דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר טיפים לשילובי יינות ובשרים
טיפים לשילובי יינות ובשרים
ראובן 19/07/09 |  צפיות: 2605

כשאתה נהנה מארוחת ערב נפלאה באחת מן ה מסעדות המועדפות עליך, אחד הפאבים או ברים האהובים עליך, תוכל להשאיר את ההחלטה באיזה יין לבחור בידי המלצרים במסעדות, הם אמורים להיות מומחים בהתאמת אוכל ליין. כשאתה סועד בבית, עם זוגתך, חבריך או משפחתך, כדאי להיצמד לעיקרון לפיו יין אדום הולך עם בשר אדום ויין לבן הולך עם דגים. כשההתאמה בין אוכל ליין נכונה הארוחה אם בבית ואם במסעדות, יכולה להפוך לאירוע נפלא ובלתי נשכח, כשההתאמה שגויה, עלול להתקבל אירוע שגם הוא, בלתי נשכח... בסך הכל אינך מוכרח להיות מומחה ליינות כדי לשלב נכונה בין ארוחה טובה בבית או מסעדות ליין המתאים.

ראשית עליך לתפוס את הארוחה והיין כשלמות אחת, אז יהיה לך קל יותר לאלתר ולגלות שילובים אפשריים. המפתח הוא לראות תפקיד את היין כמדגיש של הטעמים, הרטבים והתבלינים וכזה שמעניק נופך וממד נוסף לארוחה במסעדות. כשאתה חושב בצורה כזו על ארוחה במסעדות, אתה מבין שהיין בא על מנת לשפר את טעם האוכל ולא להפחית ממנו. לפי עיקרון זה מתאים הבשר האדום ליין האדום. טעמם של היינות האדומים משתלב נפלא בארוחות עשירות בטעמים, אם אתה מבשל בבית או מזמין במסעדות בשר כמנה עיקרית, אינך יכול לשתות איתו יין לבן. הטעם העצמתי של הבשר והרוטב הכבד שלו, יעלימו את טעמו של היין. טעמים עשירים וחזקים זקוקים ליינות חזקים, זהו העיקרון הבסיסי. עם זאת, אם אתה לוקח את המרכיבים הבסיסיים ומשפר ומשכלל את הרטבים והתבלינים, תצטרך לבחור יין שירומם את הארוחה. לדוגמא, אם מדובר בטלה, המתאים לטעמי מנטה ורטבים אדומים, יתאים איתו יין קברנה סוביניון, אם מדובר בסטייק בפלפל, יתאים איתו יין סירה.

עוף הוא אוכל נטרלי, אפשר לאכול במסעדות עוף ברוטב עגבניות, ברוטב פטריות, לימון או כל טעם אחר. אפשר לבשל או להזמין במסעדות עוף בגריל, עוף מאודה, מטוגן, מבושל או אפוי. עבור כל מנה של עוף שאתה מכין או מזמין במסעדות, עבור כל רוטב לעוף שאתה מבשל או מזמין במסעדות, תוכל להתאים יין אחר. לדוגמא, אם אתה מזמין במסעדות עוף אפוי או מאודה, יין שרדונה או סוביניון יתאימו, אם אתה מעדיף עוף ברוטב עגבניות במסעדות, יין בורגנדי מומלץ.

יינות לבנים מתאימים יותר למאכלים קלים כמו דגים, הריחות והארומה של היין הלבן משלימים את הטעמים של האוכל הקל במסעדות. זהו הכלל הבסיסי, עם זאת דגים לא הולכים אוטומטית עם יינות לבנים. דג פוטית למשל הולך הכי טוב עם יין רוזה.

בסיכום, עליך להישאר נאמן לעקרונות הבסיסיים ולא להסתבך. התרכז בטעם, ובהשלמה בין טעמי האוכל ליין וזכור כי מדובר קודם כל בטעם אישי. כשאתה מבקש להתאים יין לאוכל במסעדות, חשוב על משהו שיעשיר את טעם המנה ולך עם האינסטינקטים שלך. התאמה בין יינות למאכלים במסעדות או בבית, היא מדע כמו גם אמנות, וככזו לא תמיד היא חד משמעית ויש בה מקום לדעות שונות על התאמה הן כשאוכלים במסעדות והן כשמבשלים בבית. זכור כי הנקודה החשובה ביותר היא לשמור על הרמוניה בין האוכל ליין, זה המתכון לשלמות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ראובן

ראובן אזולאי, מנכ"ל בונסייט מור אינטראקטיב - בניית אתרים.



 


מאמרים נוספים מאת ראובן
 
חברות בניית אתרים טובות מרוממות עסקים
האינטרנט גדל ומתרחב בצעדי ענק ומיליוני אתרים חדשים נוספים לו בכל יום ברחבי הגלובוס. ארגונים רבים, גדולים וקטנים, בנו אתרים ומארחים אותם על שרתים שונים ברשת. האתר משקף את הארגון ואת עסקיו. אתר אטרקטיבי תופס את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ומעודד אותו לגלוש בו זמן רב. על כן חיוני לרכוש חברת בניית אתרים מקצועית לאפיין, לעצב ולתכנת אתר שנראה טוב ואכן מוסיף ערך לעסק.

פרויקטים של בניית אתרים בשנה האחרונה
אנשים רבים טועים לחשוב שהתחום של בניית אתרים הוא פשוט. נדמה לה שבניית אתרים כמו פייסבוק או טוויטר הם עניין של כמה ימי עבודה ושניתן לשכפל אותם לאתרים אחרים בקלות. אנשי בניית אתרים יספרו לך על כל הפעמים שלקוחות אמרו להם עד כמה קל זה לבנות אתר... המציאות שונה לחלוטין כפי שיודעים היטב אנשי עיצוב אתרים ואנשי בניית אתרים ופיתוח.

ללקק את התות – איך לגרום לאישה להגיע לאורגזמה
16/11/09 | דייטינג
עובדה מאוד מצערת היא שנשים רבות עוברות שנים ואפילו חיים שלמים מבלי לחוות אורגזמות מבן זוגן. להלן כמה עצות שיסייעו לך ללמוד איך להביא אותה לאורגזמה ואפילו להרבה אורגזמות בעת קיום יחסי מין.

עיצוב אתרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות
ברשת האינטרנט של היום קיימים אינספור אתרים המאפשרים לקהל הגולשים הרחב למצוא את מבוקשו. עם זאת, לפחות 25% מקהל הגולשים אינו יכול לגלוש באתרים אלו בשל מוגבלויות שונות.

משחקי תפקידים בחדר המיטות
משחקי תפקידים בחדר המיטות הוא מושג שמבוגרים רבים אינם מבינים וודאי שאינם משתמשים בם בחיי המין שלהם. משחקי תפקידים כאלה יכולים לשפר פלאים את חיי המין שלך ואת הסיפוק שלך מפעולות סקס שגרתיות.

איך להיות גבר מושך
18/10/09 | דייטינג
הבנה של מה אישה מחפשת בגבר היא הצעד הראשון בלימוד הסוד איך להיות גבר מושך וסקסי בעיני אישה. לגברים רבים הרעיון של כיצד למשוך נשים הוא פשוט מסתורין אחד גדול. זה מובן וטבעי, היות וגברים ונשים שונים מבחינות רבות כל כך, קשה מאוד לבני מין אחד להיכנס לתוך מוחו של בן או בת המין השני ולהבין אותו.

זמן להיפרד
את אומרת לעצמך כבר המון זמן, שנכון יש סקס מעולה ואת מתה עליו, אבל את אומללה כבר יותר מדי זמן..

מומחי אסטרולוגיה ומנבאי עתידות
כמעט כל אחד מאיתנו דואג לגבי העתיד בתקופה כלשהי בחייו, אנו דואגים לגבי פרנסה, יחסים, בריאות או כל נושא אחר ועושים כל שביכולתנו להבטיח עתיד טוב. בעיתות קשות וכשהכוח האישי שלנו נחלש, חלק מאיתנו פונה לתחומים כמו אסטרולוגיה בתקווה להבין יותר מה מחכה להם בעתיד ואיך להתכונן לקראתו.

שיווק מסעדות – עיצוב לוגו למסעדה
04/10/09 | מיתוג
כדי להבין מה צריך לשם עיצוב לוגו יעיל, להלן כמה תכונות שניתן לזהות בלוגו אפקטיבי. לוגו טוב הוא לוגו קל לזיהוי, אפילו במבט חטוף או ממרחק, הוא לוגו קל לזכירה, הוא מעביר מסר של מי אנחנו, הוא מעביר מסר של מה אנחנו עושים והוא מרמז על סגנון השירות.

עיצוב אתרים – ניוזלטר ומיני סייט
עיצוב אתרים נועד לתת ערך מוסף למוצר או לשירות או למידע באתר האינטרנט שלכם ולגרום לגולש להסתכל, להתעניין ולהתעכב כאשר הוא גולש בו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI