דף הבית עסקים ייעוץ עסקי מה זה בדיוק ייעוץ אסטרטגי
מה זה בדיוק ייעוץ אסטרטגי
orgnxp 29/04/13 |  צפיות: 3543

ייעוץ אסטרטגי עסקי הינו ענף רחב יריעה הנחקר על ידי בכירים בעולם העסקים ובאקדמיה, דבר המתבטא בספרים, בתיאוריות ובשיטות רבות הקיימות בתחום. באופן כללי, ייעוץ אסטרטגי הינו הליך בו מנותח הארגון על סביבת העבודה הפנימית והחיצונית שלו, ומוצעת במיוחד עבורו תוכנית עבודה פורצת דרך.

למי מתאים ייעוץ אסטרטגי

ייעוץ אסטרטגי מתאים למרבית סוגי העסקים החל בשלבי ההקמה והיזמות, דרך חברות בהרצה ועד לארגונים ותיקים ופעילים. מדובר בכלי חיוני עבור כל עסק העובר תהליכי שינוי לרעה או לטובה ונדרש לגבש דרכי עבודה והתנהלות חדשות. בנוסף, הייעוץ האסטרטגי מתחלק לתתי נושאים מגוונים, החל באסטרטגיה כללית ועד להתמקדות באסטרטגיות ספציפיות כדוגמת ייעוץ שיווקי וייעוץ אסטרטגי פיננסי.

בניית תוכנית אסטרטגית

תכנית אסטרטגית מובנית ומקצועית כוללת בתוכה גם פיתוח מנהלים, ומהווה בסיס מוצק לצמיחת ולהצלחת הארגון. התוכנית מושתתת על מספר שלבים בסיסיים:
•    הבנת מצבו הנוכחי של הארגון.
•    הגדרת מטרות ויעדים עתידיים.
•    הגדרת הבעיה העיקרית של הארגון.
•    הכרת וניתוח שוק העבודה בתחום.
•    תכנון מספר אסטרטגיות עבודה מומלצות.
•    הבנת משמעות הפתרון מבחינת משאבים וסיכונים.

החשיבות של הגדרת בעיית הארגון

למעשה, כל שלב בתהליך הייעוץ האסטרטגי הינו חיוני להצלחתו, ולכן עליו להיעשות באופן מדויק ומקצועי. לדוגמא, הגדרת בעיית הארגון מהווה שלב קריטי מכיוון שאי דיוק בהגדרתה עלול להוביל לתכנון אסטרטגיה שיווקית שאינה נכונה, ולהוריד לטמיון חודשים ארוכים של עבודה. יש לציין כי לעיתים קרובות הבעיה שלשמה נדרש הייעוץ האסטרטגי מתגלה על ידי איש מקצוע מיומן כמצויה על פני השטח בלבד. מאידך, חקירה מדוקדקת ושיטתית תציף בעיות עמוקות וסבוכות יותר, אשר מהוות למעשה את המכשול המרכזי שמונע מהארגון לצעוד קדימה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 orgnxp


 


מאמרים נוספים מאת orgnxp
 
יעילות שיווק שותפים בסלולר
שיווק בסלולר, או באנגלית mobile Marketing, נמנה על הענפים המצליחים והמבוקשים ביותר בימינו. זאת לאור המעבר של מרבית האוכלוסייה למכשירים חכמים, ועלייה חדה בכמות ובשעות השימוש המיועדות לקבלת מידע וגלישה ברשת

ניהול משאבי אנוש – מקצוע מתפתח
בימים אלו ניהול משאבי האנוש נמנה על תחומי הלימוד המבוקשים באקדמיה, ומוצע בכל רחבי הארץ על ידי מבחר אוניברסיטאות ומכללות.

מנהל עסקים ומשאבי אנוש לתואר ראשון ושני
לימודי מנהל עסקים ומשאבי אנוש מהווים מסלול לימודים המוצע לתואר ראשון ושני כאחד, ומתמקדים בפיתוח יכולות ניהול מול הגורם האנושי בארגונים ובחברות. לימודים אלו מוצעים כיום על ידי מגוון אוניברסיטאות ומכללות בכל רחבי הארץ

מה זה בדיוק ייעוץ אסטרטגי
ייעוץ אסטרטגי עסקי הינו ענף רחב יריעה הנחקר על ידי בכירים בעולם העסקים ובאקדמיה, דבר המתבטא בספרים, בתיאוריות ובשיטות רבות הקיימות בתחום.

סוגי מלגות לתואר ראשון
במדינת ישראל קיים מגוון גדול מאוד של סוגי מלגות לימודים לתואר ראשון. לכן, בין אם אתם מתעתדים ללמוד חשבונאות, עבודה סוציאלית, ספרות או כל מקצוע אחר, סביר להניח שתוכלו למצוא מלגה שמתאימה לכם.

לימודי MBA בישראל
בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים המעוניינים להשיג יתרון משמעותי בשוק העבודה, נדרשים בימינו להמשיך ללימודי תואר שני בתחום.

אודות הייעוץ השיווקי וחשיבותו
ייעוץ שיווקי הינו ענף של ייעוץ ארגוני ועסקי המתמקד בתחום השיווק בארגון. הייעוץ השיווקי הוא הליך הנוגע בכל מרכיבי השיווק בארגון, והכולל בין היתר בניית אסטרטגיה שיווקית, התוויית אופן ניהול השיווק בארגון, וכן ניהול התקשורת השיווקית בארגון המכונה גם תקשורת ממוקדת.

קידום אתרים בגוגל - למינוף העסק שלכם
ראשית, יש לדעת כי המונח קידום אתרים בגוגל מתייחס לקידום אורגני ולא לקידום ממומן, שהינו אמצעי פרסום באינטרנט תמורת תשלום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI