דף הבית פיננסים וכספים מסחר במניות מודיעין יהש כדוגמא לענף חיפושי הנפט והגז בישראל
מודיעין יהש כדוגמא לענף חיפושי הנפט והגז בישראל
Michal Cohen 31/12/12 |  צפיות: 13035

בענף חיפושי נפט וגז פועלות חברות רבות, אשר הנתונים שלהם משפיעים ישירות על המדד. מניית מודיעין יהש לדוגמא נמדדת על פי מספר קריטריונים ברורים. מודיעין יהש נחשבת יציבה יחסית, וניתן לראות את משקלה במדד תל אביב 100, תל אביב 70 וכמובן תל אביב – נפט וגז.

בחינת הנתונים הכלליים

על מנת לבחון את מניית מודיעין יהש יש להתמקד קודם כל במצב העסקה האחרונה. השעה בה נערכה העסקה האחרונה מלמדת על הדינאמיות ועל ביטחון המנייה, ואת המידע הזה ניתן להשיג באמצעות אתרי האינטרנט העוקבים אחר המצב בשוק ההון. בנוסף, יש לבדוק את מודיעין יהש על פי השער האחרון, השינוי היומי והשינוי באחוזים. פרמטרים אלו עשויים ללמד גם הם על מצב המנייה ועוצמתה. בחלק מהטבלאות המופיעות באתרי האינטרנט ישנם נתונים גם על נפח מסחר באלפי שקלים עבור מודיעין יהש ומניות אחרות בענף חיפושי נפט וגז. לצד נפח המסחר ניתן לעקוב אחר אחוז השינוי מתחילת החודש ואחוז השינוי מתחילת השנה.

בעל עניין

מבחינת בעלי עניין, מניית מודיעין יהש מורכבת ממספר גורמים מוכרים. אידיבי פיתוח מחזיקה בשיעור של 16.94% מהחברה, לעומת 2.06% של סולטן יצחק. בעלי עניין קטנים יותר הם מודיעין ניהול עם 0.82%, זולטי עזריאל עם 0.63% וכלל פננסים נגזרים 0.04%. כלל הציבור מחזיק בשיעור הגבוה ביותר, אשר עומד על 79.51%. אל אחוז זה של החזקות הציבור יש להוסיף גם את קופות הגמל ואת קרנות הנאמנות.

נושאי משרה בכירים

נושאי המשרה הבכירים של מודיעין יהש הם יושב הראש חיים גבריאלי, המנכ"לים בן ציון בלייברג ורון מאור וסמנכ"ל הכספים אייל סאבו. המבקר הפנימי של החברה הוא ערן מלובני, כאשר ארי ברונשטיין, ארי ראב"ד ויצחק סולטן הם כל אחד יו"ר דירקטוריון בשותף הכללי בשותפות.

יוני 2011 לעומת יוני 2012

סך המאזן של מודיעין יהש באלפי שקלים עמד ביוני 2011 על 297,023 לעומת 532,759 בחודש יוני 2012. בקטגוריית הנכסים השוטפים ניתן למצוא הבדלים קטנים יותר, כאשר ביוני 2011 הם עמדו על 296,886 לעומת 295,504 בחודש יוני 2012. לעומת זאת, ההון העצמי בחודש יוני 2011 היה 287,014 לעומת 508,021 בחודש יוני 2012.

פועלים למען עצמאות ישראל

על פי נתונים ממשרד האנרגיה, כ-60% מתצרוכת האנרגיה של ישראל מסופקת על ידי נפט גולמי. מדובר על אחוז משמעותי מאוד, אשר ניתן למצוא אותו גם במדינות אחרות בעולם. זו הסיבה שענף חיפושי הנפט והגז זוכה להצלחה גדולה ולתמיכה ציבורית וממשלתית. לא פחות מ-300 אלף חביות נפט נצרכות ביום וחלק גדול מהן מופק בארץ. סביר להניח כי גם בשנים הקרובות נראה מגמות דומות של חיפוש נפט, על מנת לחזק את עצמאותה של ישראל בתחום האנרגיה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Michal Cohen


 


מאמרים נוספים מאת Michal Cohen
 
רציו – חיפוש מקורות העושר
31/12/12 | שוק ההון
הזהב השחור עלול לשגע גם את השפויים ביותר, אבל אנשים כאלה, רציונליים, לא נוטים, ודאי לא ממהרים להשתגע. גם כשהם מחפשים אחר הלא נודע הם עושים זאת בשיקול דעת ובתבונה. אלה וכאלה הם אנשי רציו - שותפות מוגבלת של אנשים העוסקים בחיפוש שניים ממקורות האנרגיה החשובים ביותר בכלל ובמקומותינו בפרט גז טבעי ונפט.

מהן קרנות נאמנות ?
קרן נאמנות היא אחד המוצרים המובילים שמציעים בתי השקעות ללקוחותיהם, הרעיון העומד בבסיסה הוא שבמקום שכל אדם ירכוש בנפרד מניות של חברות הנסחרות בבורסה , אוספת הקרן את כספיהם של המשקיעים ובוחרת אילו מניות או מכשירים פיננסים אחרים כמו מט"ח או אג"ח לקנות ומתי למכור אותם על מנת שלמשקיעים תהיה תשואה מקסימאלית. הרעיון או המצאת קרן הנאמנות החלה ב-1868 באנגליה כך שמדובר במכשיר פיננסי ותיק שכבר הוכיח את יעילותו.

בית השקעות
31/12/12 | שוק ההון
אין זה סוד שמצבם הכלכלי של אזרחים רבים בישראל הולך ומשתפר משנה לשנה. רכבים חדשים ויוקרתיים נראים על הכבישים, עסקאות נדל"ן רבות נסגרות מדי יום ואזרחים רבים מחליטים להתחיל לתת לכסף שלהם לעבוד עבורם. כל תחום ההשקעות מושך אליו עשרות אלפי ישראלים שמאמינים כי הגיע הזמן להתחיל לשחק במגרש של הגדולים ולעשות רווחים מהירים וגבוהים, אבל... מאיפה מתחילים?

מודיעין יהש כדוגמא לענף חיפושי הנפט והגז בישראל
בענף חיפושי נפט וגז פועלות חברות רבות, אשר הנתונים שלהם משפיעים ישירות על המדד. מניית מודיעין יהש לדוגמא נמדדת על פי מספר קריטריונים ברורים. מודיעין יהש נחשבת יציבה יחסית, וניתן לראות את משקלה במדד תל אביב 100, תל אביב 70 וכמובן תל אביב – נפט וגז.

השקעות במניות
05/11/12 | השקעות
השקעות במניות מאד פופולריות. הסיבה לכך היא האפשרות להרוויח כסף רב בזמן קצר יחסית, אבל עם הסיכוי יש גם סיכון ויש לקחת זאת בחשבון כשמחליטים לצאת לדרך של השקעות במניות. למי שאינו בקיא בשוק המניות מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות או לפתוח תיק בחברת השקעות רצינית ואחראית כדי שכספו ינוהל על הצד הטוב ביותר, אבל גם במצב זה אין ערובה להצלחה ויש להבין כי תנודתיות שוק המניות אינה תלויה רק בגורמים כלכליים, אלא אף בגורמים חברתיים ופוליטיים שונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI