דף הבית בניין ואחזקה בתים משותפים מידע אודות תמ"א 38 תיקון 2
מידע אודות תמ"א 38 תיקון 2
תמ"א 38 29/01/13 |  צפיות: 3146

תמ"א 38, היא ללא ספק תכנית שעיקרה לעשות טוב לתושבים שגרים במדינת ישראל. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי התכנית הוא הקצאת משאבים והקלות רבות על מבנים ישנים באופן יחסי, אשר זקוקים לשיפוץ על מנת להתמודד עם מקרים של רעידות אדמה. התכנית עשויה למנוע הרס רב למבנים שייתכן ואינם מחוזקים מספיק לרעידות בעוצמות גבוהות. מצד שני, לעיתים השיפוצים לוקחים זמן רב והקריטריונים לא מספיק רחבים בכדי שיועילו לכלל המבנים אשר נמצאים בסיכון, לכן תמ"א 38 תיקון 2 ותיקונים אחרים, מסייעים לחדד את התכנית ומרחיבים את היריעה שאחראית לכך.

הזכאות לתכנית הבסיסים

בתחילה, הזכאות לתכנית הבסיסית הייתה אומנם מקיפה ביותר, אך עדיין לא מספיק במקרים של צרכים גדולים אשר כללו הרבה יותר מחיזוק קירות והוספת חדרים. הדירות היחידות שהוגדרו לאישור התכנית היו אלו שלא עמדו בתקן ונבנו לפני שנת 1980, שזו היא השנה שבה חלה התכנית לחיזוק המבנים מפני רעידות אדמה. באופן הזה נוצר אי איזון בין הרצון של התושבים לשפץ את דירתם בסיוע המדינה ומצד שני הגבלות רבות שמנעו גם מאלו שבאמת זכאים לתמיכה, לקבל אותה.

תיקון 2 לתמ"א 38

על פי התיקון השני לתכנית, הגיעו עוד כמה הגדרות בסיסיות ששיפרו משמעותית את ההגדרות לקבלת האישור וכן גם לרווחת הדיירים שבבניינם מתבצעת עבודת שיפוץ עקב התמ"א. התיקון דיבר על שני מאפיינים עיקריים אשר שכוונו לנדבך משמעותי מן האוכלוסייה והמבנים. המאפיינים הללו מדברים על מגורים בזמן השיפוץ וכן הרחבות נוספות בתוך המבנה ואף בנייתו מחדש.

על פי התכנית הבסיסית קיבלו הדיירים שאושרה עבורם התכנית, רק שיפוצים קלים אשר לעיתים לא באמת הועילו מספיק וכן גם השאירו את המבנה ישן ולא באמת עובד בסטנדרטים בבנייה החדשנית של ימינו. בתיקון, לעומת זאת, ניתן לבנות אפילו קומה שלמה רק בכדי להועיל בחיזוק המבנה ולהקל על הדיירים. כמו כן, הבנייה אפשרויות הבנייה רחבות יותר ובכך מתקדמות ומתאימות לניצול מרבי בגדר זכויות הבנייה.

עוד תיקון ששונה מהתכנית הבסיסית, טיפל בסוגיה על פיה לא ניתנה שום אלטרנטיבה של מגורים אחרים לאנשים שבניינם עובר שיפוץ במסגרת התכנית. בעבר, הדיירים היו צריכים להישאר במבנה גם במידה שהיו שיפוצים מסיביים במבנה שלהם. כיום, ישנה אפשרות לקבל גם דיור חלופי לתקופת השיפוצים במידה שעומדים בקריטריונים.

לדאוג להכל

כפי שניתן לראות, התכנית מכילה בתוכה שורה ארוכה של חוקים שצריך להכיר לעומק בכדי לקבל את האישור לתחילת הבנייה ולבנות על פי ההגדרות. בכדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר ובכדי לא לפספס את ההזדמנות להקלות משמעותיות בעת השיפוצים וחיזוק המבנה, גשו אל חברה המתמחית בקבלת כל האישורים וכן גם בבנייה שתתאים לכל ההגבלות המעוגנות בחוק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תמ"א 38

אנגלאינווסט 38 | תמ"א 38

חברת אנגלאינווסט הינה חברה המאתרת, מתכננת, מממנת ומבצעת באיכות הגבוהה ביותר בישראל פרוייקטים של תמ"א 38.
לחברה חוסן כלכלי ואיתנות פיננסית, עם ניסיון מוכח בבניית פרויקטים מכח תמ"א 38.

אנגלאינווסט - משביחים את הנכס שלך בעשרות אחוזים.

לפרטים:
03-6077557
www.engelinvest.co.il



 


מאמרים נוספים מאת תמ"א 38
 
מידע אודות תמ"א 38 תיקון 2
תמ"א 38, היא ללא ספק תכנית שעיקרה לעשות טוב לתושבים שגרים במדינת ישראל. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי התכנית הוא הקצאת משאבים והקלות רבות על מבנים ישנים באופן יחסי, אשר זקוקים לשיפוץ על מנת להתמודד עם מקרים של רעידות אדמה.

חשיבות חיזוק מבנים במצבי סיכון
חיזוק המבנים בישראל רלוונטי בעיקר מעצם העובדה שמיקומה של ישראל מעיד ככל הנראה על סיכוי גבוה של רעידת אדמה חזקה אשר יכולה ליצור נזק רב. משנת 1980 הממשלה החליטה להעלות הילוך בהפחתת הסיכויים לנזקים ונפגעים באמצעות החמרת התקן ואף תמריצים לחיזוק גם במבנים שאינם עומדים בתקן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI