דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דתות במה מחובתנו להאמין?
במה מחובתנו להאמין?
יואל כץ 21/01/20 |  צפיות: 4777
במה מחובתנו להאמין? / מאת דניאל בלס

- יותר טוב מהגרלה בלוטו...

חלק מהתומכים בתיאורית האבולוציה, מנסים לטעון שהסיכוי שהחיים נוצרו בעצמם הוא יותר טוב מהגרלה בלוטו,

"אולי רק אחד מתוך מיליון, במקום ההסתברות חסרת התקווה של האסטרופיזיקאי פרד הויל שחישב שההסתברות נמצאת בגדר של 10 בחזקת 40,000"

- על מה היית שם את הכסף שלך?

וכאן מוטל עלינו לשאול: "על מה היית שם את הכסף שלך?"

אם הסיכויים שהחיים נוצרו בעצמם הוא אחד למיליון, אז האם האלטרנטיבה האחרת, שהחיים לא נוצרו מעצמם אלא על ידי יד מכוונת, היא גם אחת למיליון? או שמא היא סבירה פי 99% יותר מהמקריות שמציעה האבולוציה?

על מה היית שם את הכסף שלך,

על סיכוי של אחד למיליון

או על סיכוי של אחד לאחד?

הסיכוי שהתרחשה אבולוציה הוא אחד למיליון (ואם חושבים על כך לעומק, מגלים שזה לא גם אחד למיליון, אלא פשוט בלתי אפשרי).

הסיכוי שיש בורא לעולם הוא אחד לאחד. לסדר יש מסדר.

על מה היית שם את הכסף שלך, ועל מה היית שם את החיים שלך?

במה אדם רציונאלי יבחר, באפשרות הראשונה או באפשרות השנייה? גם אם ההסתברויות היו יותר מתקבלות על הדעת, עדיין, היינו נשארים עם השאלה: כיצד יתכן שחוקי טבע קבועים מראש ביקום, נוצרו באופן היחיד שהיה נחוץ כדי לאפשר את קיום ו"היווצרות" החיים עלי אדמות? האם זו לא הוכחה בפני עצמה לתכנון הבורא בכל?

- על מה היית שם את החיים שלך?

העובדות בשטח מלמדות שאין כל הוכחה לכך, שכל שלבי הביניים החלו מהתהוות של חי מדומם, ולא ידוע על כל התהוות של חי מדומם בטבע כיום. התסריט האבולוציוני מתאר את ראשית החיים על כדור הארץ על ידי הנחת תהליכים טבעיים ואינספור מקרים נדירים, וכל זאת בלי כל הוכחה, רק אמונה שכך היה.

מצד שני, ישנה הוכחה שכלית חזקה ביותר לבריאה מכוונת, וקל לראות את אותה הוכחה כאשר מתבוננים על העולם דרך עיני בריאתן. אז נגלה שהחוכמה נמצאת בכל פרט, ומדהימה במורכבותה. רק דרך השקפת עולם ישרה, נראה כי העולם, היקום, החיים וכל מערכות הגומלין שביניהם משמשים כעדות הטובה ביותר לקיום הכוח הרוחני שברא את כולנו, ויצר את אותה הרמוניה.

במה תבחר להאמין? על מה היית שם את החיים שלך?

- אבל הזמן יכול לעשות הכל!

טענה נפוצה שאתיאיסטים נוטים לומר כסיסמא, היא שה"זמן יכול לעשות הכל, ליצור חיים ואפילו לכתוב את כל כתבי שייקספיר באקראיות על ידי קופים"!

המבקשים להכעיס אומרים זאת כך: "אם תושיב מאה קופים מול מאה מחשבים ובלא מגבלת זמן, אך תחליף אותם מידי שנה, יגיע לבסוף הקוף שיכתוב לך את כל כתבי שייקספיר במחשב!"

"הוא לא יודע לדבר, הוא לא יודע לקרוא או לכתוב. אבל הוא

יכתוב לך את כל כתבי שייקספיר אם רק תיתן לו את הזמן..."

על שאלת הזמן באבולוציה ענינו בהרחבה לעיל. לכן כאן, כבר אינני מנסה לדון באפשרות הטכנית של ניסוי שכזה, אלא באפשרות הלוגית להאמין במעשיה שכזאת, כאשר לא ראינו אותה במו עינינו מיליוני פעמים, עד התוצר המושלם.

גראפיקה של קופים בספרייה משתמשים במחשבים...

- הקוף שיכתוב שייקספיר!

חשבו על זה כך: גם אם לאחר מיליארדי ניסיונות יצליח אחד הקופים רק ללמוד כיצד להשתמש בעכבר המחשב (וזאת לאחר שמיליארדי קופים לפניו שברו, קפצו והרסו עוד טריליוני מחשבים) ולהיכנס לתוכנת הכתבן במחשב, מה הסיכוי שיכתוב אפילו משפט אחד של שייקספיר? אפילו: "להיות או לא להיות..." ולאחר מכן את כל שייקספיר? האם נוכל לומר לאחר מכן, כשיניחו את יצירתו של הקוף בידינו, שנכתב הדבר במקרה? שהקוף הקליד את שהקליד ללא מחשבה או תרמית מכוונת, שכך נכתבו כל כתבי שייקספיר כולם?

הרי מתוך כל אין ספור האפשרויות, מוכרח הקוף לטעות לפחות פעם אחת, ועד שנושיב עוד מיליארדי קופים, ועד שילמדו להקיש על המקשים באותה מקריות, למה דווקא שייקספיר? למה לא את "עלובי החיים"? הרי אותם קופים יכולים לכתוב ולכתוב לעדי עד, ולעולם לא תכתב אפילו פסקה מכתבי שייקספיר במחשב באופן זה.

זאת מכיוון שבמקריות אין כוונה, ובסופו של דבר, אולי רק הטעויות שבאקראיות יחזרו על עצמן! יחזרו על עצמן אין סוף פעמים בעצם. ולא יוולד הקוף שיכתוב שייקספיר...

אך אוכל לומר אפילו יותר מזה. אני יכול לומר שגם לו היו מביאים לפני את "כתבי שייקספיר" שכתב אותו קוף באקראיות, הייתי מוכן לקחת את הסיכון, ולומר בכל עזות המצח הכרוכה בדבר, שלא היה הדבר מקרה, אלא היה זה מעשה מכוון, והספר שלפני נכתב בכוונה גמורה! אם אומר אחרת, אני פשוט מתכחש לשכלי, למציאות היחידה ששכלי מכיר ומבחין בה.

"אתה לא כתבת את זה!"

- אי אפשר להתכחש למציאות!

באותה מידה אנו חיים בעולם מושלם, מספיק מושלם כדי שנוכל לחיות בו. האם מישהו יעז לקחת סיכון כל כך גדול, ולטעון שאנחנו כאן הודות למקרה ומזל? האם יעז מישהו לחיות את חייו, כאשר הוא מבטל את קיום הרוחניות על פי הסיכוי האפסי הזה?

למה להמר על הברור מאליו?

אני בטוח שכל משוחד יתבע באחד הימים על כך שהוא שיקר לעצמו, על כך שהוא בחר בדרך המוות וכפר בשכל שניתן לו, כל זאת כדי להשאר בשלו, בגאווה שלו, ולעולם לא להודות שהוא טעה.

אסור לנו לחזור על אותן טעויות. עלינו לבחור באמת בכובד ראש,

לבחור לקבל את הדבר הנכון, באשר הוא נכון.

המדע מבוסס על תצפיות של הוכחות ומסקנות לוגיות. אילו נמצאה מכונית נוסעת - לא נשאל: "מי סובב את המפתח?

- ומה אנחנו רואים בשטח?

ומה אנו רואים בשטח? אנו רואים שהחיים מתרבים מחיים קיימים ולא משום חומר דומם, אפילו לא מ"תאים" מתים. מה אנו מסיקים באופן לוגי? שהחיים נוצרו בעצמם מחומר דומם ומת או שהם נעשו בכוונת תחילה? אנו רואים כיום את גלגל החיים ממשיך ומסתובב וגולל עימו עוד ועוד דורות של מינים שונים ומרובים עד אין מספר, אך מי סובב את הגלגל מלכתחילה?

אם אתם לא שואלים מי בנה את המכונית,

לפחות תשאלו מי סובב את המפתח?

המאמר פורסם בחסות אתר על ספר תורה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יואל כץ


 


מאמרים נוספים מאת יואל כץ
 
ארבעה רעיונות לעבודה מהבית לאחד ולכולם
חלפו הימים שכולם תוהים מהן כל ה"הזדמנויות לעבודה מהבית" האלה כי האינטרנט מלא בהן. יותר ויותר אנשים מרוויחים מהנוחות של ביתם. ישנם מאמרים רבים באינטרנט המלמדים אנשים את היתרונות, היתרונות/חסרונות והרעיונות הרבים לעבודה מהבית שיכולים לעזור לכולם להשתתף במיזם זה להרוויח כסף.

סודות גיטרה מובילה - 7 דרכים לשפר את סולו הגיטרה שלך
הרבה חבר'ה שמנגנים בגיטרה מובילה לומדים איך לנגן בגיטרה על ידי העתקת סולואים של גיטריסטים מובילים אחרים, וזה בסדר גמור וטוב. עם זאת, יש כמה שיטות שבהן אתה יכול להשתמש כדי לשפר את סולו הגיטרה המוביל שלך

מה היא שיטת הפילאטיס?
03/02/20 | דתות
שיטת הפילאטיס היא התעמלות הכוללת בתוכה תנועה והתעמלות, השיטה הומצאה ע"י האיש ג'וזף פילאטיס בשנות העשרים, בשעה ש המטרה שלה זו, חיזוק ומתיחה של השרירים בשילוב של שיתוף פעולה בין הנפש לבין גוף. הטכניקה של ההתעמלות על ידי פילאטיס שיטה של כושר גופני מלא וכאשר היא בעצם מתבצעת באופן סדיר, מתרחשים בגוף שינויים חיוביים. השיטה שנקראת פילאטיס גם משלבת מודעות לעמוד השדרה,נשימה נכונה, אימוני כוח וגמישות.

האם התעמלות בשיטת פילאטיס מביאה פתרון לאנשים אשר יש להם מוגבלות גופנית?
03/02/20 | דתות
עידן|בעולם|בזמן} המודרני אשר בו כולנו מצויים, אתם נתקלים לא מעט בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כגון משקל יתר, בעיות גב וכו', התעמלות בפילאטיס היא שיטה אשר פותחה ע"י ממציא השיטה ששמו ג'וזף פילאטיס, מציעה לכולנו שיטת תרגילי התעמלות ייחודיים. שיטה זו משלבת בתוכה עניינים רבים המתאימים לאנשים שמצב בריאותם תקין, כמו כן השיטה טובה גם לכאלה אשר סובלים מבעיות אורטופדיות כגון:

התעמלות מתקדמת - פילאטיס
03/02/20 | דתות
בזמן האחרון יותר ויותר נודעת תשומת לב גבוהה לפעילות גופנית , אין כיום רופא או אולי מטפל ראוי לשמו אשר לא ימליצו למטופליהם אודות פעילות גופנית לכל היותר חצי שעה כל יום. מצב זה התהווה כתוצאה מכך שכולנו למעשה משתמשים במכונות תחת בגופינו. למשל: בעבר במקום לכבס במכונה כיבסו ביד, במקום לקחת מים ישירות מהברז היו חייבים ללכת כברת דרך גדולה בשביל להגיע אל הבאר לשאוב מים.

האם יש התעמלות פילאטיס בתל אביב
03/02/20 | דתות
ממציא השיטה הוא גו'זף פילאטיס שהשיטה קרויה על השם שלו, הוא פיתח אותה למטרת החלמה ושיקום של פצועים, במשך הזמן נודע כי התרגילים בפילאטיס מביאים מענה לא רק להחלמה ושיקום אלא הם מהווים גורם חשוב מאד לחיטוב הגוף ע"י שילוב של חיזוק השריר והארכתו. אימונים בשיטת הפילאטיס הפכו להיות מאד פופולאריים עבור סוגים שונים של אנשים באוכלוסיה ולא רק לספורטאים ורקדנים, בגלל זה כיום נפתחו חוגי פילאטיס רבים עבור כל הציבור, לגברים ולנשים כאחד.

התעמלות במכשירי פילאטיס
03/02/20 | דתות
בשנים האחרונות אנשים,נהיים,נעשים יותר ויותר מודעים לחשיבות והמעלות הלא מעטים שגורמת לנו פעילות גופנית במהלך החיים, כמה ההשפעה שלה תורמת לבריאותינו, כבר ידוע שכל אחד שמשלב פעילות גופנית, כמובן, ביחד עם תזונה נכונה ובריאה, הוא מסייע לשמירה על אורח חיים רענן. ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה ביותר בשנים האחרונות, כבר הוכח גם במחקרים שהתבצעו ואפילו על ידי די הרבה רופאים, כי לאימונים בפילאטיס ישנה חשיבות גבוהה להטבת תפקוד גוף האדם וגם לתפקוד הנפש.

תרגול בעזרת פילאטיס גורם להשפעה ותחושה מעולה על המתאמן
03/02/20 | דתות
ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה מאד בעת האחרונה, כבר הוכח הן במחקרים שנעשו ואף עפ"י מה שמובא מאנשים העובדים בתחום הרפואה, כי לאימון בפילאטיס קיימת חשיבות רבה לגרום לשיפור של תפקוד הגוף כולו. יש אפשרות לתרגל פילאטיס במספר דרכים שאחת משיטות אלה הינה פילאטיס מכשירים. פילאטיס מכשירים מגיש לכולנו לבצעתרגילים בדרך הכי מדוייקת כמו כן הוא למעשה מסייע בידי מתאמנים מתחילים לעשות כהוגן את מרבית התרגילים באופן מדוייק בנוסף לכך הם הרבה פחות נדרשים להיות מרוכזים בביצוע ויותר בהאזנה לשרירים תוך שימת דג

פילאטיס מכשירים הינו השיטה היותר מתקדמת
03/02/20 | דתות
בעידן המודרני בו כולנו קיימים כולנו נתקלים לפעמים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת משקל יתר, בעיות לב וכו', מסיבה זו יש חשיבות גדולה לשמור על אורח חיים מעולה ולשלב בנוסף פעילות גופנית. בנושא הספורט ישנם מגוון די רחב של אימונים, שאחד מאימונים אלה בזמן האחרון, צבר תאוצה עצומה והוא התעמלות בשיטת הפילאטיס.

האם פילאטיס מכשירים אמור להתאים לבני אדם הנזקקים לשיקום?
03/02/20 | דתות
בעולם הנוכחי בתוכו כולנו נמצאים, הרבה פעמים כולנו נתקלים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת השמנה בקרב ילדים ומבוגרים, הפרעות לב וכו', מאידך גיסא, יש מודעות גדולה על הנחיצות לגרום לשמירה על תזונה בריאה כחלק מאורח חיים איכותי ביחד עם תרגילי ספורט. בתחום הספורט מצויים ענפים שונים אשר אחד מהם לאחרונה צבר פופולאריות עצומה הוא הפילאטיס
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI