דף הבית ביטוח ביטוח כללי החזרים מחברת הביטוח במקרה ביטול חופשה או טיסה
החזרים מחברת הביטוח במקרה ביטול חופשה או טיסה
wobi 07/04/13 |  צפיות: 3483

רכשתם כרטיסי טיסה, ואתם מחכים בקוצר רוח לרגע שבו תעלו על המטוס. אפילו דאגתם כבר לרכוש ביטוח נסיעות מתאים. אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד: מסיבה זו או אחרת, בוטלה הנסיעה שלכם. יחד עם כל הצער שבדבר, הרי שיש מולנו גם סוגיה פיננסית לכל דבר ועניין. האם תזכו לקבל החזרים במקרים מסוג זה?

ההיבט הכלכלי של ביטול נסיעה

כדי להבין האם ביטוח נסיעות כולל בתוכו החזרים עבור ביטולים מכל סוג, רצוי קודם כל למפות את הסיבות לביטולים. במקרים רבים, אלה נוגעים לטיסה כולה. נדרש שהביטול ייגרם עקב נסיבות חריגות, דוגמת מגיפה, פרעות או מהומות במדינת היעד, ולא עקב מזג האוויר, למשל. בכל אחד מהמקרים, הרי שאין הכרח כי חברת התעופה אכן תעניק כספי פיצויים של ממש.

ביטול טיסה הנובע מהנוסע

מן העבר השני של המשוואה, הרי שהביטול עלול להיגרם עבר נסיבות הנוגעות לנוסע עצמו. גם כאן, רשימת המקרים גדולה, ומשתנה בין הסכמי הביטוח השונים. ראשית, יהיה זה מצב של ביטול הטיסה עקב מחלה אשר מתגלה אצל המבוטח בימים שלפני הטיסה. כאן, ייתכנו דרישות מסוימות של חברת הביטוח. למשל, לאשפוז רצוף של 24 שעות לפחות במשך תקופת ההסכם.

זכאות לקבלת פיצויים במסגרת ביטוח חופשה עשויה להיות מוענקת גם במקרים בהם הנוסע, או קרוב משפחה שלו, סבל מתאונה או נפגע בצורה קשה אחרת. מקרה נוסף הוא, חס וחלילה, מוות של המבוטח או המלווה שלו. במצב כזה, הרי שהפיצוי יינתן לשאירים.

מילואים, נזקים לבית ומה שביניהם

מספר מקרים נוספים עשויים להעניק פיצוי על ביטול טיסה במסגרת ביטוח נסיעות לחו''ל. הראשון שבהם הוא צו 8, אשר מזמן את האדם למילואים, לרוב באופן בלתי צפוי. יש לשים לב שהביטול מתייחס בעיקר למצבי חירום, בהם הצו ניתן "מהיום למחר", ולא על שירות מילואים שגרתי וידוע מראש. כיסוי מסוג זה אינו מובן מאליו ברוב הפוליסות, ונפוץ בעיקר בפוליסות ביטוח תרמילאים.

מקרה חשוב נוסף מתייחס לנזקים חמורים אשר נגרמים לבית המגורים של הנוסע בתקופה שלפני הטיסה. כאן, עלול הדבר להיות עקב שריפה, פיצוץ, מעשה זדון, אסון טבע וכן הלאה. כמו כן, מצבים אשר קשורים לכך והצריכו נוכחות של בעל הבית בתחנת המשטרה לצורך עדות, למשל, עשויים להביא גם הם למימוש.

יש לשים לב שכאן נדרש כי הנזק ייעשה לרוב עד שבועיים ממועד הנסיעה, וזאת מתוך הנחה כי במקרים אחרים קיים זמן היערכות מצידו של הנוסע. מועד ההודאה למשטרה או לגורמים הרלוונטים על הנזק, לכן, מהווה גורם מרכזי מאין כמוהו.

אלמנט ההפתעה

יש לשים לב לסעיף החוזר בפוליסות ביטוח נסיעות רבות, והוא מתייחס למימד הבלתי צפוי של האירוע. במילים אחרות: הרי שהפיצוי יינתן, אם בכלל, רק כאשר הסיבה שהביאה לכך מונחתת בהפתעה. כאשר יש סבירות למימוש אותו מקרה, לא בטוח שהתביעה תאושר. חשבו, למשל, על מקרה מוות של קרוב משפחה הנמצא על ערש דווי כבר חודשים ארוכים.

אז איך יודעים?

הסעיפים שהובאו מעלה אמנם נראים מורכבים על הנייר, אבל בכל המקרים הם צריכים למצוא את מקומם על נייר הסכם הפוליסה. טרם הטיסה, ראוי מאד לבחון את אלה אל מול חברת הביטוח, ולראות את התנאים למימוש, הסייגים, גובה הפיצויים האפשרי, ההליך הנדרש וכן הלאה.

בכל מקרה, חשוב לדעת כי אין כפל פיצויים עבור מקרה נתון. כאשר חברת התעופה היא שמעניקה כספים עבור הביטול במסגרת ההסכם שלה עם הנוסעים, הרי שאלה לא יזכו לפיצויים גם במסגרת ביטוח נסיעות לחו''ל, מקיף ככל שיהיה על הנייר.

המאמר בחסות וובי המפעילה אתר להשוואת מחירי ביטוח נסיעות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI