דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר מבחן טופל- כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם שרציתם
מבחן טופל- כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם שרציתם
דנה אדיב 23/04/13 |  צפיות: 3033

מי שמתעניין בלימודים בחו"ל, מי שחולם על עבודה, חיים וקריירה מעבר לים וכל מי שגבולות שאיפותיו חוצות את הים התיכון ואת השבר הסורי אפריקאי, חייב להכיר ולדעת מהו מבחן toefl וכיצד מבחן אחד, הנעשה אל מול מסך מחשב, יכול לשנות את חייו ואת מהלכם מן קצה אחד אל הקצה השני.

מבחן טופל הוא מבחן באנגלית כשפה זרה הנעשה לצורך בחינת ידיעותיו ובקיאותו של הנבחן בשפה האנגלית, שהיא השפה השגורה בכל מוסדות הלימוד האקדמאיים במדינות כמו ארה"ב, אנגליה, קנדה או אוסטרליה, והיא גם, כמובן, השפה העסקית המדוברת והנפוצה ביותר. באמצעות מבחן זה מעוניינים מקבלי ההחלטות, בכל המוסדות המבקשים זאת, לעמוד על תחומי הידע של הנבחנים במישורים הקריטיים ביותר להתנהלות יומיומית, מקצועית ואקדמאית נדרשת, קרי יכולות כתיבה, דיבור, הבנה ואינטראקציה בשיחה ובדיון. המבחן עצמו אינו קשה בשל הרצון להעלות את נקודות הפתיחה והקבלה הראשוניות אלא בשל הרצון לגלות כיצד יוכל המועמד להתמודד בכל סיטואציה שתידרש ממנו במהלך עבודתו או לימודיו.

מבחן אקדמאי לחלוטין

על מנת למנוע מצב שבו יש יתרון למן דהו על פני רעהו, כל המבחן הזה בנוי ברמת ידע אקדמית כך שגם אלו הדוברים מצוין את השפה המדוברת והיומיומית, לא ימצאו דרך קיום המבחן הזה מסלול נוח לקבלה ולהבלטת ידיעותיהם והבנתם את השפה. גם הבידול של פרקי המבחן והחלוקה לחלקים עצמאיים, בעלי ציון משלהם, מאפשרים לאלו שאינם בקיאים ברמת שפת אם באנגלית להתכונן ולחזק נקודות חולשה שלהם, כמו גם לשמר נקודות חוזק. רצוי, ואף מומלץ, לא להזניח אף חלק במבחן ולא להסתמך על הרגשה טובה או על מחשבה כי את סעיף הקריאה אפשר לעבור בעיניים עצומות רק כי הצלחתם לקרוא מאמר באנגלית בעת הכנת סמינר לתואר ראשון.  גם הדרך להתכונן למבחן הזה צריכה להיות דרך ברורה, מודולארית ומתוכננת היטב, כך שגם אם החלטתם לא להצטרף לאיזשהו קורס TOEFL או לסדנא קיימת, הרי שתוכנית העבודה שלכם צריכה להיות כזו שלאורך מספר שבועות תצליחו להשלים פערים ולגשר על חוסרים משמעותיים בידע שלכם בכל קטגוריה ובכל פרמטר נדרש.

כללי התנהגות בזמן המבחן

לאחר ההחלטה, ההכנות וההתרגשות, הגיע יום המבחן, יום ארוך שבשיאו כארבע וחצי שעות של מבחן עם עשר דקות הפסקה לאחר כשעתיים ורבע. נצלו היטב כל פרק זמן שמאפשר לכם השעון, אל תמהרו לסיים אך אל תנסו "לרמות" את השעון ולהמשיך בכתיבה לאחר תום הזמן. אפשר לצאת לשירותים בכל עת, אבל חשוב לזכור כי הדבר לא עוצר את השעון שממשיך לתקתק ולהתקדם לאיטו, לשתות תוכלו רק בזמן ההפסקה ולא מול מסך המבחן. מכורי הסמארטפונים, הרשתות החברתיות והמסרונים ייאלצו לוותר על תאוותם למשך כל זמן הבחינה, כולל זמן ההפסקה.

מבחן טופל הוא הצעד הראשון לעולם חדש וגדול, אל תפספסו את ההזדמנות לעלות על הטיסה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה אדיב


 


מאמרים נוספים מאת דנה אדיב
 
רשלנות רפואית, נושא רגיש אך נפוץ
התעוררות במהלך ניתוח, חירור של המעי בטעות, מינון לא נכון של תרופה, או פספסוס של מום משמעותי בעובר שניתן היה לזהות בקלות, כולם הם מקרים של רשלנות רפואית, והיד עוד נטויה.

מבחן טופל- כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם שרציתם
מי שמתעניין בלימודים בחו"ל, מי שחולם על עבודה, חיים וקריירה מעבר לים וכל מי שגבולות שאיפותיו חוצות את הים התיכון ואת השבר הסורי אפריקאי, חייב להכיר ולדעת מהו מבחן toefl וכיצד מבחן אחד, הנעשה אל מול מסך מחשב, יכול לשנות את חייו ואת מהלכם מן קצה אחד אל הקצה השני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI