דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות רופא מומחה להשתלות שתל שבלול ילדים
רופא מומחה להשתלות שתל שבלול ילדים
אמיר כהן 15/10/13 |  צפיות: 3604

רופא מומחה בתחום אף אוזן גרון במקרים של דלקות חריפות, דלקות חיידקיות הינה הכרחית למתן פתרון רפואי יעיל למניעת התפתחות הבעיה. במקרים רבים של חוסר טיפול או חוסר שימת לב של רופא מומחה בתחום רפואת אף אוזן גרון לילדים עשויה להתפתח בקלות למחלות כרוניות. שתל שבלול, בקרב ילדים ותינוקות, יתבצע אך ורק על ידי כירורג רופא מומחה ברפואת אף אוזן גרון, למניעת כשלים ולהגדלת סיכויי האפקטיביות והצלחת הניתוח.

רופאים רבים, ממליצים להשתיל את שתל השבלול בגילאים צעירים עד כמה שניתן במידה והילד אובחן כבעל חירשות מולדת לשיפור סיכויי הצלחת הניתוח.

מדוע  הורים אינם ממהרים להשתיל את השתל?

תחילה, משום שקשה להכניס ילד כה צעיר לניתוח במיוחד כאשר מדובר בניתוח שתל אשר אינו הכרחי או מהווה סכנת חיים ממשית או  מידית. שנית ניתוח השתל פוסל בדרך כלל כל סיכוי לשיפור השמיעה בעתיד. רופא מומחה בתחום, ימליץ לכם לחכות מעט עם הניתוח עד לפני גיל שנה ולהישאר במעקב. גיל שנה, הוא גיל בו הילד אינו שולט בכישורים השפתיים גם במקרים בהם מצבו השמיעתי מושלם. על כן, גיל שנה נמצא בתוך טווח גילאים האפקטיביים ביותר לניתוח. כאשר לא נמצא כל שיפור, תיבחן בשנית אופציית השתלת שבלול, על ידי רופא מומחה וע"י הורי הילד.

השתלת שבלול בגיל מאוחר יותר במקרים של חירשות מולדת?

במצבים של חירשות מולדת, ניתן לחכות כשנה על מנת לעקוב ולבדוק האם ישנה מגמת שיפור, מעקב אצל רופא מומחה ברפואת אף אוזן גרון וטיפול אצל קלינאית תקשורת בהתאמה ובהמלצת הרופא ובכל הקשור לתחום התפתחות הילד יכולה לעזור גם היא כאשר נושא החירשות שנוי במחלוקת ורמת החירשות הינה גבולית.  שאלת הגיל היא שאלה מורכבת במיוחד במיוחד כאשר הילד גדל ולא נצפה כל שיפור בתפקוד השמיעה.

מבחינה רפואית, ניתן ומומלץ שלא להמתין מעבר לגיל 10, לביצוע הניתוח, אולם המתנה ארוכה יותר לביצוע השתלה תערים קשיים רבים יותר על הילד, מאשר אילו היה עובר את אותו ניתוח בעוד תינוק או פעוט, מאחר שכאמור, שרכישת השפה והסתגלות לאפשרויות השמיעה יהיו פשוטים באחוזים ניכרים. ניתוח בגילאים מבוגרים, יידרשו ליווי סוציאלי ופסיכולוגי למניעתם או מזעורם של הנזקים הנפשיים העלולים להתרחש בעת ביצוע ניתוח כה משמעותי מבחינה חברתית בגיל בוגר יותר. על כן, ההמלצה השכיחה ביותר היא לנתח כמה שיותר מוקדם, בכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה הפיזיים ולצמצם את הפגיעה הנפשית בעתיד.

פרופסור  קרוננברג, הינו רופא מומחה בתחום רפואת אף אוזן גרון ומטפל בשיטות ניתוחיות חדשניות ואפקטיביות. צרו קשר לתיאום פגישת ייעוץ בכל המישורים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אמיר כהן


 


מאמרים נוספים מאת אמיר כהן
 
טיפול הומאופתי לילדים
בטיפול הומאופתי לילדים כמו בכל טיפול בהומאופתיה משתמשים במינון זעיר מצמחים וחומרים טבעיים אחרים בכדי להפיק תרופה הומאופתית (רמדי). מטרת הרמדי'ס הוא לייעל את יכולת הריפוי גוף האדם, וזאת, בין היתר, על ידי שיפור האיזון הפנימי מבחינה פיזית, רוחנית ורגשית, כפי שגורסת הגישה ההוליסטית.

רופא מומחה אף אוזן גרון ילדים - כיצד לטפל בשיעול ילדים
מי מאיתנו ההורים אינו מכיר את מקהלת השיעולים הללו אשר פוצחת בתרועה רמה דווקא בשעות הלילה, האם זקוקים לסיוע רופא מומחה אף אוזן גרון ילדים או שדווקא ניתן לטפל בקונצרט הזה לבד? פרופסור יונה קרוננברג, רופא מומחה אף אוזן גרון ילדים ומבוגרים. מסביר את תופעת השיעול ומדוע היא מופיע דווקא בלילה

שתל שבלול Esteem- פאר המחקר הרפואי-אסתטי
30/10/13 | רפואה
ניתוח שתל השבלול, הוא אחד הפיתוחים הרפואיים פורצי הדרך והמצליחים ביותר ברפואה המודרנית בכלל ובתחום רפואת אף אוזן גרון בפרט. הפיתוח שהחל את דרכו בשנות השבעים והתקדם עד למאה ה 21 עושה עוד צעד אחד קדימה וענה לא רק על הצורך הרפואי אלא גם על הצורך האסתטי.

נעל בריאה בגוף בריא – חשיבות נעלי ספורט ונעלי ריצה לאימון יעיל
עם התפתחות המודעות לחשיבות אורח החיים הבריא, ניתן למצוא פרמטרים נלווים המתגלים מעת לעת בתחום הפעילות והעיסוק בספורט. מסתבר שלא די בפעילות ספורטיבית, שימת לב לפרטים הקטנים מכף רגל ועד צוואר, היא קריטית לא פחות... היום נדבר על כף הרגל.

רופא מומחה להשתלות שתל שבלול ילדים
תחום אף אוזן גרון הנו בין התחומים הרגישים ביותר בתחום הרפואה וזאת מאחר שמדובר בחללים קטנים וחשוכים במיוחד ואיברים אליהם הראות והגישה דיי מורכבת. יחד עם זאת, קיימים בשוק רופאים מומחים וכלים טכנולוגיים ומחקריים המאפשרים את יעילות הטיפול בקשיים השונים באיברים אלה- במיוחד כאשר מדובר בתחום רפואת הילדים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI