דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דתות דג הנקאי ודג החקיין - אבולוציה במבחן
דג הנקאי ודג החקיין - אבולוציה במבחן
יואל כץ 27/01/20 |  צפיות: 9192
דג הנקאי ודג החקיין - אבולוציה במבחן

מאת דניאל בלס

- זה לא שיתוף הפעולה היחיד בטבע!

במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים?

יהיו אנשים אשר ינסו לבטל את הסימביוזה שבין התנין לתנינן בטענה שעדיין מדובר במקרה נדיר. אך אין זה אומר ששיתוף פעולה קיצוני בין בעלי חיים בטבע הוא נדיר. למעשה, מקרים רבים של שיתוף פעולה קיצוני בין טורף לנטרף מתועדים בטבע.

שיתוף פעולה כמעט זהה קיים גם בים הגדול, אצל דג הנקאי (Labroides). דג הנקאי הוא דג קטן בצבעים מסויימים מאוד, אשר מתקיים בסימביוזה מדהימה עם דגים גדולים ממנו. דג הנקאי מתקרב בלא חשש אל דגים הגדולים ממנו, רבים מהם הם דגים טורפים, והוא אוכל שאריות ותאים מתים בין קשקשיהם, ואפילו בתוך הלוע שלהם. נראה שדג הנקאי אינו חושש ללקט מזון מבין קשקשיהם של דגים גדולים, בידיעה שהם לא יפגעו בו לרעה.

הדגים הטורפים לא חושבים לרגע לטרוף את היצור הקטן המקנן בתוך לועם, ולמעשה עוצרים כאשר הם רואים אותו ופותחים את פיהם בפניו, כאילו הם יודעים שדג הנקאי בא במטרה לנקותם. ואם זה לא מספיק, דג הנקאי אף מוסיף לאותת "ללקוחות" הבאים בתנועות מיוחדות, והם נעצרים כדי לזכות לטיפול שיניים בזה אחר זה. את דג הנקאי הדגים הטורפים מזהים על פי צבעיו המיוחדים.

אפילו צלופח המורנה המסוכן יודע שלא

לפגוע בדג הבא לנקות את שיניו החדות!

בל נשכח שמדובר כאן באינסטינקטים. הדגים לא באמת יודעים או מבינים את התהליך שהם שותפים לו. הדגים פועלים מתוך תכונות מולדות. הדג הטורף לא חושב לרגע על המצב ההגייני של הלוע שלו, ודג הנקאי לא חושב לרגע שעליו להציע את עצמו לניקוי דגים גדולים ממנו. מה יהיה ניתן לומר על מנגנון מעין זה, המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? כיצד האבולוציה מסוגלת להסביר תכנון עדין כל כך שבין טורף לנטרף?

אנשים הכופרים במציאות הבורא, מצליחים בדרך שאינה מובנת לי, לסבור את הבלתי יאמן - שהתהליך המורכב הזה, הנראה לכל בר-דעת כתכנון מוחלט, הוא למעשה ברירת מוטציות אקראיות לחלוטין!

לשיטתם - שכפול גנטי השתבש, והדג הטורף קיבל "במקרה" אינסטינקט במוחו לפתוח את פיו בפני דג בעל צבעים כשל דג הנקאי, שכפול גנטי נוסף השתבש במוחו של דג הנקאי אשר הוסיף בו "במקרה" אינסטינקט לאכול שאריות מלועם של דגים טורפים... וכך נוצר שיתוף הפעולה המדהים הזה.

אני מעדיף להאמין בקיומם של פילים ורודים המסובבים את העולם עם האוזניים מאשר להאמין לתרחיש כל כך מטורף של אבולוציה. ברור לכל בר-דעת שעוד נותרה מעט בינה בקודקודו, שמצב מורכב כל כך, בו פועלים בתיאום בעלי חיים שונים לגמרי כפאזל, לא היה יכל להיווצר בדרך של ברירת מוטציות מקריות.

אם זה לא תכנון, איני יודע מהו תכנון. לדעתי זוהי עובדה גמורה שמדובר בתכנון של בורא, אשר יצר את הטבע הנ"ל בין דג הנקאי לדגים הטורפים.

- מתוחכם יותר מכל דמיון!

אך בזה לא תם העניין, כי מסתבר שישנו בים הגדול גם דג מסוג אחר, המנצל את שיתוף הפעולה העדין בין דג הנקאי לדגים הטורפים. מסתבר שישנו דג טפילי בשם "דג החקיין" (Aspidontus Taeniatus או False Cleaner fish) הנראה ממש כמו דג הנקאי, גם בגודלו, גם בצורתו וגם בצבעיו. וממש כמו דג הנקאי, הוא מתקרב לדגים טורפים בלא חשש, אך במקום לנקות אותם, הוא מקרסם מהם חתיכות בשר!

הדגים הטורפים, שהתוכנית בראשם אינה מאפשרת להם לתקוף את דג הנקאי, אינם מבינים כיצד הם נאכלים בידי הדג. הם כלל לא מבינים זאת.

במילים אחרות:

(1) מאות מוטציות מקריות חלו במאות מיני דגים גדולים, חלקם אף טורפים, אשר זכו "לדעת" לאפשר לדג קטן מהם להכנס לפיותיהם כדי לנקות אותם, ולזהות דג זה בצבעים המיוחדים לו.

הם לא מגרשים אותו. הם מתנהגים כאילו הם

יודעים שדג הנקאי בא במטרה לנקות אותם.

(2) מוטציה מקרית גרמה לכך שדג הנקאי אינו חושש מהדגים הגדולים, מכיוון שהוא "יודע" שהם לא יטרפו אותו, גם כאשר ילקט מזון מבין קשקשיהם.

(3) מוטציה מקרית גרמה דג נוסף, שאינו קשור לשיתוף ההדדי הנ"ל, זכה להראות כמו דג הנקאי.

(4) מוטציה מקרית גרמה לדג הנוסף להתחקות לדג הנקאי, ו"לדעת" שהדגים הגדולים לא יטרפו אותו גם בבואו לנשוך אותם!

על כך שאלתי אבולוציונים -

"האם אתם מתפללים לאבולוציה שלוש פעמים ביום או רק מאמינים בה?"

- כל בר דעת שהוא אינו משוחד - מבין!

כל בר דעת יבחין מיד שגורם אינטלגנט חיצוני יצר את המצב השיתופי "הבלתי אפשרי" הזה בין יצורים שונים בטבע. אבולוציה לא יכולה להיות אחראית לכך. אבולוציה ביצור אחד לא יכולה לעבוד בתיאום עם אבולוציה ביצור אחר.

האבולוציה אמורה להיות עיוורת, אך הטבע הנצפה רחוק מלהיות עיוור. משמע שאין כאן אבולוציה, אלא תכנון.

בברכה,

דניאל בלס.

המאמר הוגש בחסות קורסים לחיים טובים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יואל כץ


 


מאמרים נוספים מאת יואל כץ
 
ארבעה רעיונות לעבודה מהבית לאחד ולכולם
חלפו הימים שכולם תוהים מהן כל ה"הזדמנויות לעבודה מהבית" האלה כי האינטרנט מלא בהן. יותר ויותר אנשים מרוויחים מהנוחות של ביתם. ישנם מאמרים רבים באינטרנט המלמדים אנשים את היתרונות, היתרונות/חסרונות והרעיונות הרבים לעבודה מהבית שיכולים לעזור לכולם להשתתף במיזם זה להרוויח כסף.

סודות גיטרה מובילה - 7 דרכים לשפר את סולו הגיטרה שלך
הרבה חבר'ה שמנגנים בגיטרה מובילה לומדים איך לנגן בגיטרה על ידי העתקת סולואים של גיטריסטים מובילים אחרים, וזה בסדר גמור וטוב. עם זאת, יש כמה שיטות שבהן אתה יכול להשתמש כדי לשפר את סולו הגיטרה המוביל שלך

מה היא שיטת הפילאטיס?
03/02/20 | דתות
שיטת הפילאטיס היא התעמלות הכוללת בתוכה תנועה והתעמלות, השיטה הומצאה ע"י האיש ג'וזף פילאטיס בשנות העשרים, בשעה ש המטרה שלה זו, חיזוק ומתיחה של השרירים בשילוב של שיתוף פעולה בין הנפש לבין גוף. הטכניקה של ההתעמלות על ידי פילאטיס שיטה של כושר גופני מלא וכאשר היא בעצם מתבצעת באופן סדיר, מתרחשים בגוף שינויים חיוביים. השיטה שנקראת פילאטיס גם משלבת מודעות לעמוד השדרה,נשימה נכונה, אימוני כוח וגמישות.

האם התעמלות בשיטת פילאטיס מביאה פתרון לאנשים אשר יש להם מוגבלות גופנית?
03/02/20 | דתות
עידן|בעולם|בזמן} המודרני אשר בו כולנו מצויים, אתם נתקלים לא מעט בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כגון משקל יתר, בעיות גב וכו', התעמלות בפילאטיס היא שיטה אשר פותחה ע"י ממציא השיטה ששמו ג'וזף פילאטיס, מציעה לכולנו שיטת תרגילי התעמלות ייחודיים. שיטה זו משלבת בתוכה עניינים רבים המתאימים לאנשים שמצב בריאותם תקין, כמו כן השיטה טובה גם לכאלה אשר סובלים מבעיות אורטופדיות כגון:

התעמלות מתקדמת - פילאטיס
03/02/20 | דתות
בזמן האחרון יותר ויותר נודעת תשומת לב גבוהה לפעילות גופנית , אין כיום רופא או אולי מטפל ראוי לשמו אשר לא ימליצו למטופליהם אודות פעילות גופנית לכל היותר חצי שעה כל יום. מצב זה התהווה כתוצאה מכך שכולנו למעשה משתמשים במכונות תחת בגופינו. למשל: בעבר במקום לכבס במכונה כיבסו ביד, במקום לקחת מים ישירות מהברז היו חייבים ללכת כברת דרך גדולה בשביל להגיע אל הבאר לשאוב מים.

האם יש התעמלות פילאטיס בתל אביב
03/02/20 | דתות
ממציא השיטה הוא גו'זף פילאטיס שהשיטה קרויה על השם שלו, הוא פיתח אותה למטרת החלמה ושיקום של פצועים, במשך הזמן נודע כי התרגילים בפילאטיס מביאים מענה לא רק להחלמה ושיקום אלא הם מהווים גורם חשוב מאד לחיטוב הגוף ע"י שילוב של חיזוק השריר והארכתו. אימונים בשיטת הפילאטיס הפכו להיות מאד פופולאריים עבור סוגים שונים של אנשים באוכלוסיה ולא רק לספורטאים ורקדנים, בגלל זה כיום נפתחו חוגי פילאטיס רבים עבור כל הציבור, לגברים ולנשים כאחד.

התעמלות במכשירי פילאטיס
03/02/20 | דתות
בשנים האחרונות אנשים,נהיים,נעשים יותר ויותר מודעים לחשיבות והמעלות הלא מעטים שגורמת לנו פעילות גופנית במהלך החיים, כמה ההשפעה שלה תורמת לבריאותינו, כבר ידוע שכל אחד שמשלב פעילות גופנית, כמובן, ביחד עם תזונה נכונה ובריאה, הוא מסייע לשמירה על אורח חיים רענן. ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה ביותר בשנים האחרונות, כבר הוכח גם במחקרים שהתבצעו ואפילו על ידי די הרבה רופאים, כי לאימונים בפילאטיס ישנה חשיבות גבוהה להטבת תפקוד גוף האדם וגם לתפקוד הנפש.

תרגול בעזרת פילאטיס גורם להשפעה ותחושה מעולה על המתאמן
03/02/20 | דתות
ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה מאד בעת האחרונה, כבר הוכח הן במחקרים שנעשו ואף עפ"י מה שמובא מאנשים העובדים בתחום הרפואה, כי לאימון בפילאטיס קיימת חשיבות רבה לגרום לשיפור של תפקוד הגוף כולו. יש אפשרות לתרגל פילאטיס במספר דרכים שאחת משיטות אלה הינה פילאטיס מכשירים. פילאטיס מכשירים מגיש לכולנו לבצעתרגילים בדרך הכי מדוייקת כמו כן הוא למעשה מסייע בידי מתאמנים מתחילים לעשות כהוגן את מרבית התרגילים באופן מדוייק בנוסף לכך הם הרבה פחות נדרשים להיות מרוכזים בביצוע ויותר בהאזנה לשרירים תוך שימת דג

פילאטיס מכשירים הינו השיטה היותר מתקדמת
03/02/20 | דתות
בעידן המודרני בו כולנו קיימים כולנו נתקלים לפעמים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת משקל יתר, בעיות לב וכו', מסיבה זו יש חשיבות גדולה לשמור על אורח חיים מעולה ולשלב בנוסף פעילות גופנית. בנושא הספורט ישנם מגוון די רחב של אימונים, שאחד מאימונים אלה בזמן האחרון, צבר תאוצה עצומה והוא התעמלות בשיטת הפילאטיס.

האם פילאטיס מכשירים אמור להתאים לבני אדם הנזקקים לשיקום?
03/02/20 | דתות
בעולם הנוכחי בתוכו כולנו נמצאים, הרבה פעמים כולנו נתקלים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת השמנה בקרב ילדים ומבוגרים, הפרעות לב וכו', מאידך גיסא, יש מודעות גדולה על הנחיצות לגרום לשמירה על תזונה בריאה כחלק מאורח חיים איכותי ביחד עם תרגילי ספורט. בתחום הספורט מצויים ענפים שונים אשר אחד מהם לאחרונה צבר פופולאריות עצומה הוא הפילאטיס
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI