דף הבית ביטוח ביטוח רכב כיסוי מפני נזקי טבע ושטפונות בפוליסת הביטוח המקיף
כיסוי מפני נזקי טבע ושטפונות בפוליסת הביטוח המקיף
wobi 14/01/13 |  צפיות: 3487

יש הסבורים כי מזג האוויר הנוח בישראל מרבית ימות השנה מונע למעשה את האפשרות לנזקי טבע. עד שהחורף הישראלי, שנוטה להפתיע מאד בשנים האחרונות, מכה שוב. הסערה הגדולה של תחילת 2013, עם שלל הנזק שנגרם בה, הייתה קריאת השכמה עבור רבים. פתאום, הקשר שבין נזקי טבע או שטפונות לפוליסת ביטוח מקיף לרכב עלה לכותרות, לרוב במסגרת שאלה פשוטה אחת: האם הביטוח אכן מכסה את אלה?

מהו ביטוח מקיף?

כשזה נוגע לנזקי טבע, ברור כי ביטוח מקיף הוא סוג הפוליסה שנכנס לתמונה. אחרי הכול, הוא זה שמתייחס לנזקים אשר נגרמים לרכב המבוטח, בעוד האחרים, ביטוח חובה או ביטוח צד ג', מתייחסים, בהתאמה, לנזקי גוף או כאלה הנגרמים לצד אחר. הביטוח המקיף, מעבר להענקת פיצוי כספי נרחב עבור הפגיעות, גם יציע שירותי תיקונים, הנפקת רכב חלופי ועוד.

שורת הנזקים לרכב תתייחס לאינספור מקרים, דוגמת פגיעות פיזיות, שריפות, מעשי זדון ועוד. האם נזקי טבע מהווים חלק מהתמונה הביטוחית הזו? האם עץ שעף ברוח על הרכב, או שיטפון שמטביע אותו לחלוטין, יביאו למימוש הפוליסה? הדעות על כך חלוקות, ונוגעות למדיניות של כל אחת מחברות הביטוח. וכאן אנחנו נכנסים להגדרה של נזקי טבע.

נזקים, אסונות ומה שביניהם

נקודה חשובה שיש להבהיר היא שחברות ביטוח רכב נוטות ליצור אבחנה בין נזק לאסון טבע, דבר שבא לידי ביטוי גם בכיסוי הביטוחי. כך, אסון טבע יצריך תופעה שאינה שגרתית, דוגמת רעידת אדמה. לעומת זאת, נזק טבע עלול להיגרם עקב תופעה "רגילה", דוגמת גשם או רוח, שבכוחה גם לגרום לנזק משמעותי לרכב. לכן, כשבוחרים ביטוח מקיף, יש לראות בדיוק את ההגדרות המפורטות בפוליסה.

חלק מהפוליסה, או תוספת אליה?

כפי שכבר רמזנו, מדיניות כל אחת מחברות הביטוח שונה, כשזה נוגע לנזקי הטבע. כך, חלק מהן כוללות את הכיסוי כחלק מהותי בפוליסת הביטוח המקיף, דבר שמעניק להן יתרון יחסי. כך, כאשר הנהג לא נדרש לשלם עבור כיסוי זה, הופכת הפוליסה כולה ליעילה הרבה יותר.

מן העבר השני, הרי שחברות אחרות עשויות להציע את הכיסוי הזה רק כ"ריידר" לפוליסה, כלומר, תוספת אשר דורשת תוספת תשלום מדי חודש. יחד עם זאת, יש לציין כי תוספת זו אינה משמעותית יתר על המידה במחיר הפוליסה, כך שבאזורים "מועדים לפורענות" ניתן בהחלט לשקול את התוספת הזו.

כך עושים זאת נכון

אין לתת למזג האוויר הנוח בישראל להטעות אתכם. נזקי טבע ייתכנו גם בה, והיערכות לא נכונה עלולה להותיר כל נהג עם בור כלכלי שלא פשוט לצאת ממנו כלל. רצוי לשקול בדיוק את התוספת שדורש הביטוח מבחינה כלכלית עבור הנהג, ולראות אם הוא לא מייקר את הפוליסה בשיעור משמעותי (אם בכלל).

בכל אחד מהמקרים, רצוי מאד להכיר את שדה המשחק אליו אנחנו נכנסים. כאמור, אין מדיניות אחידה של חברות ביטוח רכב ביחס למרכיב זה של פוליסת ביטוח מקיף, דבר שמתבטא גם מבחינה כלכלית. ראוי לבחון, במסגרת זו, בדיוק את המקרים שיביאו להפעלת הביטוח, וכן את גובה הכיסוי אשר ניתן בהם, עלות ההשתתפות העצמית וכן הלאה.

ההמלצה הברורה היא לבצע השוואת מחירים לפני רכישת ביטוח מקיף, בין היתר ביחס לסעיף זה. זו מתבצעת כיום באופן הפשוט ביותר, באמצעות האינטרנט, ויכולה לסייע בבחירת הפוליסה המתאימה ביותר. יש לזכור כי את נזקי הטבע אנחנו לא יכולים לתכנן, וכי הופעתם, בייחוד בישראל, תופסת אותנו, כמעט תמיד, לא מוכנים. במצב כזה, הרי שביטוח שמעניק מענה למצבים אלה יכול לסייע, ביותר מבחינה אחת.

Wobi ביטוח מקיף לרכב


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI