דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת:בחזרה לרצח -אגאטה כריסטי במותחן בריטי מבריק וקולח - בית צבי
ביקורת:בחזרה לרצח -אגאטה כריסטי במותחן בריטי מבריק וקולח - בית צבי
חיים נוי 23/07/19 |  צפיות: 3760

ביקורת:בחזרה לרצח -אגאטה כריסטי במותחן בריטי מבריק וקולח - בית צבי

מאת חיים נוי

בחזרה לרצח הוא מחזה בלשי פרי עטה של מלכת ספרי המסתורין אגאטה כריסטי  והוא עוסק בפיתרון תעלומת רצח שאירע בעבר.

ההצגה עולה בבית צבי ברמת גן לראשונה בישראל והיא מבוססת על סיפור של מלכת המסתורין שכמעט ולא עלה על במות. זהו מותחן שזור בניחוח אנגלי ענוג. חובבי כריסטי ישמחו לצפות בה וכמו תמיד אצלה, הסוף הוא הפתעה מוחלטת. זהו מחזה בלשי קליל ומהנה.

לאגאטה כריסטי היו וישנים מעריצים רבים וידועים חובבי הסגנון הזה שאוספים בקפדנות את כל ספריה ובקיאים בכל עלילות הרצח והתעלומות המסועפות שבהן התמחתה כריסטי. לזכותה ייאמר שהספרים שלה אינם ספרי מתח רגילים, אלא מהווים רומנים השזורים אהבות ועלילות סוערות ובהן מתרוצצים גיבוריה , רובם ככולם תושבי עיירות קטנות בבריטניה שאת פיצוח התעלומה מתכבדים לפתור בשנינות רבה הבלש המפורסם הרקול פוארו או הקשישה החביבה גברת מארפל.

כריסטי סבלה מלקות כתיבה ומסופר שרבים מספריה נכתבו על ידי הכתבתם לכתבנית.

העלילה עוסקת בקרלה שסברה כל השנים כי אימא הרעילה את אביה, צייר נודע, לאחר שגילתה כי יש לו מאהבת. קרוליין קרייל נשפטה למאסר עולם אך מתה בכלא לאחר 3 שנים. כאשר הגיעה קרלה לגיל 21 היא פתחה מכתב שאימא השאירה אחריה ובו היא מצהירה בפניה כי היא לא רצחה את אביה.

קרלה נפגשת עם בנו של הסנגור דאז שבקי בפרשה ומבקשת ממנו ליזום פגישה מחודשת עם כל גיבורי המקרה שהיו בבית ביום הרצח. היא מנסה לשחזר את האירועים ולבסוף, כמובן מתגלית האמת, הפתעה מוחלטת, לרבות הנסיבות שגרמו לכולם לחשוב מה אירע.

הבמאי סלבה מלצב שזר את ההצגה באירועים מהעבר ומההווה והדמויות מחליפות צורה והתנהגות כשהם עוברים מהעבר להווה.

מלצב גם עצב את התפאורה, מינימלית ולא כבעבר, אינה עמוסת ריהוט בריטי אופייני.

גלי יחיעם מגלמת תפקיד כפול של קרלה, הצעירה שיוצאת לגלות את האמת ואת קרוליין קרייל, אימא שלה. גלי היא שחקנית מצוינת והביצוע שלה הוא מרגש, מקצועי ומרשים.

רז סלמון גילם את עורך הדין פוג שיוצא לגלות את סודות הרצח מן העבר והוא גם מי שמפענח אותו. רז מבצע את התפקיד באורח מעולה, קולח ויש לו פוטנציאל נפלא.

ברק פרידמן מגלם טוב מאוד את אמייאס קרייל, אביה של קרלה ומשחקו הוא אמין מאוד, נוקב ומוצלח מאוד.

נאור מלקוב הוא פיליפ בלייק שהיה מאוהב בפילגש של אמייאס ויש לו יכולת דרמטית מצוינת.

הראל גלזר מגלם נפלא את מרדית בלייק, אחיו של פיליפ. יש לו מעבדת עשבים ובהם צמחי רעל. הראל מגלם את התפקיד באורח נהדר ועם יכולות קומיות מבריקות.

מעיין גוטשלק מגלמת את המאהבת,קרלה והיא מצוינת בתפקיד. מעיין נכנסת לדמות הצעירה המפתה ומשחקה הוא מוצלח מאוד.

עדן יששכר מגישה משחק מרשים של האומנת, בעבר ובהווה והיא נפלאה בהחלפת הדמויות ובהתנהגות שלהן בשעת האסון ועכשיו, כשהיא משחזרת את האירועים.  אין ספק כי לעדן יש יכולת משחק ראויה לשבחים מיוחדים.

נוי ארוך מגלמת נפלא את הנערה הפרועה אנג'לה, אז והיום, ומשחקה הוא מקצועי ורב רושם.

דורון רכליס תרגם את המחזה לשפה רהוטה וקולחת.

נטשה מנטל ממעצבות התלבושות הבכירות בענף עצבה תלבושות מקסימות ברוח התקופה.

סשה סקירין אחראי לתאורה המוצלחת. אפי שושני אחראי למוזיקה המקורית התואמת לעלילה המותחת.

אוהבי כריסטי ישבעו נחת מההצגה החדשה וגם אלה שאינם אמונים על ספריה של מלכת המתח הבריטי, יתענגו מהצגה רוויה משחק משובח ונופך אנגלי עם כוס תה חמימה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם - שמחה ברבירו


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).

עסקים בבריטניה חייבים לתת עדיפות לטכנולוגיית תשלום כדי לבנות את הנאמנות של הלקוחות ולהישאר תחרותיים
מחקר חדש של Lloyds Bank ו-FreedomPay

ג'יאמבטיסטה ואלי סנוור את ברצלונה במהלך אירוע 'ליל הכלות'
שבוע האופנה לכלות בברצלונה, תצוגת האופנה האקסקלוסיבית ביותר, הקסימה אמש מעל 450 אורחים שנהנו מתצוגה ייחודית בבניין ההיסטורי של לוטה דה מאר. המייסון ג'יאמבטיסטה ואלי (Maison Giambattista Valli ) חגג באופן בלעדי את הופעת הבכורה על המסלול של קולקציית הכלות שלו במהלך אירוע 'ליל הכלות', ערב הגאלה של האירוע שאורגן על ידי Fira de Barcelona בתמיכת משרד העסקים והעבודה הקטלוני

e4life" מוצג ב-Expomed Eurasia עם התקן חדשני בעל יכולת לנטרל וירוסי שפעת וקורונה ברמת יעילות גבוהה מ-90%
Expomed Eurasia, התערוכה הרפואית החשובה ביותר באירופה ובאסיה, מוכנה לארח למעלה ממאה חברות, וכן לחשוף את המגמות חדשות בטכנולוגיה ואת המוצרים החדשניים שעתידים לחולל שינוי מעמיק בשוק הבריאות.

Hemohim, מזון פונקציונלי לחיזוק המערכת החיסונית, מכה גלים בקהילה הגלובלית
Hemohim צובר פופולריות מרשימה בשוק הגלובלי כאחד ממוצרי המזון הפונקציונליים המובילים. Hemohim מפותח במסגרת שיתוף פעולה בן שמונה שנים בין Kolmar BNH ‏(KOSDAQ: 200130) לבין המוסד הקוריאני לחקר אנרגיית האטום, בהשקעה של 5 מיליארד וון דרום קוריאני.

Concentrix + Webhelp ממותגת מחדש כ-Concentrix
הזהות הממותגת מחדש של החברה מבססת את מעמדה כארגון הטכנולוגיה והשירותים העולמי, המניע את מותגי העתיד

היטאצ'י אנרג'י תשקיע 1.5 מיליארד דולר נוספים כדי להגביר את ייצור השנאים העולמי עד 2027
הרחבת הקיבולת תקצר את הזמן לשוק כדי לספק מענה להאצה בביקוש הגלובלי, כדי להתייחס להשקעות ארוכות טווח של לקוחות וכדי וליצור למעלה מ-4,000 מקומות עבודה - הסכום יתחלק בין השקעות באירופה, צפון ודרום אמריקה ואסיה תוך מינוף טביעת הרגל הגלובלית הקיימת.

Anaqua הופכת הגשת פטנטים במדינות אחרות ליתרון אסטרטגי עבור אנשי מקצוע בתחום הקניין הרוחני
Anaqua, הספקית המובילה של טכנולוגיות לניהול חדשנות וקניין רוחני (IP) עבור תאגידים, משרדי עורכי דין וממשלות, מכריזה על תוספת לפתרון Foreign Filing שלה, ומשפרת את היכולות של פלטפורמת ניהול הקניין הרוחני שלה, AQX®. Anaqua שינתה את הפרדיגמה להגשת בקשת קניין רוחני במדינות אחרות עבור אנשי מקצוע בתחום, והפכה מערך מכביד של משימות אדמיניסטרטיביות ידניות לפתרון אסטרטגי ואוטומטי שמספק בידול, ומניע קבלת החלטות מהירה כדי לעזור להגן על קניין רוחני באופן גלובלי.

EBC Financial Group משתפת פעולה עםUnited to Beat Malaria - קמפיין של קרן האו"ם, כדי להגן על ילדים פגיעים ומשפחותיהם מפני מלריה
EBC Financial Group מגבירה את מאמצי מיגור המלריה, תומכת בהתערבויות בריאות קריטיות ובהעצמה קהילתית

אחסון הגיבוי השכבתי של ExaGrid נבחר ל"פתרון גיבוי הנתונים של השנה" בתוכנית Data Breakthrough Awards השנתית החמישית
תוכנית פרסים בינלאומית יוקרתית מכריזה על מוצרים וחברות מצטיינים בטכנולוגיית הנתונים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI