דף הבית עסקים ייעוץ עסקי ממה פוחדים בעלי עסקים
ממה פוחדים בעלי עסקים
דורון עמית 25/07/13 |  צפיות: 3144

ממה פוחדים בעלי העסקים.

מה החשש הגדול של בעלי עסקים קטנים וגדולים!

כן, אתם יודעים, הפחד הגדול הוא מיעוט לקוחות, פחות לקוחות אשר רוכשים את המוצרים שלהם, ובכלל הפחד המאיים ביותר הוא הצורך להזדקק לעוד הלוואות על מנת לקיים את העסק במקום המכירות ללקוחות.

והפחד הזה אכן מוצדק.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני קורא את סקר חברת הסקרים "נילסן" אשר מצאה כי "הישראלים פסימיים" "מרגישים שהמדינה במיתון" "חרדים יותר למצב התעסוקה שלהם" ורמת הביטחון הכלכלי שלהם נמוכה עד נמוכה מאד".

כמי שנותן ייעוץ עסקי לעסקים בכול התחומים נתון של 65% מהישראלים המצהירים כי "המדינה נמצאת במיתון" הינו סממן גדול מאד למצב הרוח הישראלי אשר מעדיף להשאיר את הכסף אצלו בארנק ולא להוציא אותו החוצה על פעילות של רכישת ביגוד, הנהלה, בילויים, מסעדות. למעשה ע"פ נתונים סטטיסטיים מסתבר כי סל הקניות הממוצע לאזרחים קטן בהרבה ממה שהיה שנה קודמת ויצר השפעה ישירה בהכנסות של העסקים בתחום הצריכה, הבילוי, והמסעדנות.

נתונים אלה מאוששים את מצב העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים. הנלחמים על כול לקוח ולקוח, על מבצעים מפתים אשר מורידים את רמת הרווחיות של העסק, ולמרות כול זאת העסקים עדיין אלה שסובלים ממיתון מכירות בענפים השונים. אפילו "מותגים" מקבלים בסקר האמור מכה בירידה דרמטית של רכישת מוצרים מותגים כאלה ואחרים.

כ- יועץ עסקי אם אני מחבר את הנתונים שנאספו בסקר המדובר, מוסיף אליהם את מאות אלפי הישראלים שיצאו לחו"ל ומילאו את חנויות הדיוטי פרי, וחנוניות ומרכזי הקניות בלונדון, רומא, פריז ובפרט ארצות הברית והמזרח, עובר דרך אותם ישראלים שנשארו בארץ אבל את הקניות שלהם עשו דרך אתרי האינטרנט של המותגים הגדולים בחו"ל. מה נשאר כאן למאות אלפי שטחי המסחר הפזורים בקניונים, במרכזי הקניות, ובחנויות הרחובות למכור!

זהו החשש שאני מדבר עליו בנושא בתי העסקים, העינוגים, הבילויים, "חוסר וודאות" "חוסר בטחון" "אי שקט ובטחון כלכלי" "וחרדה עמוקה לגורל עסקים".

דווקא מההיבט הצרכני כפי שמוצג בסקר בעלי עסקים קטנים וגדולים צריכים להיות מוטרדים ולהפנים כי התפתחות דרמטית בנושא המכירות הוא לא דבר קוב שיקרה, ולכן אני ממליץ בחום רב לעסקים בכול המגזרים, הצטמצמו, שלמו שכר לעובדים קיימים על יותר שעות עבודה ועל תשכרו עובדים חדשים, נסו לצמצם עלויות, תפעול, רכשו את חומרי הגלם שלכם בשיטת "מהיד לפה" ועל תממנו מלאים גדולים, או תעשו עסקאות עם ספקים הרוצים לממש שיקים ומוכנים למכור לכם סחורה זולה ובנזיד עדשים.

ההתנהלות הנכונה שלכם כבעלי עסקים היא זאת שתחזיק אתכם על המים,


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI