרמי עבדת
14/01/16 | צימרים
חופשה במתנה היא מתנה מקורית לאנשים שאתם אוהבים, זו אינה רק מתנה זו הרפתקה, ניקוי ראש מילוי מצברים והכרות עם מקום נדיר שמעטים כמוהו בארץ, צימרים מיחודים, כרם ענבים ליין ויקב בוטיק משפחתי המייצר יינות משובחים.

לינה בדרום
29/12/12 | צימרים
מגוון אפשרויות לינה בדרום הולך גדל ומשבח עם השנים, לינה בחוות בודדים , צימרים בחוות, אכסניות נוער מלונות וחניוני לילה הם רק חלק מן האפשריות.

צימרים בשדה בוקר
09/06/12 | צימרים
צימרים בשדה בוקר הפכו כבר מזמן שם דבר למטיילים הישראליים המבקרים במדבר ומטיילים במעיינות נחל צין המפורסמים, עין עבדת, עין עקב ועין זיק, חוקרים את העיר העתיקה עבדת או מטיילים במכתש רמון המפורסם או במכתש הגדול או הקטן. בשנים האחרונות גילו גם תיירים מחול את הצימרים בשדה בוקר ובליל של שפות נשמע ברחבי הנגב. אמרנו כבר שבן גוריון מאושר?

סיום קורס קצינים
02/06/12 | צימרים
טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 המתקיים מספר פעמים בשנה ואליו מגיעים אלפי אנשים יכול לשמש מנוף מצוין לחשיפה והכרות עם נגב חדש ומרתק ששינה פניו לחלוטין בשנים האחרונות ומציע צימרים ולינה, יקבים ומחלבות ועוד מגוון גדול של אטרקציות

חוות בודדים בנגב במהלך ההסטוריה
05/04/12 | צימרים
חוות חקלאיות קיימות כהר אלפי שנים ובעצם החקלאות הקדומה כולה התבססה על חקלאות חוות. מאז קום המדינה ובעיקר בשנים האחרונות בפרויקט דרך היין בנגב הופך נושא חוות הבודדים לסיפור מרתק כאשר החוות משלבות בעיסוקים החקלאיים המסורתיים גם עיסוק בתיירות כמו גם הכנת יין ביקבי בוטיק קטנים וגבינות משובחות במחלבות משפחתיות.

חוות בודדים בדרום הארץ
05/04/12 | צימרים
חוות בודדים משנות בשנים האחרונות את פני הנגב, לא עוד חוות בקר ענקיות אלא חוות חקלאיות תיירותיות המגדלות ענבים ומייצרות יין חלב וגבינות, מארחות בצימרים לא שגרתיים ומאפשרות לחוות את הדרכים הצדדיות והמרתקות של הנגב.

לינה בנגב - מגוון אפשרויות
05/04/12 | צימרים
אפשרויות הלינה בנגב הולכות וגדלות וכך גם עולה הגיוון וגדל באופן משמעותי מספר המטיילים שבוחרים בנגב כמקום הטיול או החופשה המועדפים עליהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI