דף הבית אינטרנט והחיים ברשת ניהול תוכן מדוע האתר שלכם חייב תוכן איכותי?
מדוע האתר שלכם חייב תוכן איכותי?
איתי 20/02/14 |  צפיות: 13287

בתור כותב תוכן בעל רקע וניסיון מעשי בקידום אתרים, יוצא לי לדבר עם לא מעט בעלי אתרים שקשה להם להבין מדוע האתר שלהם זקוק לתוכן איכותי וכמות של 4-5 מאמרים לכל הפחות מעבר לטקסט בדף הבית. מבחינתם, הם יכולים להסתפק בכמה שורות אודות עצמם ומהם השירותים שהם מספקים ולקדם רק את עמוד הבית על הביטוי המרכזי בו הם רוצים להיות מדורגים. שוב ושוב אני נאלץ להסביר להם שהם צריכים לדעת גם מה הגולשים מחפשים ברשת ובעיקר שגוגל לא יכול להבין מה הם מציעים רק מסריקה של התמונות באתר שלהם.

לצורך העניין ניקח דוגמה מעט קיצונית של מעצב שיער. אם נקליד בגוגל, את הביטוי עיצוב שיער, נקבל בין היתר עיצוב שיער כלות, עיצוב שיער לערב ועיצוב שיער גברים.

אם היינו מסתפקים בהצבת שלוש תמונות בעמוד הבית ושורת טקסט אחת מתחת לכל תמונה, גולש שהיה מגיע באופן אקראי לאתר, אמנם היה מוצא את מבוקשו, אבל רוב הסיכויים היו שגוגל לא היה מדרג את האתר במיקום גבוה על המילים האלו מכיוון שאין לאף אחת מן התמונות הללו מספיק בשר על מנת להצדיק את הדירוג הזה. לכן, הגיוני יותר ליצור שני עמודים נפרדים : אחת לתספורות כלה ותספורת ערב ואחד לתספורות גברים. בכל אחד מן העמודים האלו היינו מפרטים על סוגי התספורות השונות ומוסיפים מעט טקסט שיווקי.

כעת כבר יש לגוגל סינגל שלכל אחת מביטויי החיפוש האלו יש עמוד רלוונטי באתר. כמובן שצריך גם לקדם את העמודים האלו באמצעות קישורים מבחוץ ולא רק על ידי כתיבת מאמרים לקידום, אך זהו כבר נושא למאמר אחר על קידום אורגני. בכל אופן, יש לציין כי לא תמיד צריך להתאים לכל ביטוי עמוד ספציפי על מנת שלא ליצור עומס של עמודים עם תכנים דומים, ורצוי לקבץ כל שניים או שלושה ביטויי חיפוש לעמוד אחד לפי לוגיקה פשוטה.

איכות ולא רק כמות

בנוגע לאיכות התוכן, הדוגמה של עיצוב שיער היא דוגמה פשוטה יחסית ולדעתי גוגל לא באמת יודע להבחין בין תוכן איכותי לתוכן פחות איכותי בעברית (אלא אם כן מדובר בתוכן משוכפל). לעומת זאת, אם אתם בעלי מקצועות חופשיים העוסקים בידע כמו עורכי דין או אפילו יועצים פיננסים, התוכן באתר שלכם חייב איכותי בעיקר מכיוון שמי שמגיע אליכם לאתר מחפש לעיתים גם טיפים ועצות לפני שהוא בוחר אל מי לפנות.

לכן, העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם בתור בעלי אתרים היא שגם אם אתם נעזרים בכותב תוכן חיצוני, פשוט תנו לו דגשים או תקציר מנהלים איתו הוא יוכל לעבוד. אחרת, מה שתקבלו הוא כנראה אוסף של עובדות נכונות חלקית שנאספו מכל מיני מקומות ברשת : אתם תתעצבנו על חוסר הדיוק, כותב התוכן לא יבין מה אתם רוצים ממנו ושניכם תצאו קירחים מכאן ומכאן. סוף מעשה במחשבה תחילה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איתי


 


מאמרים נוספים מאת איתי
 
מדוע האתר שלכם חייב תוכן איכותי?
למה האתר שלכם חייב תוכן איכותי לצרכיי קידום ואיך תימנעו מתוכן באיכות ירודה?

כל מה שרציתם לדעת על חולצות אמריקאיות (ולא העזתם לשאול)
איך הפך החלק העליון של הפיג'מות לטישרט המפורסם וכיצד נוצרה צורת ה - 3/4 הייחודית של החולצה האמריקאית שצוברת פופולריות בעשורים האחרונים?

לימודי רכיבה לילדים עם מדריך
28/02/13 | אופניים
מדוע לימודי רכיבה על אופניים לילדים טובים יותר עם מדריך צמוד, ומדוע מדובר בהשקעה משתלמת ביותר לטווח הארוך?

כתיבת תוכן לאתרים : צריך שניים לטנגו
למה כל כך הרבה פעמים בעלי אתרים לא מצליחים להבין את כותבי התוכן שלהם וההפך...

בילבונג : המותג האוסטרלי שכבש את העולם
03/06/12 | אופנה
מידע אודות מותג הביגוד האוסטרלי ועל הפעילות יוצאת הדופן של החברה בארץ.

מתנפחים לילדים - מה חשוב לדעת לפני שקונים
03/05/11 | צרכנות
שוק המתנפחים המתקנים לילדים צומח היום, אך לפני שמבצעים קנייה יקרה באלפי שקלים, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת

שירי בת מצווה
מה מציעים לנו היום מפיקי האירועים בתחום ומה מאפשרת לנו הטכנולוגיה לעשות?

מוזיקה להורדה חוקית - סקירת מצב
סקירת מצב אתרי המוזיקה להורדה חוקית באינטרנט הישראלי והאפשרויות הקיימות בפני ישראלים בכלל.

שני מאפים מומלצים
מתכונים לשני מאפים מומלצים טעימים ובריאים על בסיס גבינה : לחמניות גבינה עם אגוזי מלח, קיש כרשה וסלק עם גבינת עיזים

כתיבה מוטורית לבני נוער על ידי בני נוער
01/07/10 | אופנועים
בגילאי 15-16 לא מעט בני נוער כבר חולמים על אופנוע, אך בכל מה שקשור למידע מקצועי, הם נאלצים לקרוא מאמרים אשר נכתבים על ידי אנשים הגדולים מהם לפחות בעשור אם לא יותר. אפשר גם אחרת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI