דף הבית תחבורה ורכב אופנועים כתיבה מוטורית לבני נוער על ידי בני נוער
כתיבה מוטורית לבני נוער על ידי בני נוער
איתי 01/07/10 |  צפיות: 4983

'מוטו-ג'וניור' – על מה ולמה?

בוחנים מבוגרים אמנם מסוגלים לכתוב לבני הנוער ומוטרפי ה- 50 סמ"ק, אבל עדיף שזה יעשה ע"י… בני נוער! ולכן הגה משה לוי (18) את הרעיון – ליצור במסגרת 'מוטו' מוסף לנוער – ויחד עם מאיר יוגב (15) זה הופך מעכשיו למציאות חודשית!

כמה מילים לפני שמתחילים/מאיר יוגב

אחד הדברים שלא נמצאים אצלי ברשימת "הדברים שאני הכי אוהב" היא הסבלנות. הסבלנות מעיקה עליי, לא מרפה, לא נותנת לישון, לא נותנת לנשום. "כל אחד צריך להתאזר בסבלנות, גם אתה מאיר" אומרת לי אמא כל פעם מחדש... (וזה תמיד שורף לי שם איזה פיוז) ואם אני לא רוצה?! לא רוצה "להתאזר" בסבלנות! לא יכול להתאזר בסבלנות! רוצה כבר אופנוע! רוצה להרגיש את הרוח חובטת בפני, רוצה להרגיש את הכידון נאחז בין כפות ידי, רוצה להרגיש את רטט המנוע שמגיע מבין רגלי, רוצה להרגיש את האדרנלין זורם בעורקי, רוצה כבר לרכב ולא להפסיק. אבל אני יודע שבינתיים זה רק בגדר חלום - והחלום הזה מעיק!

בזמן שכזה, בגילי (15) ממש רגע לפני קבלת הרשיון המיוחל, קשה לחכות. קשה לחכות לרגע שתתעורר לבוקר של שבת נעימה בו תוכל לצאת אל החנייה ולגלות לנגד עינייך את הכלי המוטורי שתמיד רצית, שחיכית לו כל כך הרבה זמן. ועכשיו הוא שם, מחכה שתעיר אותו לחיים ותצא לקרוע איתו את העיר/שטח/כביש, מחכה שרק תיפתח את המצערת לרווחה ותיתן לרעש הדו-פעימתי להרטיט לך את הבטן והגוף, ולגרום לאנדרנלין להתפוצץ בעורקיך.

בזמן שכזה, אתה מנסה להעביר את הזמן בצורה שתגרום לך להתקרב כמה שיותר לעולם הדו"ג המופלא, ולעולם ה50- סמ"ק בפרט. לאט לאט אתה מנסה לגלות כמה שיותר דברים, להתעניין, לחפש, לשאול, להתעמק, ולהתקרב עד כדי נגיעה מהאופנוע לו אתה מייחל. במקרים רבים הדבר קשה ומצריך סבלנות רבה. (כבר אמרתי על זה משהו לא?) לא לכל אחד יש אינטרנט בו הוא יכול לחפש בחופשיות על הנושא, ובכלל כמעט שאין חומר כתוב (בעברית) ומורחב על כל העולם הזה - עולם ה50- סמ"ק.

אבל לא די בכך שאין מספיק מידע - למרות הפרקטיות, הביטוחים הזולים (יחסית), האחזקה הפשוטה ומבחר הכלים, בשנים האחרונות נראה כי חלה ירידה בכמות הרוכבים הצעירים על אופנועי ה50- סמ"ק ואני אנסה להסביר מדוע: מצד אחד, לא לכל הבחורים הצעירים יש את היכולת הכספית להתמודד עם תעריפי הביטוח, (שכן אמנם הם זולים יחסית, אך עדיין הם מהווים הוצאה כספית בלתי מבוטלת), עם המחירים היקרים של האופנועים/קטנועים, ועם האחזקה, והטיפול הרצוף, לכן הם נאלצים לדחות את הגשמת חלומם עד לגיל 18 ואפילו מעבר לכך.

במקביל, כניסת "טרקטורוני" המיול, ריינג'ר והתום-קאר לשוק הישראלי בשנים האחרונות, הוציאה ממעגל רוכשי הדו"ג את אלה שישנה בידם את היכולת הכספית, לכך גם תורם כמובן יחסם של רבים מההורים המעדיפים ארבעה גלגלים – גם אם הם יקרים פי עשר משניים! ולמה שיעשו זאת? למה שייקנו את המיולים והתום-קאר, ולא את קטנועי\אופנועי ה50- סמ"ק?

כמו שאמרתי- אין מידע=אין מודעות=אין ענין, ולכן אותם בחורים מעדיפים לעלות על ה-"מכוניות-בכאילו" האלה...

באחד ממסעות חיפושי ברחבי האינטרנט אחר קצת מידע אודות אופנועים וקטנועים למיניהם, ניתקלתי באיזשהו פורום, בו הציג משה לוי רעיון שמאוד עניין אותי באופן אישי. החלטתי ליצור איתו קשר, עזרתי לו לפתח את אותו הרעיון, לקחתי יוזמה, ושלחתי מכתב למערכת 'מוטו' בוא אני מציג להם את הרעיון. מסתבר שכאן ב'מוטו' התעניינו ברעיון שלנו ואני ומשה הוזמנו לפגישה. (יש לציין כי אני ומשה נפגשנו לראשונה במשרדי 'מוטו', ואת כל הרעיון גיבשנו ע"ג המדיה הוירטואלית והסלולרי…). ישבנו, חידדנו את הרעיון עם גב"ב העורך ועם שאר הצוות , והחלטנו שרצים עם העניין.

התוצאה: משה ואנוכי, בעזרת מגזין 'מוטו', החלטנו להקים מוסף בשבילכם - אלו שמתלבטים לגבי תחילת דרכם בעולם הדו-גלגלי (ההורים, משרד הרישוי, הדגמים), אך גם לאלו שכבר חווים את החוויה הדו-גלגלית בעולם ה- 50 סמ"ק; זה יהיה בית בו תוכלו למצוא את כל המידע שחפצתם בו, בית בו ניתן מענה ואוזן קשבת לאותו בחור שרוצה לשפר את ה- DT שלו ולא יודע איך ולמה, או לבחורה שהוציאה רשיון הרגע ומתלבטת בין אופנוע לקטנוע, או בכלל לסטודנט שחושב לקנות קטנוע 50 סמ"ק פרקטי וזול לאחזקה אשר ייקח אותו לאוניברסיטה ובחזרה; בית בו ניתן מידע שיעניין אותכם בתור קוראים, מידע שיקרב אתכם ויעשיר אותכם בכל מה שקשור לעולם האופנוענות, ולעולם ה50- סמ"ק בפרט.

כמו-כן ה"בית" יכלול פינות שונות, בהן תוכלו למצוא מידע הכולל מבחני דרכים שונים, ועד סקרי שוק מעניינים, כשבנוסף למידע שיוצג מעל גבי דפי המדור, יינתנו עזרה ומידע בפורום חדש שיועלה על גבי דפי האתר מוטובייק.

אנו מקווים כי המוסף ייתן מענה לדרישותיכם, וייכנס אצלכם ל"רשימת הדברים שאני הכי אוהב".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איתי


 


מאמרים נוספים מאת איתי
 
מדוע האתר שלכם חייב תוכן איכותי?
למה האתר שלכם חייב תוכן איכותי לצרכיי קידום ואיך תימנעו מתוכן באיכות ירודה?

כל מה שרציתם לדעת על חולצות אמריקאיות (ולא העזתם לשאול)
איך הפך החלק העליון של הפיג'מות לטישרט המפורסם וכיצד נוצרה צורת ה - 3/4 הייחודית של החולצה האמריקאית שצוברת פופולריות בעשורים האחרונים?

לימודי רכיבה לילדים עם מדריך
28/02/13 | אופניים
מדוע לימודי רכיבה על אופניים לילדים טובים יותר עם מדריך צמוד, ומדוע מדובר בהשקעה משתלמת ביותר לטווח הארוך?

כתיבת תוכן לאתרים : צריך שניים לטנגו
למה כל כך הרבה פעמים בעלי אתרים לא מצליחים להבין את כותבי התוכן שלהם וההפך...

בילבונג : המותג האוסטרלי שכבש את העולם
03/06/12 | אופנה
מידע אודות מותג הביגוד האוסטרלי ועל הפעילות יוצאת הדופן של החברה בארץ.

מתנפחים לילדים - מה חשוב לדעת לפני שקונים
03/05/11 | צרכנות
שוק המתנפחים המתקנים לילדים צומח היום, אך לפני שמבצעים קנייה יקרה באלפי שקלים, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת

שירי בת מצווה
מה מציעים לנו היום מפיקי האירועים בתחום ומה מאפשרת לנו הטכנולוגיה לעשות?

מוזיקה להורדה חוקית - סקירת מצב
סקירת מצב אתרי המוזיקה להורדה חוקית באינטרנט הישראלי והאפשרויות הקיימות בפני ישראלים בכלל.

שני מאפים מומלצים
מתכונים לשני מאפים מומלצים טעימים ובריאים על בסיס גבינה : לחמניות גבינה עם אגוזי מלח, קיש כרשה וסלק עם גבינת עיזים

כתיבה מוטורית לבני נוער על ידי בני נוער
01/07/10 | אופנועים
בגילאי 15-16 לא מעט בני נוער כבר חולמים על אופנוע, אך בכל מה שקשור למידע מקצועי, הם נאלצים לקרוא מאמרים אשר נכתבים על ידי אנשים הגדולים מהם לפחות בעשור אם לא יותר. אפשר גם אחרת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI