דף הבית קניות וצרכנות צרכנות טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
אירה פינסקר 20/05/13 |  צפיות: 5050

סוכנויות רכב רבות מציעות מדי פעם מבצע מיוחד של עסקת טרייד אין במחיר מחירון . מדובר בעסקה בה הלקוח מוכר לסוכנות את המכונית הישנה שלו במחיר מחירון, ורוכש מהסוכנות מכונית חדשה יותר, שגם היא במחיר מחירון. שתי העסקאות יכולות להתבצע במכה אחת. כתוצאה מכך הלקוח נהנה מעסקת חליפין בתנאים הוגנים ושקופים, תוך תכנון ההוצאות מראש, וללא צורך בהתמקחות, פרסום מודעות מכירה, שכנוע הקונים הפוטנציאליים, וכדומה. הסוכנות נהנית ממשיכת קהל לקוחות רחב, מפרסום רחב, ומהגדלת מכירות משמעותית.

על מנת למזער את סיכוניה בעסקת טרייד אין במחיר מחירון, סוכנות הרכב תגדיר בדרך כלל את המאפיינים של המכוניות שיכולות להשתתף במבצע. במרבית המקרים יוגדרו דגם ושנת ייצור בצורה כזאת שהסוכנות תרכוש מכוניות חדשות יחסית ומבוקשות יחסית, שניתן יהיה למכור אותן בהמשך. בנוסף, תדרוש סוכנות הרכב הוכחות להעדר תאונות ודו"ח מצב מכאני של המכונית.

מדוע , אם כן, טרייד אין במחיר מחירון יהיה לרוב הצעה חד פעמית המוגבלת בזמן ולא שירות קבוע של סוכנויות הרכב? מדובר ברוב המקרים בתרגיל שיווקי. הבא נראה: כל סוכנות רכב בה קיימת מחלקת טרייד אין תקבל מכונית משומשת. במידה והמכונית המשומשת היא חדשה יחסית ובמצב טוב, ידרוש בעל הרכב תשלום בגובה של מחיר מחירון, וזה יהיה רק הוגן. במידה והסוכנות לא תהיה מוכנה לשלם לו את המחיר, במקרים רבים הוא יקום וילך, על מנת לבצע את המכירה באופן עצמאי – עם טרחה, אך ללא הפסד.

במידה והסוכנות תסכים לקבל את הרכב במחיר מחירון, ולמכור לו רכב חדש יותר במחיר המחירון שלו, תתקבל, למעשה, עסקת טרייד אין במחיר מחירון אמיתית, רק ללא הכותרת. חשוב לציין, שאם הלקוח בוחר לרכוש רכב חדש לחלוטין, אז המחיר שלו יהיה מחיר מחירון מתוך הגדרה.

לסיכום, התנאים והמגבלות שמטילות סוכנויות הרכב על עסקאות מסוג טרייד אין במחיר מחירון, הופכות אותן לתרגיל שיווקי שנועד למשוך את הקהל על ידי פרסום נוסף והפעלת לחץ עדין על הלקוחות על ידי הגדרה של מועדי המבצע. מדובר, למעשה, בעסקת חליפין הוגנת, שאמורה להתקיים גם ללא כל הכרזה, במידה והמכונית של הלקוח עומדת בקריטריונים של גיל ומצב מכאני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI