דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר סינוסיטיס - תסמיני המחלה, מניעה וטיפולים
סינוסיטיס - תסמיני המחלה, מניעה וטיפולים
דוד כהן 31/12/16 |  צפיות: 5673

החורף מגיע ולו מספר מאפיינים בולטים. מעבר לקור, לממטרים בלתי פוסקים ולצורך להתכרבל תחת שמיכת פוך ענקית ולא לצאת, בחורף הגוף נעשה רגיש יותר למחלות. סביר להניח, שאחוז גדול מכלל האוכלוסייה, לא יעבור את החורף מבלי לסמן "וי" על התקררות אחת או שתיים. התקררות מסוג זה נחשבת כרגילה ואופיינית לחורף אולם, ישנם מקרים, בהם היא מסתבכת.

להתקררות רגילה מאפיינים רבים אשר אחד מהם הוא הנזלת. הנזלת משמשת כמערך הגנה, המונע ממזהמים כאלו ואחרים לחדור אל חלל האף. ישנם מקרים בהם היא כושלת במילוי תפקידה, חיידקים מצליחים להסתנן ואז עלול להיווצר זיהום נגיפי בסינוסים, המוכרים גם בשמם העברי גתות האף. תופעה זו מוכרת בשמה הרפואי סינוסיטיס.

הסינוסים הם חללי אויר המצופים בשכבה רירית, של מערכת הנשימה. הסינוסים ממוקמים בחלקה הקדמי של הגולגולת ומחוברים לחלל האף. תפקידם אינו כל כך ידוע, יש המשערים שהם נועדו כדי להקל על מסת הגולגולת. מה שכן ידוע, היא החשיבות שאותם סינוסים יישארו מאווררים באופן תמידי.

במצב תקין, שבו כל המערכות פועלות בצורה אופטימלית, הרירית המופרשת על ידי מערכת הנשימה, מנוקזת אל חלל האף על ידי גורמים האחראים לכך (תאי מוקוס). אולם לעיתים, בעקבות כשל כזה או אחר, הרירית אינה מגיעה אל חלל האף מה שגורם לה, להצטבר בגתות. הצטברות מסוג זה, הינה מצע מצוין לריבוי וגידול חיידקים. התוצר הישיר מכורח הימצאותם של אלו במערכת הסינוסים, הוא דלקת.

גורמים נוספים העלולים לגרום לסינוסיטיס, הינם תגובה אלרגית היוצרת נזלת אלרגית, פוליפ שהוא גידול המתפתח בחלל האף ובסינוסים, סטייה של מחיצת האף הנגרמת מחבלה או מכל דרך אחת ופלישה של גורמים חיצוניים, לאו דווקא חיידקים אל מערכת הגתות, היוצרת סתימה של חללי האוויר.

לסינוסיטיס ישנם מספר תסמינים :אף סתום עקב גודש באף, קושי בנשימה, נזלת ירוקה, נפיחות סביב העיניים וכאבים באזור הרקות. ישנם מצבים בהם גם חום הינו אחד התסמינים.

ברוב המקרים הסינוסיטיס יוגדר כחריף אולם לא יינתן טיפול וזאת מכיוון שלמחלה מסוג זה, במצבה התקני, יש נטייה לעבור מעצמה. במקרים אלו, הטיפול המומלץ הינו מנוחה רבה, שטיפת אזור חלל האף במי מלח, שתיית הרבה מים, פתיחת דרכי הנשימה על ידי אדים וכדומה.

ישנם מקרים בהם, הסינוסיטיס יוגדר ככרוני ואזי אינו חולף תוך כמה ימים, אלא נמשך למספר שבועות. במקרה מסוג זה, רופאים ימליצו על מתן אנטיביוטיקה לחיסול החיידק או על טיפול המכיל סטרואידים, על מנת להפחית את הגודש שנוצר באף ועל ידי כך, לגבור על התופעה.

ישנן מספר דרכים לטיפול מונע בסינוסיטיס. אחת מהן היא לטפל בנזלת בתחילת הופעתה, זאת על מנת למנוע זיהום חיידקי הגורם לגודש. כמו כן אם ידוע על אלרגיה, ניתן לטפל בה מבעוד מועד, על ידי שימוש בתכשירים המיועדים לכך. באשר לפוליפים ולמחיצת אף שזזה ממקומה, הידועים גם הם כגורמים למחלה, נדרש בדרך כלל טיפול באמצעות ניתוח סינוסים.

בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם רופאים המומחים לבעיות מסוג אלו ולא ליטול תרופות או תרסיסי אף באופן עצמאי, הלה ימליצו על הפתרון ההולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד כהן

מיזם גרופ בניית אתרי מכירות באינטרנט עם שיווק באינטרנט להצלחת המכירות.



 


מאמרים נוספים מאת דוד כהן
 
על שעוני מייקל קורס לגברים ולנשים וההבדלים ביניהם
23/07/23 | אופנה
גם לגבר וגם לאישה, שעוני מייקל קורס אופנתיים ואלגנטיים עם פונקציונאליות מתקדמת. בואו לבחור את השעון שלכם.

ככה תבחרו שעון יד לכל אירוע ולכל סביבה
18/06/23 | אופנה
זהב או כסף, מחוגים או דיגיטלי, אלגנטי או ספורטיבי? ככה תתאימו את שעון היד שלכם לאירוע הקרוב.

גיוס עובדים בעסקים קטנים ובינוניים כחלק מהצלחת החברה
בעסק קטן ובינוני, הליך גיוס העובדים חשוב במיוחד. גיוס נכון יביא לעובדים מסורים שישארו בעסק לאורך זמן והצלחת העסק תגדל. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

גיוס עובדים שנעשה בצורה חכמה ומחזיק לאורך זמן
מהו גיוס עובדים, איך עושים השמה בצורה נכונה שתחזיק לאורך זמן ומדוע גיוס חשוב להצלחת העסק.

הכל על חנות וירטואלית באינטרנט - מהי חנות מקוונת, היתרונות שלה וטיפים להצלחה
כל מה שחשוב לדעת על חנות אינטרנטית. מהי בכלל חנות מקוונת? מה היתרונות שלה על פני חנות פיסית? איך להצליח במכירות בחנות הווירטואלית? הכנסו לקריאה.

תאורה לבית ובחירת מנורות לפי חדרים
ככה תשלבו תאורה לבית ולחדרים השונים בצורה חכמה, כדי ליצור אווירה נעימה, חמה ומלטפת.

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית באינטרנט
האם כל מוצר ניתן למכור באינטרנט? האם המעבר מהעולם הפיסי לעולם הווירטואלי הוא פשוט יחסית? כיצד לעשות את המכירות באינטרנט לממירות יותר? למען הצלחת העסק שלכם בדיגיטל, הכנסו למאמר שמסכם את הנושא.

כל הדברים שצריך לקחת בחשבון בעת בניית חנות וירטואלית באינטרנט
קראו מדוע הקמת חנות וירטואלית הינה הכרח המציאות וחובה שבית העסק יקים אותה, ואיך להקים חנות אינטרנטית מצליחה.

רעיונות לפירסום עסקים באינטרנט
השלב הבא לאחר בניית חנות וירטואלית לעסק או אתר כלשהו, זה שיווק. השיווק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, העלאת פודקאסטים, הפצת מאמרים, קמפיינים ממומנים ועוד.

ככה עובדת בניית אתרים מקצועית באינטרנט
מהי בניית אתרים מקצועית ומה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר אינטרנט על מנת שהאתר יהיה מקצועי ואיכותי מבפנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI