דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר לימודי שיאצו- גוף, נפש ורוח
לימודי שיאצו- גוף, נפש ורוח
יובל אלביכטמן 14/04/13 |  צפיות: 3093

משמעות המילה הינה לחיצת אצבע ובעזרת הטיפול ניתן לאזן את הגוף. הלחיצות מתבצעות על ידי אצבעות, מרפקים, אגודלים, כפות ידיים וברכיים כאשר הטיפול מתמקד במרידיאנים. המרידיאנים הינם ערוצים אשר נמצאים בגוף ובתוכם זורמת האנרגיה אשר מכונה "אנרגיית הצ'י. כאשר האנרגיה נתקעת, נחסמת או נחלשת, נמצא הגוף במצב של חוסר איזון. בעזרת הטיפול ניתן להזרים את האנרגיה כך שתגיע היא אל כל הערוצים אשר נמצאים בגוף. בצורה זו ניתן לטפל במתחים, כאבים, דלקות ומצבים נפשיים שונים.

במידה ותבחרו ללמוד את תחום הטיפול הזה תוכלו לבחור בין שלושה מסלולים עיקריים: לימודים לתואר תרפיסט, לימודים לתואר תרפיסט בכיר ולימודים לתואר תרפיסט מומחה.

לימודי שיאצו- תכני הלימוד ואפשרויות תעסוקה

במסגרתו של קורס שיאצו ילמדו הסטודנטים כיצד יש להכין את הגוף דרך הקשבה, כיצד יש לנשום בצורה נכונה, כיצד ניתן להיכנס לצ'י ולאזן מצבי חוסר או עודף, מנחי גוף, מיקומי המרידיאנים ושיטות העבודה עליהם, שיטת נמקושי, שיטת מצונגה, אבחנת גב ובטן, פיזיולוגיה סינית, מבוא לתשאול המטופל ועוד. באמצעות תשאול המטופל ילמד המטפל להכיר את המטופל, את צורת חייו, אופיו, ההיסטוריה הטיפולית והבריאותית שלו, תזונתו, שנתו, כאביו ועוד. ככל שיקבל המטפל יותר פרטים לגבי המטופל, כך ידע הוא כיצד ניתן לטפל בו בצורה האופטימלית ביותר. היקף הלימודים בתחום השיאצו (עבור תלמידי שנה א') הינו כ- 30 מפגשים שבועיים. (200 שעות לימוד). חוץ מלימודי שיאצו ילמדו המטפלים פילוסופיה סינית, רפואה סינית מסורתית, טווינא, לימודי תזונה סינית ועוד.

לאחר קבלת תעודת המטפל, יוכלו הסטודנטים להשתלב בעולם התעסוקה, הם יוכלו לעבוד בקליניקות פרטיות,בקופות חולים, במכוני ספא, במסגרות טיפוליות, מוסדות טיפוליים ועוד.

תחומים נוספים במסגרתה של הרפואה המשלימה

נוסף על השיאצו, יוכלו הסטודנטים לבחור בין מגוון תחומים נוספים  אשר שייכים אל לימודי רפואה משלימה. בין הלימודים הללו קיימים לימודי דמיון מודרך, לימודי פרחי באך, לימודי ליצנות רפואית, לימודי רכיבה טיפולית, אימון לקשב, לימודי רפואה מערבית ועוד מגוון תחומים נוספים.            במידה ותבחרו ללמוד במכללה  תוכלו ליהנות ממורים מקצועיים, סטודנטים מקסימים ולמידה בכיתות קטנות (אשר לא מכילות יותר מ-20 איש). בצורה זו יקבל כל תלמיד את מלא תשומת הלב. כמו כן, יתבצעו הלימודים בקמפוס ירוק בעל אווירה כפרית.

על ידי לימודי שיאצו או כל תחום לימוד אחר במסגרת הרפואה המשלימה, תוכלו להיכנס אל עולם מרתק ושונה מהעולם אשר הכרתם. בזכות השיטות הרבות אשר תרכשו, תוכלו לטפל באנשים וללוות אותם לאורך כל דרכם הטיפולית. תוכלו להיות בטוחים כי במידה ותבחרו לעבוד במקצועות אלו, תחושו תחושת סיפוק ושמחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI