דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב הגיל השלישי,דיור מוגן, בתי אבות, לאן?
הגיל השלישי,דיור מוגן, בתי אבות, לאן?
דורון עמית 29/12/12 |  צפיות: 3562

תוחלת החיים, הגיל השלישי. מיקומם ומיצובם של בעלי הדור השלישי בחיים ובתעסוקה.

הנתונים מלמדים כי מספר האנשים מעל גיל 65 עלול להכפיל את עצמו  במהלך השנים הקרובות הנתון הוא מדהים והוא מהווה לנו אתגרים חדשים בתחום העשייה והתעסוקה. שהרי אדם בן 65 אינו מרגיש את עצמו מבוגר היום, ההפך, הוא רוצה להיות מעורב, להתלבש בצו האופנה, ללכת למכון הכושר וליהנות מזמנו בדיוק כפי שעשה בצעירותו. זאת שהוא אינו רוצה להעלם מתחום העשייה והתעסוקה. כאדם שעוסק בתחום – ייעוץ העסקי אני יכול להביא בפניכם קצת נתונים (אומנם מיבשות אחרות) אך בהחלט משקפים את מה שקורא כאן אצלנו.

מספר האמריקאים בגיל 65 צפוי להכפיל את עצמו בשנים 2012 – 2060 מ-43.1 מיליון  בגילאי 65 ל-92 מיליון איש בגילאי 65.

נתונים אלה משנים וישנו את המפה התעסוקתית והעסקית בכול מדינה מערבית בה גילאי הגיל השלישי נשארים כצעירים וממשיכים לתפקד בתחום העשייה עוד שנים רבות לאחר גיל הפרישה הנוכחי (בישראל 62 לנשים ו-67 לגברים)

במסגרת -ייעוץ עסקי שאני נותן אני בהחלט מעודד היום חברות אשר פעילותם מכוונת לגילאי ה-65+ להתכונן לקראת גידול בתחום התעסקותם עקב העלייה המסיבית בתוחלת החיים של גילאי ה-65 +. שהרי הצרכים של גילאים אלה הם צרכים מוחשיים בעיקר בתחום הפרם להם הם נזקקים הרבה יותר מהגילאים היותר צעירים.

ראוי לציין כי שווקי העבודה בארץ ובחו"ל עדיין לא קלטו את הפוטנציאל שבהישארותו של עובד מעבר לגיל הפנסיה בארגון שלהם, והם עדיין מנטלית מבינים כי עובד בגיל כזה הוא אותו "טרח זקן" שלא מתקדם, כוחותיו נגמרים, ומחשבתו התכהתה. אך תובנה זאת אינה נכונה כלל ועיקר כאשר בודקים נתונים של המשתמשים המסיביים בעולם המחשב הביתי ומגלים שדווקא גילאי הדור השלישי הם אלה שמולכים בתחום בקרב כלל האוכלוסייה.

בתחום ה-ייעוץ העסקי שאני מוביל בחברות מסוימות בתחום ההייטק וחברות עסקיות אחרות אנו מעודדים הישארותם של בוגרים עם ניסיון אדיר בעבודתם ובמקצועת שלהם  פחות מאשר לחפש הרפתקאות עם עובדים פוטנציאלים צעירים שאכן השקיעו בלימודיהם אך הניסיון הינו דל ולא מספיק. למרות שקליטת דור חדש וצעיר יהיה הרבה יותר גבוהה מאשר פיטורי עובדים בגיל הפנסיה.

אני בהחלט מציע לארגונים וחברות לשקול עזיבה של כול עובד לפנסיה, ולעשות את חשבון הנפש האם כדאי לארגון שהשקיע הון רב בקידומו של עובד לבזבז זאת במחי יד רק בגלל שגיל הפנסיה המספרי נתקע לגיל 67 שנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI