דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית רשלנות רפואית, נושא רגיש אך נפוץ
רשלנות רפואית, נושא רגיש אך נפוץ
דנה אדיב 25/04/13 |  צפיות: 4856

רשלנות רפואית, לא כמו כל רשלנות אחרת

התעוררות במהלך ניתוח, חירור של המעי בטעות, מינון לא נכון של תרופה, או פספסוס של מום משמעותי בעובר שניתן היה לזהות בקלות, כולם הם מקרים של רשלנות רפואית, והיד עוד נטויה. רשלנות רפואית, תוצאתה לרוב פגיעה לטווח ארוך או קצר אשר לא היתה מתרחשת אילולא נהג הצוות ברשלנות. בעת הכשרת הצוות הרפואי, הדגש המרכזי הוא לא לבצע פעולות מתוך חוסר ריכוז על מנת למנוע טעויות. כל בעל מקצוע אחר יכול לחיות עם הטעויות שהוא מבצע, אולם רופא אינו יכול להתייחס לרשלנות בקלות ראש. כל מקרה כזה יכול ואף עשוי לשנות את חייו של הנפגע, ובמקרים חמורים רבים אף להסתיים במוות.

מהלך התביעה ברשלנות רפואית, למה עלי לצפות?

במקרה בו יש חשד לרשלנות רפואית חשוב מאוד לפנות לסיוע משפטי של עורך דין רשלנות רפואית. בראש ובראשונה כמובן על הנפגע לקבל את הטיפול הרפואי ההולם על מנת להתמודד עם הטעות, אך סיוע משפטי הוא לא פחות חשוב. ראשית יבקש עורך הדין לשמוע את פרטי המקרה באופן מפורט. שנית, על הנפגע להציג לעורך הדין את כל המסמכים הרפואיים המעידים כי אכן בוצעה כאן רשלנות, ואת כלל הטיפולים והתרופות שנאלץ הנפגע לקחת בעקבות המקרה. לעיתים, לצוות הרפואי נטייה לטאטא מתחת לשטיח מקרים כאלו של רשלנות מתוך חרדה לעתידם. במקרים כאלו יסייע עורך הדין להגיע אל המסמכים החסרים, ולקבוע האם מדובר ברשלנות. באם ישנם עדים למקרה יבקש עורך הדין לשוחח עימם ולשמוע את עדותם. לבסוף, יאסוף עורך הדין את כלל המסמכים והעובדות הרלונטייות וירכיב את תיק התביעה. הפיצוי המגיע לנפגע יחושב תוך כדי התחשבות במידת הנזק ופגיעה בכלכלת הנפגע ומשפחתו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה אדיב


 


מאמרים נוספים מאת דנה אדיב
 
רשלנות רפואית, נושא רגיש אך נפוץ
התעוררות במהלך ניתוח, חירור של המעי בטעות, מינון לא נכון של תרופה, או פספסוס של מום משמעותי בעובר שניתן היה לזהות בקלות, כולם הם מקרים של רשלנות רפואית, והיד עוד נטויה.

מבחן טופל- כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם שרציתם
מי שמתעניין בלימודים בחו"ל, מי שחולם על עבודה, חיים וקריירה מעבר לים וכל מי שגבולות שאיפותיו חוצות את הים התיכון ואת השבר הסורי אפריקאי, חייב להכיר ולדעת מהו מבחן toefl וכיצד מבחן אחד, הנעשה אל מול מסך מחשב, יכול לשנות את חייו ואת מהלכם מן קצה אחד אל הקצה השני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI