דף הבית עסקים ייעוץ עסקי פשיטת רגל, זה לא קללה, זה עוד צעד בחיים
פשיטת רגל, זה לא קללה, זה עוד צעד בחיים
דורון עמית 03/06/13 |  צפיות: 3149

במאמר זה אני רוצה לכתוב לכול אותם 50.000 עסקים שנסגרים מדי שנה חלקם בפשיטת רגל, חלקם בסגירת העסק והשארת חובות פתוחים אצל ספקים או בנקים, מה שברור שבנפילה של עסק הבעלים (שלא כמו בחברות הציבוריות הגדולות) נופלים יחד עם העסק וחובות העסק ברובו נופל עליהם גם באופן אישי.

בוועדה חשובה שישבה חודשים רבים על המדוכה בנושא ייעול תהליכי ההוצאה לפועל במדינת ישראל, ועדה אשר הוכתרה נבראה ע"י שר המשפטים בקדנציה הקודמת פרופסור נאמן והמלצותיה הוגשו לשר ולנשיא בית המשפט העליון כבוד השופט גרוניס נאמר חד משמע "המאה העשרים מראה מגמת גידול הולך וגובר בשיעור החייבים . גידול זה מוסבר על ידי חוקרים כחלק בלתי נמנע ובלתי נפרד מתהליך הגידול של היקפי האשראי במשק המודרני, מהתפשטותה של כלכלת השוק ברמה המדינתית ו הגלובלית ומהתנודתיות הגוברת של כלכלת השוק. 7 לדברי פרופ' רון חריס, אף כי מקובל לטעון בחוגי משפטנים בישראל כי המצב אצלנו שונה לחלוטין , וזאת עקב מוסר התשלומים הירוד , מדובר בטענה הלוקה בדעה קדומה . יתר על כן להערכתו , נוכח אחידות הממצאים של המחקרים האמפיריים הזר ים, המבנה הלאומי והחברתי ההטרוגני )לא פחות מהישראלי( של החברות האמריקאיות והבריטיות )שביחס אליהן קיימים מחקרים אמפיריים מקיפים(, השימוש באמצעי תשלום דומים )שיעור השימוש בכרטיסי אשראי בישראל גבוה על פי קני מידה מערביים ( ותהליך הגלובליזציה של כלכלת השוק הישראלית, יהיו הממצאים האמפיריים בישראל דומים למדי לאלה שנמצאו במדינות אלו"

כ- יועץ עסקי אני מבין כי מדיניות האשראי של הבנקים אשר חלקו הלוואות לכול עסק, קרנות המימון בערבות מדינה ביחד עם "מטי" מצאו את הפתרון היחידי בכדי לפתור בעיות בעסקים בדמות הלוואות, עוד אשראי, עוד כרטיסי אשראי, ויש כאלה אשר הגזימו והלכו לשוק האפור.

למעשה לא כך היה צריך לפעול, ובמקום לקבל דוחות כספיים חלקם מפוברקים (רק בכדי לקבל עוד אשראי למימון תזרים המזומנים) היו צריכים להיכנס לכול עסק שהתחיל את מסע הקניות שלו אצל מקורות המימון, יועץ עסקי מקצועי אשר תפקידו היה ללוות את העסק ולא רק להמליץ לו לקחת הלוואה כזאת או אחרת. זה מדהים לראות בעסקים חברות וחברות גדולות דוחות של רווח והפסד חשבונאי עם רווח אבל החזר ההלוואות גורם לחברה או לעסק לקרוס מאחר והרווח החשבונאי לא יכול להחזיק את התשלומים לכיסוי ההלוואות כולל הריביות. הדבר דומה לרפתן שרוצה כי הפרות שלו יניבו יותר חלב והוא דוחף להם X 2 מספוא. לאחר תקופה הפרה נחנקת ומתה, ובדיוק זה מה שקורה למרבית העסקים והחברות בישראל.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני נתקל במאות עסקים וחברות שזה בדיוק המצב שלהם, וזה מתפתח לממדים של אסון, גם היום, עדיין מחפשים הבנקים פרצות של נחלים שיוכלו להזרים אליהם את זרם הכסף (תוך שאני כותב את המאמר הטלפון הסלולרי שלי מצלצל ועל הקו השני תקליט המכריז באוזני "מעוניינים לרכוש רכב חדש בעלות חודשית נמוכה לחצו 1) ולא רק הבנקים כול "חנויות" הכסף מחפשים היום לווים, כי איך ירוויח הבנק כול כך הרבה כסף ובפרט שלאט אט הוא מאבד את הלווים הגדולים שהיוו כמעט 90% מהאשראי הבנקאי במשק. כמובן אלה הפראיירים שעדיין לא מיצו את ההלוואות שלהם במסגרת האשראי הנקבעת היום על ידי המרכזים העסקיים של הנהלות הבנקים ונותני האשראי החוץ בנקאים.

ואז, סוחרים, בעלי עסקים, בעלי חברות קטנות כגדולות, צורכים עוד אשראי, רק בכדי להחזיק את העסק בחוט השערה, "מה שאני יהיה פושט רגל" "איך אני יכול לסגור" "איך אני יפטר את העובדים" "מה אני יעשה עם הספקים" "מה יגידו עלי החברים, המשפחה, ההורים" "איך אני יחזיר את הכסף לבנק" אז זהו. ככול שתמשוך יותר אתה תהיה חייב יותר.. האמת זה כבר לא משנה אם אתה חייב 100 או 200, ולכן במצבים מסוימים חובה להביא את העסק לפשיטת רגל, אומנם לא כול עסק אפשר שיהיה בפשיטת רגל, אבל סביר להניח שהעסק יכול פשוט להיסגר, להותיר אחריו חובות, ובעל השליטה דהינו בעל העסק הופך להיות חייב למי שחתם ערבויות באופן אישי, וברפורמה החדשה של ההוצאה לפועל יכול מאד שיוכרז או יבקש להיות מוכרז כפשוט רגל!

נו אז מה?

אז אתה בהליך של פשיטת רגל.

מה זה אומר: בושה וקלון כמו פעם! לא!

עם ניהלת את עסקך נכון, לא גנבתה, לא משכתה משכורות עתק כאשר העסק לווה כסף, לא הפסדת בקזינו, פשוט ניסתה לקיים את העסק שלך, ושלא צלחו המכירות, או הניהול השתבש והבקרה נעלמה, הפסדת! נו אז מה! במדינת ישראל ובעולם הגלובלי "פושט רגל" זה רק מינוח.. מהי בכלל המילה "פושט רגל" פשתתה את עורך מרגלך, שטויות במיץ עגבניות. פושט רגל זה לא מה שהיה פעם להזכירך שנית, לשמחתנו מדינת ישראל היא מדינה נאורה, וחוקי המשפט בה ובכלל מערכת המשפט הישראלי היא מהנאורות בעולם, אחד מהכלים של בית המשפט להגן על מי שקרס עסקית שלא במזיד היא להגן על העוסק ולהביא אותו חזרה לשדה העסקים שנית (בדיוק כמו שהיינו אומרים שטייס שמטוסו התרסק עדיף מיד שיעלה לטיסה בנחיתתו) זה בדיוק מה שרוצה המדינה, שפושט הרגל יחזור חזרה לפעולה ולא יהווה נטל על המדינה.

כ-יועץ שיווק אני מכריז כי איש עסקים, בעל עסקים, סוחר, בעלים של חברה בזה שפשטו את הרגל הם לא סיימו את חייהם, מוחם לא אמור להידפק, שכלם לא אמור להיפגע, יכולתם לא נפגעה, ההפך, מי שפושט רגל עשה משהו בחייו, עשה משהו שאחרים היו חולמים לעשות את המהלכים שעשה איש העסקים, רק שבסיבוב הבא הוא אמור להיות יותר חכם, יותר זהיר, לקחת יועץ עסקי או יועץ שיווק, לפעול מהמכירות ולא מההלוואות.

בעלי עסקים שקרסו, בעלי עסקים שנמצאים בדילמה אם לסגור או להמשיך לצבור חובות, מנהלי חברות שאיבדו את העניין בעסקם ולא משנה כרגע מה הסיבה, הלוואות לוחצות, הפסד חשבונאי, הפסד תזרימי, אי יכולת להתפתח בתחום העיסוק, תחרות קשה, תחרות לא הוגנת, רגולציה משתקת, קבלו החלטה ואל תפחדו, אפשר להתמודד מול כול דבר כול עוד פעלת ביושר. אם הלכתה בשביל המרכזי ולא בשבילים צדדיים תהיה חזק ואמיץ לבצע את המהלך על מנת שלא יוחמר, אם אתה רוצה לתת צ'אנס לעסק שלך או לחברה קח לך יועץ עסקי או ייעוץ עסקי וראה, אולי הכספים שלך מנותבים לא נכון, אולי אפשר למנוע את הנפילה, אולי אפשר כן לחדש את המוצר או השירות שאתה מוכר, אבל הכי חשוב לא לפחד לעשות את הצעד לכאן או לכאן.

עדיין, בנקים ומוסדות מימון מוחקים אנשים שנפלו עסקית, פשוט מוחקים אותם, אבל דעו, על כול סאגה אפשר להתגבר, רק על תחמירו את מצבכם, בבקשה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI