דף הבית אינטרנט והחיים ברשת אינטרנט ועסקים מקוונים כיצד למדוד את הצלחת האתר שלך
כיצד למדוד את הצלחת האתר שלך
ראובן 14/06/09 |  צפיות: 3148


זה שפנית לחברת בניית אתרים וקבלת אתר לעסק שלך, עדיין לא מבטיח כלום. לאחר תהליך בניית אתרים תוכל למצוא עצמך בעל אתר עסקי ולא לדעת איך לתפעל אותו - סיוט. סוד אחד להצלחה בבניית אתרים ולהצלחתו של האתר שלך, הוא לדעת כיצד למדוד את יעילותו והיכן למצוא את הכלים הנכונים.

1. האם בתום תהליך בניית אתרים האתר שלך אונדקס? המפתח להצלחה בבניית אתרים היא שיתקבל אתר שיאונדקס ויוערך על ידי מנועי החיפוש. כך שראשית, לאחר שנסתיימה בניית אתרים, עליך לבדוק האם האתר שלך מאונדקס. התמקד בשלושת מנועי החיפוש החשובים: גוגל, יאהו ו- MSN. הבדיקה פשוטה, עם תום תהליך בניית אתרים וקבלת האתר בדוק בחלונית החיפוש של מנוע החיפוש את כתובת האתר שלך בצורה זו: site:www.domain.co.il. אם לא נמצא דבר, דע כי תהליך בניית אתרים נסתיים אמנם אך האתר אינו מאונדקס. אתה יכול לגרום למנועי החיפוש לאנדקס את האתר שלך, ידנית או על ידי תוכנות אוטומטיות. ישנם אינספור אתרים באינטרנט שיתנו לך לרשום את האתר שלך בהם חינם. אם אתה מתכוון לרשום את האתר שלך בצורה ידנית, היכנס לכתובת www.google.com/addurl.html עבור גוגל ולכתובת http://search.yahoo.com/info/submit.html עבור יאהו ורשום את האתר שלך. גם החברה לבניית אתרים יכולה לבצע זאת עבורך, אם כי אם אינם אחראים על קידום האתר שלך, זו לא ממש עבודתם.

2. האם בתום תהליך בניית אתרים ולאחר שהאתר אונדקס, פתחת חשבון גוגל? הצלחת בניית אתרים ובעצם הצלחתו של כל אתר באינטרנט מחייבת סריקה שוטפת שלו על ידי מנועי החיפוש. שאלות שעליך לשאול את עצמך כבר עם תום תהליך בניית אתרים - האם האתר שלי בנוי כראוי? האם מנועי החיפוש יכולים להגיע אליו בקלות? ואם לא, מדוע לא? דרך טובה לענות על שאלות אלו היא על ידי פתיחת חשבון גוגל. ההרשמה פשוטה וחינמית, פשוט גלוש לאתר גוגל והרשם על פי ההוראות, אם תצטרך, החברה לבניית אתרים תוכל להדריך אותך בכך. חלק מהכלים הנהדרים שכלולים בחשבון גוגל הם הכלים לוובמסטר. ברגע שרשמת את האתר שלך (ואתה יכול לרשום כמה אתרים שתרצה), תמצא כמה כלים יעילים שיסייעו לאתר שלך להיסרק על ידי גוגל ומנועי החיפוש האחרים. בין הכלים הללו ישנו בודק הטעויות של גוגל, הבוחן את האתר ותר אחר טעויות שמקורן בבניית אתרים לא נכונה. יש גם את כלי הרובוטים של גוגל, robots.txt, הבוחן ומנתח את האתר שלך ומיידע את מנועי החיפוש כיצד לגשת אליו. אם יש לך תיקיות שאינך רוצה כי יאונדקסו, זה המקום לציין אותן. יש גם את כלי מפת אתר. מפת אתר היא דף אינטרנטי הכולל קישורים לדפים החשובים ביותר באתר שלך, בנייתה באחריות החברה לבניית אתרים. מפת אתר נבנית כחלק מבניית אתרים ומסייעת לגולשים באתר שלך בניווטם באתרך וכן מסייעת למנועי החיפוש כשהם מאנדקסים את דפי האתר שלך.

3. בתום תהליך בניית אתרים, יש למנתח את מצב האתר שלך. זהו ניתוח המגלה נקודות חשובות לגבי השימוש שגולשים עושים באתר שלך ומכאן תוכל להסיק מה עליך לעשות (או על חברת בניית אתרים או מי שאחראי לבניית אתרים) לשפר אותו. תוכנות שונות יכולות לתת את הנתונים הללו על האתר שלך, הן מציגות את נתוני האתר בצורה ויזואלית, ע"י גרפים וצבעים, הן פשוטות וידידותיות ומאפשרות הצגת נתונים מפורטת ביותר וכן הצגת דף סיכום של הפעילות באתר שלך. לרוב, יוכלו להדריך אותך בעניין וכן בדרך כלל חבילות בניית אתרים ואחסון אתרים מגיעות עם תוכנת ניתוח כזו, שאל את חברת בניית אתרים שלך או מי שאחראי על אחסון האתר. נתונים חשובים בניתוח מצב האתר שלך כוללים: מספר המבקרים הייחודיים (Unique), שעות במהלך היממה בהם גולשים יותר לאתר, מאילו ארצות / ערים גולשים לאתר שלך, מאילו דפדפנים, כמובן דרך אילו מילות חיפוש הגיעו הגולשים לאתר שלך, מאילו מנועי חיפוש הופנו לאתר שלך, מאילו אתרים הופנו אליו, אילו מנועי חיפוש סורקים את האתר שלך ובאיזו תכיפות, מספר השגיאות שנתגלו באתר שלך בזמן נתון, ומאיזה סוג הן.

מי שעוסק בבניית אתרים יודע כי ישנן דרכים רבות לערוך מעקבים על האתר שלך, על מצבו ועל פעילותו, במטרה לשפר אותו. אפשר לומר שמספר הדרכים לעשות כן דומה למספר העוסקים בבניית אתרים או למספר בעלי האתרים, עד כדי כך. עד למידה מסוימת, הכל קשור ביצירתיות שלך כבעל אתר או כעוסק בבניית אתרים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ראובן

ראובן אזולאי, מנכ"ל בונסייט מור אינטראקטיב - בניית אתרים.



 


מאמרים נוספים מאת ראובן
 
חברות בניית אתרים טובות מרוממות עסקים
האינטרנט גדל ומתרחב בצעדי ענק ומיליוני אתרים חדשים נוספים לו בכל יום ברחבי הגלובוס. ארגונים רבים, גדולים וקטנים, בנו אתרים ומארחים אותם על שרתים שונים ברשת. האתר משקף את הארגון ואת עסקיו. אתר אטרקטיבי תופס את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ומעודד אותו לגלוש בו זמן רב. על כן חיוני לרכוש חברת בניית אתרים מקצועית לאפיין, לעצב ולתכנת אתר שנראה טוב ואכן מוסיף ערך לעסק.

פרויקטים של בניית אתרים בשנה האחרונה
אנשים רבים טועים לחשוב שהתחום של בניית אתרים הוא פשוט. נדמה לה שבניית אתרים כמו פייסבוק או טוויטר הם עניין של כמה ימי עבודה ושניתן לשכפל אותם לאתרים אחרים בקלות. אנשי בניית אתרים יספרו לך על כל הפעמים שלקוחות אמרו להם עד כמה קל זה לבנות אתר... המציאות שונה לחלוטין כפי שיודעים היטב אנשי עיצוב אתרים ואנשי בניית אתרים ופיתוח.

ללקק את התות – איך לגרום לאישה להגיע לאורגזמה
16/11/09 | דייטינג
עובדה מאוד מצערת היא שנשים רבות עוברות שנים ואפילו חיים שלמים מבלי לחוות אורגזמות מבן זוגן. להלן כמה עצות שיסייעו לך ללמוד איך להביא אותה לאורגזמה ואפילו להרבה אורגזמות בעת קיום יחסי מין.

עיצוב אתרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות
ברשת האינטרנט של היום קיימים אינספור אתרים המאפשרים לקהל הגולשים הרחב למצוא את מבוקשו. עם זאת, לפחות 25% מקהל הגולשים אינו יכול לגלוש באתרים אלו בשל מוגבלויות שונות.

משחקי תפקידים בחדר המיטות
משחקי תפקידים בחדר המיטות הוא מושג שמבוגרים רבים אינם מבינים וודאי שאינם משתמשים בם בחיי המין שלהם. משחקי תפקידים כאלה יכולים לשפר פלאים את חיי המין שלך ואת הסיפוק שלך מפעולות סקס שגרתיות.

איך להיות גבר מושך
18/10/09 | דייטינג
הבנה של מה אישה מחפשת בגבר היא הצעד הראשון בלימוד הסוד איך להיות גבר מושך וסקסי בעיני אישה. לגברים רבים הרעיון של כיצד למשוך נשים הוא פשוט מסתורין אחד גדול. זה מובן וטבעי, היות וגברים ונשים שונים מבחינות רבות כל כך, קשה מאוד לבני מין אחד להיכנס לתוך מוחו של בן או בת המין השני ולהבין אותו.

זמן להיפרד
את אומרת לעצמך כבר המון זמן, שנכון יש סקס מעולה ואת מתה עליו, אבל את אומללה כבר יותר מדי זמן..

מומחי אסטרולוגיה ומנבאי עתידות
כמעט כל אחד מאיתנו דואג לגבי העתיד בתקופה כלשהי בחייו, אנו דואגים לגבי פרנסה, יחסים, בריאות או כל נושא אחר ועושים כל שביכולתנו להבטיח עתיד טוב. בעיתות קשות וכשהכוח האישי שלנו נחלש, חלק מאיתנו פונה לתחומים כמו אסטרולוגיה בתקווה להבין יותר מה מחכה להם בעתיד ואיך להתכונן לקראתו.

שיווק מסעדות – עיצוב לוגו למסעדה
04/10/09 | מיתוג
כדי להבין מה צריך לשם עיצוב לוגו יעיל, להלן כמה תכונות שניתן לזהות בלוגו אפקטיבי. לוגו טוב הוא לוגו קל לזיהוי, אפילו במבט חטוף או ממרחק, הוא לוגו קל לזכירה, הוא מעביר מסר של מי אנחנו, הוא מעביר מסר של מה אנחנו עושים והוא מרמז על סגנון השירות.

עיצוב אתרים – ניוזלטר ומיני סייט
עיצוב אתרים נועד לתת ערך מוסף למוצר או לשירות או למידע באתר האינטרנט שלכם ולגרום לגולש להסתכל, להתעניין ולהתעכב כאשר הוא גולש בו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI