דף הבית בניין ואחזקה בית חכם חיפוי קירות
חיפוי קירות
סטודיו קרמיקה 21/07/09 |  צפיות: 2279

איך נבחר שיפוצניק מוצלח? לפני שנתחיל לשפץ, צריך למצוא שיפוצניק שיעשה אתכם מרוצים, ובין אם מדובר בשיפוץ קטן הכולל כמה תיקונים קטנים או שיפוץ גדול הכולל חיפוי קירות.
אז קודם כל תעשו סקר בין חבריכם והמשפחה.נסו למצוא מכרים שעשו שיפוץ דומה לשלכם ושהם מרוצים. אם מכריכם לא מכירים כאלו אפשר לבקש מהשיפוצניק ללכת איתו לראות עבודות קודמות שלו וששם תוכלו גם לברר עם לקוחותיו.
כשמדובר בשיפוץ גדול הכולל חיפוי קירות מומלץ להעזר בארכיטקט שיעזור לכם בעשיית תוכנית מפורטת הכוללת חומרים.
לא כדאי לשלם את הסכום המלא מראש. ניתן להגיע להסדרים רבים של מקדמה ושארית הסכום בסיום העבודה, או תשלום בסיום כל חלק וכולי.
אם משפצים את הצנרת יש לקחת בחשבון ששיפוץ זה הוא הבעייתי ביותר, והוא דורש מיומנות גבוהה ביותר, אחרת עלולות להווצר בעיות שיכריחו אתכם לשפץ עוד - ריצוף הרצפה מחדש, חיפוי קירות ועוד.
משך העבודה ישתנה לפי סוג השיפוץ - אמבטיה בלבד תקח 3-4 ימים, צביעה דירה בעלת שטח ממוצע תקח 2-3 ימים, ריצוף רצפה או חיפוי קירות 50 מ"ר 2-3 ימים.
ניתן לחסוך על ידי קניית החומרים בעצמכם, כמו אריחים לבחירתכם לחיפוי קירות וכדומה.
אם רוצים לשפץ רק את חדר האמבטיה מבלי להוציא סכומי עתק, ניתן לעשות חיפוי קירות רק במקומות בהם המיים מתיזים באופן ישיר.
והעיקר, להתחדש..


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 סטודיו קרמיקה


 


מאמרים נוספים מאת סטודיו קרמיקה
 
מקלחונים
21/07/09 | שיפוצים
מקלחונים נגד אמבטיות כמה זמן באמת אנחנו מבלים בהם? והאם הנוחות של האמבטיה משתלמת ביחס למהירות של המקלחונים? האמבטיות, תיאורתית, נועדות רק לפינוק שהתוצאה שלו היא ניקיון, אולם הדרך הרבה יותר מרגיעה. באמבטיות ניתן לשלב שמנים, אפשר להפוך את האווירה לשקטה עוד יותר בעזרת מספר נרות. בסך הכל תוצאת האמבטיה היא די מושלמת, אבל למי יש זמן לעשות אותה בכל בוקר לפני העבודה? ועם הארץ המתייבשת שלנו, צריך להתבייש בכל טיפה שמתבזבזת ללא צורך.

כלים סניטריים
21/07/09 | בית חכם
כשחושבים על שיפוץ, כלים סניטריים נשכחים קצת ונזרקים לצד. מובן לנו כבר מאליו שבבית ישנם כלים סניטריים ואין מספיק התייחסות לשינוייהם. אז אם בכל זאת גמלה בלבכם ההחלטה להחליף את הכלים הסניטריים בבית, כדאי לשים לב לכמה דברים: אם מראש ייבחרו כל הכלים הסניטריים שנרצה, האינסטלטור יצטרך לבוא רק פעם אחת. גם חוסך זמן וגם חוסך כסף.

כיורים
21/07/09 | בית חכם
הסדר הגדול בבית מתחיל בהמנעות מבלאגן, אבל לא משנה כמה נמנע ממנו, אחת לכמה חודשים חייבים לעשות את הסדר הגדול בבית שבו נרוקן את כ-ל הארונות שלנו ואת תכולת הבית אל הרצפה, נסנן ונזרוק את הדברים שכבר לא משתמשים בהם, ואז נחזיר הכל בסדר מופתי למקום. אז בין אותו הסינון המדובר לבין ההחזרה למקום, נעביר סמרטוט על כל המדפים של כל הארונות והכיורים וכל מקום אחסון - קטן ככל שיהיה.

כיור מטבח
21/07/09 | בית חכם
זה מתחיל בג'וק אחד קטן. אחד מבני הבית מועך אותו בברוטליות או לחלופין מצליח לדרבן אותו לעלות על חתיכת נייר ואז הוא מעיף אותו מהחלון. בשביל שהג'וק הזה לא יסמן את הבאים אחריו, ננקוט במספר צעדי בטיחות, על מנת לא להעיר את השכנים עם הצרחות בפעם הבאה: נכון שאתם אנשים נקיים, אבל במקומות החשובים אתם דואגים לנקות בתדירות מספקת? מקומות כמו מתחת לכיור מטבח מושכים אליהם ג'וקים אם לא מצוחצח שם.

כיור
21/07/09 | שיפוצים
אין ברירה, צריך לשטוף כלים. ההליכה המאומצת על עבר הכיור היא כלום לעומת מה שמחכה בתוך הכיור עצמו. כבר שבועיים שהשותף האדיב שלכם מסרב לשטוף כלים בטענה שהוא היחיד שעשה זאת בחצי שנה האחרונה (ולמען האמת, הוא אינו מגזים), ואם תידחו את זה עוד שעה אחת, משרד הבריאות יהיה ראשי להכריז על המטבח שלכם כמפגע סביבתי.

חיפוי אבן
21/07/09 | שיפוצים
החיפוי באבן עושה קונוטציה של יוקרה, אולם בשנים האחרונות המגמה היא להשתמש בחיפוי אבן כקישוט ולא כחומר בניה, ולחזור למראה החמים והביתי. על מנת ליצור את המראה החמים הזה, אפשר לעשות חיפוי אבן על קיר אחד בכניסה, או לעטוף את קירות הבית כולו מבפנים. התחושה של מראה כזה היא של בית שכל מה שחסר בו הוא תנור אח, ואם ידכם משגת - מומלץ בחום להשיג גם אחד כזה להשלמת האווירה.

גרניט
21/07/09 | שיפוצים
המטבח שלנו יכול להשרות אווירה מאד רגועה עם כמה שינויים קלים. כדאי ליצור שטחי איחסון גדולים במטבח ובכך להשאיר את המשטחים החיצוניים כמה שיותר ריקים ונקיים. משטחי העבודה במטבח מומלץ שיהיו מגרניט. גרניט הוא עדיין החומר המועדף בתחומים אלו בזכות עמידותו והקלות של ניקיונו.

גרניט פורצלן
21/07/09 | שיפוצים
גרניט פורצלן משמש כיום לריצוף ולחיפוי קירות (פנים וחוץ). ריצוף או חיפוי כזה נחשב לעמיד בפני שבירה ושחיקה, אולם מאחר ואינו עובר תהליך זיגוג (אפשר להעבירו תהליך כזה, אבל עמידותו יורדת) - הוא סופג כתמים ביותר קלות. בשביל למנוע הכתמה לטווח ארוך, ניתן לקנות חומר שנקרא סילר שהוא חומר אוטם בכל חנות עשה-זאת-בעצמך או כלי בניין ופשוט לעבור מידי פעם עם מטלית והחומר על אריחי הגרניט פורצלן. מומלץ לוודא קודם על אריח נסתר יחסית שהחומר לא משנה את צבעו, ורק אז לעבור על הריצוף כולו.

ברז
21/07/09 | בית חכם
תחזוקת הברזים היא דבר חשוב למי שלא רוצה להחליף אותם כל שנתיים. הנה כמה דרכים פשוטות לשמור על הברז שלכם: אם רוצים שברז ימשיך להבריק, ניקויו צריך להעשות עם מטלית ומי סבון. בשום אופן לא לקרב חומרים כמו אלכוהול, אקונומיקה וחומצות. אבנית שהצטברה ניתן להסיר עם חומץ ביתי ולשטוף היטב במים פושרים. לא לשפשף עם צמר פלדה. הצמר עלול לשרוט את הברז, ולהפחית מהברק שלו. אחת לחודשיים-שלושה, כדאי לפרק את הברז והמזלפים ולהשרותם בחומץ לכחצי שעה, לשטוף היטב במיים פושרים ולהחזיר למקום.

ברזים
21/07/09 | בית חכם
כשניגשים לשיפוץ בית, גם אם השיפוץ אינו כולל את כל חלקי הבית, מומלץ להחליף גם את הברזים. בחירת הברזים תעשה לפי מספר קריטריונים, כשהקריטריון הראשון הוא יעודם - למטבח, לכיור בחדר האמבטיה או למקלחת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI