דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן תמ"א 38 - לחיזוק מבנים והגנה בזמן של רעידת אדמה
תמ"א 38 - לחיזוק מבנים והגנה בזמן של רעידת אדמה
dadon 16/06/15 |  צפיות: 3969

מהי תמ"א 38? מה המטרה שלה, למה היא נועדה ומהי החשיבות שלה? למעשה מדובר בתכנית מתאר ארצית שמטרתה חיזוק מבנים באופן שיהיו מוגנים בזמן של רעידת אדמה.

רעידת אדמה

מדוע חשוב להכין מבנים למקרה של רעידת אדמה? רעידת אדמה, או בשם אחר, רעש אדמה, היא תופעת טבע. תופעה זו הינה תופעה גאולוגית בה פני הקרקע רועדים כתוצאה מלחץ בין הלוחות הטקטונים שבכדור הארץ. כאשר תופעה זו מתרחשת באזורים מיושבים, הדבר יכול לגרום לנזק רב. מידת ההשפעה של רעידת אדמה תלויה לרוב בעוצמה שלה. עם זאת, גם במידה ומדובר על עוצמה נמוכה באופן יחסי, אך רעידת האדמה התרחשה במקום בו איכות הבניה אינה טובה, יכול עדיין להגרם נזק רב.

סולם ריכטר הוא סולם שפותח למדידה של עוצמת רעידות אדמה. הסולם מודד באופן יחסי כמות של אנרגיה המשתחררת במוקד של רעידות אדמה. כאשר פותחה תכנית מתאר ארצית מספר 38, נלקחה בחשבון האפשרות של רעידת אדמה עתידית שתתרחש בישראל.

חיזוק מבנים ישנים

החשיבות של חיזוק מבנים ישנים היא גבוהה מאוד. מבנים ישנים ולא חזקים יכולים להוביל לנזק גדול מאוד, הן ברכוש והן בנפש, במקרה של רעידת אדמה. תמ"א 38 מנסה לחזק מבנים אלה ולמנוע מאפשרות כזו להתקיים.

שינויים בתכנית

תכנית המתאר הארצית 38 עברה מספר שינויים בצורה של תיקונים לתכנית המקורית. היא עברה שלוש שינויים שנועדו להרחיב את האפשרות של חיזוק המבנים הישנים וכיום ניתן גם להרוס מבנים ישנים ולבנות מבנים חדשים במקומם, במסגרת אותה התכנית הארצית.

תיקון ראשון

במסגרת התיקון הראשון נעשה שינוי שמתאר רק את החיזוק של המבנים הקיימים. במסגרת תיקון זה דובר על חיזוק יסודות הבניין וחיזוק המבנה כולו מבחינה הנדסית. כמו כן ניתן להרחיב את הדירות הקיימות, להוסיף ממ"ד או מרפסת וגם מעלית.

תיקון שני ושלישי

תיקונים אלה מדברים על הריסה ובניה מחדש. תמ"א 38 יחד עם תיקונים אלה דומה לתהליך שנקרא פינוי בינוי. ההבדל בין שתי תכניות אלה נראה במספר גורמים בהם הפטור ממס הקיים, היקף הזכויות, סוג הרישוי הנדרש וגם לוח הזמנים הניתן לביצוע.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 dadon


 


מאמרים נוספים מאת dadon
 
גסמין קוקטייל - לדעת לבחור נכון
מעוניינים להזמין גסמין קוקטייל וזאת כדי ליהנות מחוויית אלכוהול מפנקת במיוחד שתסב לכם הנאה יוצאת מגדר הרגיל? דעו לכם כי תוכלו להשיג בדיוק את שאתם מחפשים בכל הנוגע לכך וללא שום בעיה. רק תרצו לוודא כי אתם מודעים לכל האפשרויות השונות שתהיינה זמינות לכם בכל הקשור לעניין הזה. אך ורק כך תמצאו מענה הולם אשר יביא לשביעות רצונכם ובצורה המלאה ביותר שרק אפשר להעלות על הדעת. אז אל תשכחו זאת.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב רולאפ לעסק?
עומדים לעצב רולאפ לעסק שלכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

איך אפשר לקבל הקלות בפסיכומטרי?
בכדי לקבל הקלות בפסיכומטרי עליכם לעבור כמה אבחונים שונים, להביא מכתבי המלצה ממורים או מדריכים שליוו אתכם, תעודות שונות ועוד.

איך לבחור מוהל מומלץ
אין ספק שהולדתו של ילד חדש משנה את החיים וברור מדוע גם אתם, אפילו אם אתם לא מאוד דתיים, רוצים לעשות לילד ברית מילה.

איך ליצור צילומים לבוק בת מצווה מיוחדים ושונים משל כולם?
14/03/17 | צילום
אין ספק כי צילומים לבוק בת מצווה הפכו לנפוצים ומושקעים הרבה יותר ממה שהיה בעבר.

ברזים לכיור מודרני במטבח
השימוש בברזים נפוץ בעיקר במטבחים ובחדר האמבטיה. כדאי לדעת שכיום ישנה נטייה לאנשים להחליף את הברזים המשעממים שמעטרים את ביתם בברזים הרבה יותר מרשימים, כאלו שיכולים להוסיף נופח עיצובי מיוחד לחלל כולו ופשוט לשפר פלאים את ההרגשה.

גריל פחמים - לאוהבי הבשר הצלוי
ההתלבטות של חובבי ה"על האש" המסורים שאוהבים להשקיע בבשר שלהם ובמזון שלהם ברורה - והבחירה קשה: גריל גז או גריל פחמים?

קבלן שיפוצים במרכז
13/12/16 | שיפוצים
בעזרתו של קבלן שיפוצים במרכז תוכלו להיות בטוחים כי תמצאו בדיוק את שאתם מחפשים, זאת אומרת שיתאפשר לכם להיות במצב בו תשיגו את המענה הטוב ביותר שישנו לצרכים שלכם וזאת בכל הנוגע לתוכניות הבנייה השונות שלכם.

חברות קבורה ואתרי הנצחה מומלצים
כיום ישנם אנשים רבים אשר רוצים להעניק ליקירים שלהם את הכבוד האחרון המגיע להם בצורה הטובה ביותר, ורוצים להעניק להם שירות מכובד הרבה יותר מהשירות הממשלתי המוכר לכולנו.

מועדונים לבת מצווה במרכז
אם אתם מחפשים מועדונים לבת מצווה במרכז, תוכלו למצוא רבים כאלו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI