דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית תביעות רשלנות רפואית בגין זיהומים והסתבכות ניתוחים
תביעות רשלנות רפואית בגין זיהומים והסתבכות ניתוחים
אלעד שניר 09/05/13 |  צפיות: 3713

ניתוחים עשויים להסתבך ולייצר זיהומים בגוף גם כאשר הם מתבצעים בצורה מקצועית. חלק מהסיכונים שנוטלים עליהם מטופלים בהתבסס על הרפואה המודרנית הן תופעות לוואי מן הסוג הזה. יחד עם זאת, קיימים גם מקרים רבים בהם הזיהומים וההסתבכות היא תוצאה של רשלנות רפואית. בישראל מבוססת ההגדרה של רשלנות רפואית על ההגדרה הכללית של עוולת הרשלנות, אשר מופיעה בסעיפי פקודת הנזיקין. בית המשפט קובע שלושה סוגים של רשלנות רפואית ובהם ניתן להיעזר על מנת לזהות עוולה כזו בגין זיהומים והסתבכות ניתוחים.

התרשלות בטיפול

הסוג הראשון של רשלנות רפואית אשר עשוי לעורר חשד לאחר ניתוחים הוא התרשלות בניתוח בטיפול הרפואי עצמו. הרופא המבצע את הניתוח חייב להחזיק ברישיון מתאים, לעבור הסמכה נכונה ולהסתייע בצוות מקצועי. התרשלות בטיפול יכולה לבוא לידי ביטוי בבחירת אמצעים לא נכונה, בהענקת תרופות רגישות או בהיעדר תיעוד רפואי. התרשלות בטיפול הרפואי היא עבירה חמורה ובתי משפט פוסקים לניזוק פיצויים גבוהים במידה והוא מוכיח אותה.

היעדר הסכמה

רשלנות רפואית רלוונטית נוספת במקרה של זיהומים והסתבכות ניתוחים היא התרשלות בשל היעדר הסכמה מדעת. על פי חוק זכויות החולה, על הרופא להעניק למטופל מידע מלא על הניתוח. עליו להציג בפניו את סיכויי ההצלחה, את הסיכונים, את הטיפולים האלטרנטיביים ואת האפשרויות העומדות מולו. הרופא צריך להעביר את המידע הזה מספיק זמן מראש ולהבטיח כי המטופל יוכל לממש את זכותו להחליף טיפול.

פגיעה באוטונומיה של המנותח

עוד סוג של רשלנות רפואית הוא פגיעה באוטונומיה. מונח זה מתייחס לראש נזק הקובע פיצויים בשל העובדה שהניזוק לא קיבל אפשרות לבחור. הוכחת רשלנות רפואית באי מסירת מידע רלוונטי, אי קבלת הסכמתו להליך רפואי או היעדר קשר סיבתי עובדתי בין הרשלנות לבין הנזק הן עילות לטענת פגיעה באוטונומיה. בהקשר של ניתוחים ניתן למצוא את הפגיעה הזו בהליכים רפואיים בהם המטופל חווה עוגמת נפש בשל שלילת האפשרות לבחור. על מנת לבדוק מתי זיהומים והסתבכות ניתוחים מעידים על רשלנות רפואית יש להתייעץ עם עורך דין.

לקריאה נוספת:

חשיבות ביצוע נתיחה לאחר המוות לקביעת ממצאי רשלנות בטיפול הרפואי


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI