דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי רפואה באיטליה – איך לשפר את סיכויי ההצלחה
לימודי רפואה באיטליה – איך לשפר את סיכויי ההצלחה
שירה דרורי 13/04/13 |  צפיות: 3191

סטודנטים רבים חוששים מלימודי רפואה בחו"ל, הם פוחדים שהם לא יתקבלו, שהלימודים יהיו קשים, שהם לא יסתדרו עם התרבות המקומית, שהם לא ישיגו אשרת עבודה או שיהיה להם קשה ללמוד רחוק מהבית, במדינה זרה, בשפה זרה.
בגלל כל החששות האלה, לימודי רפואה באיטליה הם הבחירה האולטימטיבית עבור סטודנטים מישראל.
ראשית, איטליה קרובה יחסית לישראל רק מספר שעות טיסה ובנוסף, איטליה היא מדינה ידידותית מאוד לזרים ונוחה לישראלית. הקהילה של הסטודנטים באיטליה גדולה מאוד וחמה מאוד, האוניברסיטאות מקצות תקן מיוחד כמעט בכל מסלול לסטודנטים זרים, כך שסיכויי הקבלה גבוהים יותר.
מבחינת תנאי קבלה ומערכת שעות לימוד, איטליה קלה יותר לסטודנטים לרפואה מאשר ישראל. בנוסף, לא מזמן החלו באיטליה מסלולים חדשים שמאפשרים לימודי רפואה באיטליה בשפה האנגלית כך שאפילו לא חייבים ללמוד את האיטלקית כשפה ברמה גבוהה ואפשר להצליח בלימודים בשפה האנגלית.

היכן תוכלו ללמוד רפואה באיטליה בשפה האנגלית?

כיום ניתן ללמוד רפואה באיטליה באוניברסיטת פביה, אוניברסיטת מילנו סטטלה ואוניברסיטת רומא-לספיינצה. מדובר בשלוש אוניברסיטאות מצוינות מובילות בלימודי רפואה, כששתי אוניברסיטאות מתוכן מילנו סטטלה ורומא לה-ספיינצה אף ממוקמות בדירוג של 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם  על פי דירוג QS העולמית  שווה מאוד להתאמץ יותר ולהתקבל לאוניברסיטאות אלה גם משום שקל יותר לסטודנטים מישראל ללמוד בשפה האנגלית וגם כי מדובר בנקודת זינוק מצויינת לתחום.

מכינה לקבלה ללימודי רפואה

איטליה ידועה בלימודי הרפואה שלה ומכאן שיש הרבה מועמדים על ההקצאות וכדי להגביר את סיכויי הקבלה ללימודי רפואה באיטליה, מומלץ להגיע מוכנים ככל שניתן ללימודים. אחת הדרכים להתכונן בצורה יעילה ללימודי הרפואה באיטליה היא לעבור מכינה בארץ ובאיטליה שמכינה אתכם למבחני המיון ללימודים ובנוסף לחומר המקצועי, תוכלו להכיר יותר את אורח החיים ואת סגנון הלימוד האיטלקי. במכינה נלמדים מקצועות רקע לרפואה כמו ביולוגיה, פיזיקה וכימיה וגם מקצועות נוספים שיש לדעת כמו אומנות, היסטוריה וגם לימודים תרבותיים. כמו כן, יסבירו לכם במכינה כיצד ניתן להגיש בקשות למלגות לימודים באיטליה, בין אם על בסיס סוציו אקונומי או על בסיס הישגים לימודיים.

טיפול מקדים בענייני ביורוקרטיה

חשוב מאוד להתכונן מראש ללימודים באיטליה, להתחיל את המכינה כשנה מראש ואת התהליך כמה שיותר זמן לפני תאריך היעד ללימודי רפואה באיטליה. מבחינת אישורים, חשוב שתוכלו לעבוד בצורה חוקית באיטליה ולכן יש להוציא בארץ ויזת סטודנט D שתאפשר לכם לעבוד עד 20 שעות שבועיות בעת לימודיכם באיטליה. כמו כן, חפשו כמה שיותר אנשי קשר באיטליה שימליצו לכם על מציאת עבודה, איתור דירה, והתמצאות בקמפוס הנבחר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה דרורי

סטודיו קורן דור תוכן שיווקי



 


מאמרים נוספים מאת שירה דרורי
 
מדוע כדאי לעבוד בציוותי בידור בבתי מלון
שוקלים להשתלב בעבודה בציוותי בידור בבתי מלון? לפניכם מספר יתרונות לעבודה בציוותי בידור

מה מחכה לכם בסאמר סקול 2014?
25/10/13 | אטרקציות
אחרי ההצלחות של סאמר סקול בארה"ב, אנגליה וקנדה, לפניכם טעימה קטנה מהחוויות שמחכות לכם אם תירשמו לסאמר סקול גם בשנה הקרובה, 2014

בילויים בתל אביב – יותר מעיר ללא הפסקה
20/10/13 | בתי מלון
חובבי ההיסטוריה והמורשת, העיר תל אביב דאגה לשמר את ההיסטוריה שלה על ידי מספר אתרים הפזורים ברחבי העיר, כגון 'בית העיר תל אביב.

עיר הבירה – עיר הפסטיבלים
20/10/13 | אטרקציות
איזה פסטיבלים תוכלו למצוא בירושלים עיר הבירה? העיר מארחת מספר פסטיבלים במהלך השנה

עיר הקיץ הנצחית - חופשה באילת
20/10/13 | בתי מלון
אז מה עושים באילת בחורף? לפניכם מספר טיפים להצלחתה של חופשה באילת בחורף באדיבות מלון לאונרדו פריוילג' אילת

ללמוד אנגלית במקום בו הכל התחיל
לימודי אנגלית בלונדון לא רק ישפשפו את האנגלית שלכם לרמה טובה יותר, הם גם יקנו לכם דיקציה והגייה נכונים יותר, כזאת שאף אמריקאי, בריטי או דובר אנגלית אחר יבקש ממכם לחזור שוב על מה שאמרתם "כי הוא לא ממש שמע את המילה האחרונה".

לימודים באוסטרליה – למה כדאי?
אם אתם חושבים ללמוד בחו"ל, ושוקלים ללכת על מקום חדש וצעיר – הנה כמה סיבות למה כדאי לכם לבחור דווקא באוסטרליה

צימרים בכינרת – המסע לצפון מתחיל ונגמר בכינרת
18/05/13 | צימרים
התענוג המושלם בחופשה שלכם הוא המיזוג המושלם בין נוף טוב, אירוח מפנק, מיקום אטרקטיבי, אטרקציות בקרבת מקום והאגם הטוב במדינה – הכינרת.

חברת ההפקות של רוני אטיאס
ברת ההפקות של רוני אטיאס היא בעלת שם לאומי בתחום, ומציגה פורטפוליו עשיר ומקצועי של מיטב האירועים והמופעים שהתרחשו בארץ בשנים האחרונות.

סאמר סקול בלונדון – נקודות נוף מעניינות בעיר לבני נוער וילדים
כשנוסעים לסאמר סקול בלונדון, נהנים מביקור בעיר עצמה. אבל בעיה אחת גדולה היא שהזמן כל כך קצוב, ובעיר יש כל כך הרבה אטרקציות ומוקדי עניין, שקשה לדעת לאן ללכת. אז הינה לכם רשימה של נבחרת מרשימה בהחלט, של מקומות שאסור לפספס ונקודות נוף בהם חייבים לבקר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI