דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר איכות הייצור בשנת 2020: לעשות את זה נכון או לא לעשות את זה בכלל
איכות הייצור בשנת 2020: לעשות את זה נכון או לא לעשות את זה בכלל
איריס וינשטיין 11/11/15 |  צפיות: 2934

מאת: שמעון כהן, סמנכ"ל מכירות ושיווק של קבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה

בזמן שיצרנים נערכים לסטנדרטים חדשים ברמת הביצועים, אבטחת האיכות זוכה לתשומת לב מחודשת. בין ציפיות הצרכנים ההולכות וגדלות לבין הרגולציה המחמירה, עולה גם לחץ אדיר לבקרת משתנים הדוקה, אשר מאלצת יצרנים לעקוב מקרוב אחר התהליכים התפעוליים שלהם. רף רמת האיכות עלה ויצרנים מבינים כי הם חייבים להתאים את עצמם כדי להישאר תחרותיים.

תשתית ה- IT אשר תומכת בבקרת איכות מקצה-לקצה הופכת קריטית כיום יותר מתמיד. בקרת איכות המוצר הינה חלק מהותי בליבה של התרבות הארגונית כולה, והיא נמשכת החל מקבלת ההזמנה ועד שהמוצר מתקבל על ידי הלקוח, ואפילו מעבר לכך – עד שהלקוח מרוצה. בבסיס כל תהליך ישנה מערכת אינטגרלית, הפועלת בזמן אמת ומאפשרת שיתוף פעולה, חדשנות קולקטיבית, פתרון בעיות פרו-אקטיבי ושיפור מתמיד. פתרונות ERP מודרניים לא רק מקדמים דפוס חשיבה ממוקד-איכות, אלא מניעים ומעודדים את החיפוש אחר מוצרים טובים יותר.

חברות מחקר רבות ניסו להתמודד עם סוגיות הקשורות ברמת האיכות בתהליך הייצור ולספק הדרכה לארגוני תעשיה המודעים לחשיבותה. חברתDeloitteעשתה שימוש במקרי בוחן של לקוחות כנקודת ההתייחסות שלה, ופיתחה גישה של שלושה חלקים הנקראת "אתגר 3V" (3V Challenge). גישה זאת מושתתת עלשלושה עקרונות יסוד, הכוללים השתנות, נראות ומהירות. לדוגמה, חברת Deloitte דיווחה כי עבדה עם חברה מסוימת במטרה לזהות גורמים אפשריים לכישלונו של מוצר ולמצוא דרכים לבצע שיפורים משמעותיים ברמת האיכות שלו. הם גילו כי שונות בשיטות ובתהליכי הייצור של ספקי רכיבים שונים הובילו לייצור לא עקבי, בעיות באמינות המוצר והחזרות רבות. נוספה לכך בעיה בשקיפות התהליכים אשר גרמה לפיקוח לקוי על שרשרת האספקה, אשר במקרה זה הייתה מבוזרת על פני שטח גיאוגרפי רחב. אי הקפדה על דרישות הייצור של החברה ומהירות נמוכה של חילופי מידע גם הם מנעו מהחברה ליהנות מתובנות מבוססות מידע חשובות, ולא אפשרו לה לבצע פעולה מתקנת בקרב היצרנים הרבים שלה במועד.

ניתוח אנליטי שימש לתיקון בעיות אלה של שונות, שקיפות ומהירות, והביאו לשיפור העקביות, הדיווח והעיתוי של התקשורת. למרות שהפתרון נראה פשוט במבט לאחור, יצרנים רבים מתקשים לדעת היכן להתחיל ואיך להתמקד בסוגיות המכריעות. ייתכן שקל להיות מוסח על ידי בעיות נלוות שעולות מתוך הליבה של מערכות לקויות.

נקודות נוספות שיש לשקול כאשר מעוניינים להעלות את רמת האיכות:

ניטור תביעות אחריות


בדומה לוויכוח הקלאסי על הביצה והתרנגולת, המומחים לא בהכרח מסכימים האם המוצר או התהליך צריך להיות המוקד הראשון של תשומת לב, אולם נראה שרובם מסכימים כי תביעות אחריות הן אחד האינדיקטורים הטובים ביותר לבדיקת איכות המוצר. הפחתת שיעור תביעות אחריות היא גם אחד מהתמריצים הכספיים לשיפור איכות המוצר, ולכן נושא זה נמצא בראש מעייניו של סמנכ"ל הכספיםהמחפש לצמצם את העלויות הכרוכות בשיחות מוקד השירות, בתיקונים ובהחלפת חלקים.

ניתוח אנליטי מתקדם


אם החברה משתמשת בפתרון ניהול מידע מתקדם, תביעות אחריות יכולות לעזור לאתר את מהות הבעיה במדויק, בין אם מדובר ברכיב פגום של ספק, ציוד ברצפת הייצור שפועל מתחת לסטנדרטים המקובלים, מפעילים שזקוקים להכשרה נוספת או פערי תקשורת לגבי המפרט הנדרש. ניתוח אנליטי יכול גם לשמש להגדרת קורלציה בין אמצעים החוסכים בעלויות, כגון צמצום שלבים או זירוז תהליכים – לבין שיעור תביעות אחריות, דבר שמסייע ליצרנים למצוא את האיזון הנכון בין חסכון בכסף ואספקת רמת האיכות שלקוחות מצפים לה – ואף דורשים.

כלים לשיתוף פעולה


כלים לשיתוף פעולה מספקים טקטיקה טכנולוגית נוספת, שניתן למנף על מנת לעודד את הציות בארגון ולהבטיח עמידה בסדרי העדיפויות של הלקוחות. כלים לשיתוף פעולה עסקי, המשולבים במערכת ה- ERP, מאפשרים להערות, שאלות ועדכונים להישלח בזמן אמת ולאחר מכן להישמר ולהיות במעקב יחד עם נתונים רלוונטיים במערכת, כמו החשבון, הזמנת הלקוח או המוצר.

היכולת ליצור חיבור בין שיחות שגרתיות בין עובדים בארגון לבין הזמנות ונתוני המוצר בפתרון ה- ERP, משמעותה היא שעובדים אשר נוטלים חלק באותו פרויקט או הזמנת לקוח, יכולים לגשת ולהשתמש במידע בעל ערך גם מאוחר יותר. כלים אלו מאפשרים שיתוף מהיר של עדכונים, שינויים של הרגע האחרון במפרט ונושאים קריטיים בתפעול, כמו השבתת ציוד בלתי צפויה, הדורשת תשומת לב מידית. כלים לשיתוף פעולה הפכו זה מכבר מכאלו ש"נחמד שיש" בתהליך הייצור לכאלו שהינם הכרחיים על מנת לעמוד בקצב המהיר של השינויים המתרחש היום.

התאמה אישית של מוצר

בנוסף למהירות המשלוח ועקביות המוצר, לקוחות מצפים יותר ויותר מיצרנים להתאמה אישית של המוצר. הל ממחשבים ניידים, דרך נעליים ומכוניות ועד לכלי רכב, צרכנים מצפים לפירוט סגנונות, צבעים, רכיבים ותכונות מסוימות במוצרים רבים, אשר בעבר נעשו אך ורק עבור המלאי. רמה גבוהה זו של התאמה אישית מסייעת ליצור נאמנות בקרב לקוחות, אבל היא גם מסבכת את תהליך בקרת האיכות. יצרן כבר לא יכול לבצע בדיקת איכות בסוף תהליך הייצור, זה כבר מאוחר מדי וכולל בזבוז רב מידי של משאבים יקרי ערך, ביניהם גם זמן, אם המוצר הסופי אינו עומד במפרט הרצוי. לכן, יצרנים צריכים ליצור תחנות בדיקה מרובות ב-MTO וב- ETO בתהליכי הייצור. המטרה היא לאתר שגיאות מוקדם ככל האפשר בתהליך.

כל עוד יצרנים נאבקים על מנת למצוא בידול תחרותי, בקרת האיכות תמשיך להיות בעדיפות גבוהה. תכנית אבטחת איכות חזקה ורבת שלבים מסייעת לענות על ציפיות הלקוחות וגם מקטינה עלויות הכרוכות בפסולת או בניה מחדש מהיסוד. חיסכון בעלויות אלה יכול להיות מושקע בתוכניות אחרות בעלות ערך מוסף, או למטרת שיפור תפיסת הלקוחות. אמנם, בקרת איכות לא יכולה להפוך לטקטיקה המרפאת הכל שהופכת לקוחות הפכפכים לחסידים נאמנים, אך היא מציעה רמה עקבית של ערך. איכות המוצר תורמת באופן משמעותי לשיפור דעת הלקוח, ממש כמו האמרה הישנה שאומרת, "לקוח מרוצה הוא אחת הצורות הטובות ביותר של פרסום."


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI