דף הבית רוחניות קבלה עין הרע - איך מסירים עין הרע
עין הרע - איך מסירים עין הרע
בתיה כץ 25/02/19 |  צפיות: 8703

עין הרע - איך מסירים עין הרע

יש עין הרע או שאין עין הרע? לא פעם עולה השאלה האם אכן קיימת המציאות של עין הרע
חד משמעית תדעו שהמושג עין הרע הוא אמיתי ונכון.

כל בוקר בתפילת שחרית בברכות השחר אנו אומרים: "ויהי רצון... שתצילינו מעין הרע.."
בגמרא כתוב ש - 99% מבני האדם מתים, ממה הם מתים? מעין הרע, מצרות עין של אנשים אחרים עליהם או מעין רעה שלהם על עצמם.
חז''ל הקדושים אף אמרו שאחד הסיבות שלוחות הברית הראשונות נשברו -  בגלל עין הרע שהיתה בהם, "איזה לוחות יפות מעשי ידי האלוקים".

איך נרחיק מאיתנו עין רעה?

כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מובא באגרת הרמב''ן "שלא תעלה קנאת אדם עלי ולא קנאתי על אחרים"  לכן כל אחד צריך להיזהר מאד לא לעשות דברים שיעוררו אחרים לקנא בו, לא להתבלט, או להתפאר בחוכמה, עושר, יופי ועוד. לא להיות בקשר עם אנשים קנאים צרי עין כיוון ככשאשר משהו מקנא בך, אוטומטית עין הרע יכולה לשלוט.

דרכים להינצל מעין הרע

א. מה ההיפך מעין רעה? - עין טובה. כתוב בספר משלי: "טוב עין הוא יבורך" זאת אומרת, כאשר מסתכלים בעין טובה על רכוש, מעמד, ילדים של חברו, כאשר נפרגן לזולת על הצלחותיו, נהיה מוגנים ושמורים יותר מפני עין הרע.

ב. ישנם פסוקים בתהילים שאמירתם מידי יום ידועה כסגולה נגד עין הרע. אותם אחד עשר פסוקים מתחילים ומסתיימים באות נ':

נֶגַע צָרַעַת כִּי תִהְיֶה בְּאָדָם וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן.

נַחְנוּ נַעֲבֹר חֲלוּצִים לִפְנֵי יְהוָה אֶרֶץ כְּנָעַן וְאִתָּנוּ אֲחֻזַּת נַחֲלָתֵנוּ מֵעֵבֶר לַיַּרְדֵּן.

נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן.

נָהָר פְּלָגָיו יְשַׂמְּחוּ עִיר אֱלֹהִים קְדֹשׁ מִשְׁכְּנֵי עֶלְיוֹן.

נָחִיתָ כַצֹּאן עַמֶּךָ בְּיַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן.

נֶגֶד אֲבוֹתָם עָשָׂה פֶלֶא בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׂדֵה צֹעַן.

נַפְתִּי מִשְׁכָּבִי מֹר אֲהָלִים וְקִנָּמוֹן.

נֵר יְהוָה נִשְׁמַת אָדָם חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן.

נֹפֶת תִּטֹּפְנָה שִׂפְתוֹתַיִךְ כַּלָּה דְּבַשׁ וְחָלָב תַּחַת לְשׁוֹנֵךְ וְרֵיחַ שַׂלְמֹתַיִךְ כְּרֵיחַ לְבָנוֹן.

נֻדוּ מִתּוֹךְ בָּבֶל וּמֵאֶרֶץ כַּשְׂדִּים יצאו [צֵאוּ] וִהְיוּ כְּעַתּוּדִים לִפְנֵי צֹאן.

נֹשְׁקֵי קֶשֶׁת מַיְמִינִים וּמַשְׂמִאלִים בָּאֲבָנִים וּבַחִצִּים בַּקָּשֶׁת מֵאֲחֵי שָׁאוּל מִבִּנְיָמִן.

איך להיפטר מעין הרע

כאשר אדם מרגיע שיש עליו עין הרע, באים עליו חולאים, אסונות, צרות או בעיות נפשיות לא עלינו, סיכוי גדול שיש עליו עין הרע. הבשורה הטובה היא שאפשר להסיר עין הרע. אחד הדרכים להסיר אותה היא ע''י עופרת

הוצאת עין הרע בעופרת צריכה להיעשות אך ורק באמצעות אנשים מומחים בדבר, מומלץ ביותר לצורך כך לפנות לתלמידי חכמים יראי שמים, העוסקים בתורה שקבלו את מסורת הוצאת עין הרע מאבות אבותם ויש להם את הידע והנסיון החשוב הזה של הוצאת עין הרע. אפשרות נוספת היא פדיון נפש, ניגשים לרב תלמיד חכם ירא שמים שיעשה לו את התיקון של פדיון נפש


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בתיה כץ


 


מאמרים נוספים מאת בתיה כץ
 
הכפירה בקיומו של אלוקים
13/11/19 | יהדות
מהן ההוכחות לקיומו של האלוקים? ההוכחות לקיומו של האלוקים נמצאות בעולם אותו ברא האלוקים, שהרי הבריאה מעידה יותר מאלף עדים על יוצרה. דווקא הללו שאינם מאמינים שיש אלוקים, לוקחים סיכון בל יתואר במילים. אנו נרחיב בפרק הבא את ההוכחות למציאות האלוקים לפי המדע, הפילוסופיה והלוגיקה, אך בינתיים ננסה לתהות על ההגיון המנחה את הללו השוללים את מציאות האלוקים:

כיצד ניתן להגדיר את האמונה באלוקים?
13/11/19 | יהדות
מהו ההבדל בין האלוקים לכל מיני יצורי אגדות שאנשים המציאו? שאלה זו מופנית פעמים רבות לדתיים, והיא לרוב נועדה להכעיס. מעטים שואלים את השאלה הזאת בכוונה אמיתית לעמוד על ההבדל בין יצורי אגדות מכל מיני מיתולוגיות, שאנשים המציאו, לבין האלוקים יוצר שמיים וארץ, כפי שהיהדות מלמדת עליו כבר אלפי שנים.

חוקי הטבע
13/11/19 | יהדות
למה התפוח נופל לאדמה? במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

האמת על חוקי הטבע
13/11/19 | יהדות
מה עומד מאחורי כל זה? המלומדים יכולים להסביר לנו שכל דבר הנצפה בטבע, נקבע על סמך התנאים הסובבים אותו ועל סמך חוקים פיזיקליים כלשהם. "אך מיהו אשר קובע את התנאים הבסיסיים המאפשרים את כל זה? מי קובע את החוקים הפיזיקליים אשר קובעים טבעים אחרים?" ויותר מכל "מדוע דווקא מה שצריכים החיים לקיומם הוא מה שקיים?"

הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?
13/11/19 | יהדות
שנאתם של אתאיסטים רבים עיוורה אותם באופן כזה, שהם מגנים כל אמונה ואפילו מושכלת במציאות בורא. בין אם חוזר בתשובה עשה זאת משכל, מהתבוננות בעולם ובקוסמוס ובין אם עשה זאת מרגש, ההכרה במהותו הפנימית, אתאיסטים יגנו אותו ויקטלגו אותו מיד בתור "טיפש". אותם שונאים חשים עצמם מורמים מעם, "מדעיים", "מביני עניין", ואת המאמינים כ-"פאנטים", "עיוורים" וכדו'.

גיל העולם - כל השיטות לישוב הסתירה
13/11/19 | יהדות
מהן השיטות השונות לישוב גיל העולם כפי שמציעים אותו האתאיסטים, לבין גיל העולם על פי האמור בתורה? כאן תמצאו את כל התשובות בקצרה, בתוך 5 גישות שונות!

גיל העולם והבריאה - סתירה או טעות בהבנה?
13/11/19 | יהדות
מדוע לנסות להציג את העולם כצעיר יותר, או כמתיישב עם דברי התורה? כאן תמצאו תשובה אובייקטיבית, לוגית ובלתי מתחמקת לשאלה, מדוע בכלל לנסות ליישב בין דברי התורה למדע התיאורטי בדבר גיל העולם, מהי בעצם השאלה, ומהי האמת שמאחורי הקושיה?

אולי כולנו בחלום?
12/11/19 | יהדות
שאלה ששואלים מתפלספים רבים, היא "מדוע שנסמוך על המציאות הנגלית לעינינו?" התשובה לכך די פשוטה למעשה: זאת מכיון שזאת המציאות היחידה אותה אנו מכירים!

מצוות לימוד תורה
26/05/19 | יהדות
לימוד תורה היא מצוות עשה מהתורה, לפי המקורות, מצווה זו עומדת נגד כל יתר המצוות כמו שנאמר תלמוד תורה נגד כולם, הערך של לימוד התורה, מלבד היותו מצווה, הוא ידוע בהשפעה העצומה שיש לו על נפש האדם, הלימוד נוטע בנפש האדם יושר, מידות טובות, ערכים של יושר אהבת ישראל, חסד ורחמים.

בחירה מוצלחת של תיק לספר תורה
30/04/19 | יהדות
ישנם תיקים לספר תורה העשויים מאיכות ירודה וחומרים שמתכלים ומתבלים לאחר זמן קצר, אצלנו לדוגמא התיקים עשויים עץ בוק משובח והדוגמאות העיטורים נעשים בעבודת יד, על ידי אנשי מקצוע המובילים בתחום זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI