דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר דוח F5: לראשונה אבטחת המידע נמצאת בראש סדרי העדיפות בעת אימוץ שרותי יישומים באזור ה- EMEA
דוח F5: לראשונה אבטחת המידע נמצאת בראש סדרי העדיפות בעת אימוץ שרותי יישומים באזור ה- EMEA
איריס וינשטיין 24/01/17 |  צפיות: 3219

התקדמות ארגונים לעבר הענן הביאה לכך שאבטחת המידע עקפה את הזמינות והפכה לעדיפות העליונה בעת פריסת יישומים

F5 Networks (NASDAQ: FFIV) מדווחת כי ארגונים באזור ה- EMEA מציבים את אבטחת המידע בראש סדרי העדיפות בעת אימוץ שרותי יישומים. בדוח הגלובלי State of Application Delivery report לשנת 2017, היחיד מסוגו בעולם, פורסם כי אבטחת המידע עקפה לראשונה את הזמינות והפכה לעדיפות עליונה.

הדוח, אשר מתפרסם זאת השנה השלישית ברציפות, סוקר למעלה מ- 2000 מומחי מערכות מידע, רשתות, יישומים ואבטחת מידע סביב העולם, על מנת לבחון כיצד שירותי היישומים מאפשרים לארגונים לפרוס יישומים מהר יותר ובצורה חכמה ומאובטחת יותר.

אזור ה- EMEA צפוי לשנה דינמית בהיבט הזה, שכן הארגון הממוצע מתכנן לפרוס כ- 18 שרותי יישומים בשנה הקרובה, בהשוואה לשנת 2016, בה הממוצע הגלובלי עמד על 11 בלבד. ככל שנוף האיומים ממשיך להתפתח במורכבותו, כך גם מהירות וזמינות הוערכו לראשונה כחשובים פחות לעומת הגנת יישומים, כאשר השירותים החשובים ביותר שצוינו הם פיירוול לרשת, אנטי-וירוס ופתרונות SSL VPN.

עידן של מומחיות בענן

התחום בו ארגונים ב- EMEA השקיעו את המרב לשנת 2017 הוא השימוש בעננים פרטיים on-premise (46%). כמעט מחצית מהמשיבים (48%) ציינו כי לענן הפרטי תהיה את החשיבות האסטרטגית הגבוהה ביותר לארגון שלהם במהלך השנתיים עד החמש שנים הקרובות, וכי כ- 76% מהיישומים שלהם יהיו בענן עד 2017.

יכולת האבטחה החשובה ביותר שצוינה הייתה כי הענן יספק את אותה רמת אבטחה ובקרה כמו שירותים אחרים on-premise (61%). הדבר מרמז על כך כי ארגונים מודאגים בנוגע לשיבוש תפעולי שהמעבר לענן יכול ליצור.

יחד עם זאת, הנסקרים הצביעו על כך כי קיימת תזוזה לעבר עולם גמיש ומרובה עננים, מגמה שהולכת ומתחזקת. גלובלית, ארבעה מכל חמישה משיבים ציינו כי הם מאמצים מודלים ש ענן היברידי. האתגר העיקרי הוא לשמור על מדיניות אבטחה עקבית בסביבות מרובות (25% מהמשיבים).

"עסקים משקיעים את כספם היכן שהאסטרטגיה שלהם נמצאת כשזה מגיע לענן," אמר ראיין קירני, סמנכ"ל טכנולוגיות ב- F5 Networks. "עדיין קיימים אתגרים שיש להתגבר עליהם, אבל התנועה הגלובלית לעבר אימוץ הענן ההיברידי מראה כי קיימת הכרה גוברת בכך שניתן להשיג גמישות ומהירות מבלי לסכן את האבטחה, ובתנאי ששיש מדיניות עקבית ופתרונות מתאימים".

בקנה מידה גלובלי, ככל שחברה פורסת יותר יישומים, כך גם עולה המוטיבציה לקצור את היתרונות התפעוליים של הענן – משיבים המריצים את המספר הרב ביותר של יישומים (3000 ויותר) מדווחים גם על המספר הגבוה ביותר של יישומים בענן.

התקפות סייבר משנות את סדרי העדיפות

דרושה ערנות מחודשת בתחום ככל שהאבטחה מתרחבת מעבר לפיירוול מסורתי ולפתרונות הלגאסי הארגוניים. לארגונים עם WAF (web application firewall) ושרותי התמודדות עם DDoS היה את הביטחון הגבוה ביותר ביכולתם לעמוד בפני התקפה ברמת היישום ובאופן מעניין, לארגונים ששמים את הענן במקום הראשון יש בטחון גבוה יותר באבטחה שלהם.

"בשנה האחרונה לא עבר שבוע ללא פריצה כלשהי או פגיעות שעשתה כותרות," אמר קירני "ועדיין, אין כל סימן שפריצות אבטחה מאטות את קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית. הדוח שלנו מראה כיצד הדרישות המתחרות-לעיתים של הלקוח ושל אבטחת המידע מעוררות מחדש את שרותי פריסות היישומים ושרותי היישומים, ומובילות ל- best practice באבטחת מידע בזמן שצריכים אותה יותר מתמיד".

בראש אתגרי האבטחה שצוינו עומדים התחכום העולה בהתקפות (64%), לאחריו עובדים שאינם מעריכים כראוי את הנזק של אי עמידה במדיניות אבטחה (53%). יחד עם זאת, למרות שיותר ממחצית ציינו את התנהגות העובדים כאחד האתגרים המובילים, שליש (32%) הודו כי קיים אתגר של העדר הכשרה או מיומנות של אבטחת מערכות המידע בארגון.

עליה בקנה המידה התפעולי וביכולות התכנות ל- DevOps

בקנה מידה גלובלי, הגידול בשרותי היישומים וההתרחבות המתמשכת לענן מביאה ארגונים לאוטומציה ותזמור על מנת להתאים את התפעול הארגוני בסביבות שונות. כתוצאה מכך, יותר ממחצית מהמשיבים כעת רואים חשיבות גבוהה בתשתיות ותבניות תומכות API, עליה ל- 31% לעומת 22% בשנה שעברה. שני המנועים העיקריים לשימוש במסגרות SDN הם יכולת גידול וצמצום הוצאות תפעול, וחברות מראות נטייה גוברת לסטנדרטיזציה, עם 39% אשר מסתמכים רק על תשתית אחת ב- 2017, ביחס ל- 32% ב- 2016.

מקורות נוספים:

· הדוח המלא: f5.com/SOAD

· 2017 SOAD: Security with a High Probability of Cloud – F5 Blog Post


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI