דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דתות חוקי הטבע - המאמר המקוצר / מאת דניאל בלס
חוקי הטבע - המאמר המקוצר / מאת דניאל בלס
יואל כץ 27/01/20 |  צפיות: 6918
חוקי הטבע - המאמר המקוצר / מאת דניאל בלס

- למה התפוח נופל לאדמה?

במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

אנטרופיה הוא חוסר סדר. אך אנו מוצאים סדר וארגון ביקום שלנו.

אתה זורק תפוח והוא נופל לאדמה. אתה חושב שבמקרה נוצר "חוק טבע" זה והוא מאפשר לך לחיות בכדור הארץ?

גילינו שכל חוקי הטבע הינם עקביים. מכאן צריך להיות לנו ברור, שיש מכוון שמחזיק את חוקי הטבע כפי שהם בכל רגע נתון שאם לא, חוקי הטבע היו משתנים בכל רגע: פעם היינו זורקים כדור והוא היה נופל לקרקע ובפעם אחרת הוא היה נזרק אל החלל. חוקי הטבע אינם אקראים! אין האדם יכול לצפות מדבר אקראי לחזור על עצמו, באותו הסדר בדיוק. סדר החוזר על עצמו מלמד על מְסַדֵר וחוקיות של תוכנית קבועה מראש.

האין זה צריך להיות ברור לכולנו, שישנה ישות חושבת שהחליטה שיהיה כך בעולם במקום אחרת, ושכך תיראה לעינינו המציאות וכך נכיר אותה?

- למה הכוכבים עגולים?

מדוע שכוכבים, חלקי אבן ואדמה, בכל היקום כולו, יסתדרו בצורת כדורים? שמש וארץ לא עשויים מאותו חומר אך שניהם כדורים! מה עושה כדור בחלל ריק באמצע היקום? למה הוא אינו מתפזר לכל עבר? מה מחזיק אותו בתור כדור? אינני מדברים כאן על כדור אחד אלא על מיליוני טריליוני כדורים!

יותר מזה! כמו שאתה בודאי יודע, את כדור הארץ עוטפת שכבת אויר אשר למרבה 'המזל' אינה מתפזרת בחלל, וזאת הודות לכוח המשיכה של כדור הארץ. כך מתאפשר לנו לנשום למחייתנו. אך מדוע איש אינו שואל "מדוע האויר אינו בורח לחלל?" ובעצם "מדוע המים לא נוזלים מכדור הארץ לחלל?" לא רק שמצאנו כדור בחלל, אלא שמצאנו על הכדור שכבות מסודרות של מים וחמצן.

אני לא מדבר כאן על הסתברות של אחת למיליון, אני מדבר כאן על "אפשרות".

האפשרות שבכלל יתקיים אוזון במציאות שלנו, האפשרות שבכלל יתקיים משהו עקבי.

אתה יכול לומר שהעולם עגול בגלל כח המשיכה, בגלל שהוא מסתובב, או בגלל שהגרעין שלו עגול. אך אדם חכם באמת ישאל - למה חוקי הטבע מכוונים אותו להיות עגול, ולא אחרת?

למה הם עגולים? מדוע השמש מאירה?

האם המציאות באמת היתה מוכרחת להיות הרמונית כל כך?

איש אינו שואל שאלות על המציאות עצמה, המאפשרת את קיומם של מנגנונים מתוחכמים כל כך. אנו פשוט התרגלנו למציאות כל כך מתוכננת שכבר שכחנו לשאול שאלות לגביה. זה יותר מידי ברור שיש בורא לעולם. לדעתי זו בכלל בושה וחרפה לדון בדבר כל כך פשוט וברור.

- גם בממשלה יש חוקים!

בכל ממשלה אנו רואים, שלכל חוק יש מחוקק שקבע אותו. לעיתים הסיבה העומדת מאחורי החוק אינה מובנת לנו, ובכל זאת החוק נאכף ודיניו מתקיימים.

ישנם סוגים אחרים של חוקים, הם "חוקי הטבע". אם ישנם חוקי טבע וזו המציאות המוכרת לנו, אז צריך להיות לנו מובן שקיים מחוקק לחוקים הללו החלים על היקום שלנו.

אנו לא יכולים להתעלם מהשאלה ולטעון "תמיד היה", מכיוון שזה לא כך, ולעולם שלנו היתה התחלה. חוקי הטבע נבראו ככללים שהחומר והאנרגיה נוהגים על פיהם. אילולא חוקי הטבע, לא היה דבר. כל שהיה הוא אנדרלמוסיה, תוהו ובוהו מוחלט.

חוקי הטבע הללו מאפשרים קיום שמשות (שמש), חומרים במצבי צבירה שונים וסדר המאפשר בעצם את הקיום המסודר של כל הקיים. היקום שלנו נתון תחת חוקי טבע אלה ובזכות הדבר, מתקיים בצורתו. הרי שחייב להיות כאן מחוקק עצום פי כמה.  "אם לסופר-מרקט הקטן שליד הבית יש מנהל, על אחת כמה וכמה שלעולם שלנו יש מנהל".

גם לשעון יש יוצר.

הפרט המשותף בכל חוקי הטבע, הוא שאין לאף אחד מושג איך הם פועלים, מה מניע אותם או מה קובע את עוצמת כוחם. בימינו כשהמדע מגיע לקצה יכולת הבנתו הוא מכריז: מצאנו חוק טבע!

למעשה לא קיים שום חוק טבע, לא קיים שום "כח" טבע! אין הדבר שונה באלקטרון ואין הדבר שונה בכח המשיכה. כשמדענים מגלים תופעה שחוזרת על עצמה באופן נצפה, הם לא שואלים מדוע היא כך, אלא קובעים שזהו חוק טבע, כי "כך הוא הטבע".

אילו כל חפץ עגול היה מרחף חמישה סנטימטרים מעל פני האדמה, בלא כל סיבה, גם דבר זה היה נקבע כ"חוק טבע פיסיקלי"

- מהו הכח המניע העומד מאחורי כל זה?

נוכל להסביר את סיבובו של הירח סביב כדור הארץ על ידי שני כוחות הפועלים עליו. נוכל לחשב את כוחות אלו, אולם לעולם לא נוכל לענות מדוע הירח נמשך לכדור הארץ. תקרא לזה כוח הכבידה, הכוח הגדול או הכוח הקטן, אבל למה יש את הכוח הזה?

אינני מתכוון לסדר בו פועל הכוח. השאלה היא לא "מדוע הירח אינו נדחף לכיוון השני". השאלה היא על הקיום של הכוח, באשר הוא כח. מדוע יש בכלל כוח כזה? השאלה הזאת נוגעת באקסיומות של הפיסיקה, והתשובה היחידה עליהם היא "ככה"!

פרופסור יהודה לוי מביא בספרו "מול אתגרי התקופה" מקרה מעניין מימי לימודיו באוניברסיטה: "זכורני היטב כאשר התחלנו באוניברסיטה את הקורס במכניקה. ישבנו בכיתה ונכנס הפרופסור ושאל: "גוף נע ממשיך בתנועה אחידה כל עוד אין כח פועל עליו. למה?" לא ידענו להשיב. למה באמת כאשר אני זורק כדור הוא ממשיך בדרכו גם אחרי שעזב את ידי?

חשבנו וחשבנו. התפרץ אחד וקרא: "זהו החוק הראשון של ניוטון!"

ענה הפרופסור: "אמנם כן. אבל למה עשה זאת הגוף לפני שניוטון קבע את החוק שלו?"

המשכנו להתאמץ. השאלה נראתה כל כך פשוטה, אך לא הצלחנו למצוא לה תשובה. ואז אמר הפרופסור: "דעו לכם שאין בפיסיקה תשובה לשאלה זו, היא מחוץ למסגרת המדע. זוהי שאלה פילוסופית ובכעין זה לא נעסוק כאן". קצת קשה היה לקבל זאת, אבל בסופו של דבר הוא צדק."

- האם אתה רוצה לדעת את האמת?

התשובה של המדע תהיה זהה לגבי הסבר הספין של האלקטרון, או לגבי השאלה "מדוע כדור הארץ הוא עגול?" אנו מגלים לפי חוקי טבע אלה המדויקים להפליא, כי המחוקק הוא בעל השכל המוחלט ומקיים את עולמנו כל רגע.

רק מחפשי האמת, בעלי השכל הישר, יחשבו "מדוע זה כך"? ויבינו לא פחות משהבין איינשטיין או ניוטון, שקוביות לא נזרקות מעצמן לאויר ונוחתות על המספר הרצוי סתם כך.

כל חוקי הטבע הם למעשה לא קיימים, זהו האלוקים שבכוחותיו מחזיק את בריאתו, ככתוב "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית".

יש אנשים שאומרים "ראו, זהו כח המשיכה המחזיק אותנו על פני האדמה, ולכן איננו נופלים לחלל" ויש אנשים חכמים יותר שיאמרו "ראו, ישנו כח הנמצא כאן ומאפשר את חיותנו, ודאי שיש הרוצה בתכליתנו".

בברכה,

דניאל בלס.

המאמר הוגש בחסות תיק לספר תורה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יואל כץ


 


מאמרים נוספים מאת יואל כץ
 
ארבעה רעיונות לעבודה מהבית לאחד ולכולם
חלפו הימים שכולם תוהים מהן כל ה"הזדמנויות לעבודה מהבית" האלה כי האינטרנט מלא בהן. יותר ויותר אנשים מרוויחים מהנוחות של ביתם. ישנם מאמרים רבים באינטרנט המלמדים אנשים את היתרונות, היתרונות/חסרונות והרעיונות הרבים לעבודה מהבית שיכולים לעזור לכולם להשתתף במיזם זה להרוויח כסף.

סודות גיטרה מובילה - 7 דרכים לשפר את סולו הגיטרה שלך
הרבה חבר'ה שמנגנים בגיטרה מובילה לומדים איך לנגן בגיטרה על ידי העתקת סולואים של גיטריסטים מובילים אחרים, וזה בסדר גמור וטוב. עם זאת, יש כמה שיטות שבהן אתה יכול להשתמש כדי לשפר את סולו הגיטרה המוביל שלך

מה היא שיטת הפילאטיס?
03/02/20 | דתות
שיטת הפילאטיס היא התעמלות הכוללת בתוכה תנועה והתעמלות, השיטה הומצאה ע"י האיש ג'וזף פילאטיס בשנות העשרים, בשעה ש המטרה שלה זו, חיזוק ומתיחה של השרירים בשילוב של שיתוף פעולה בין הנפש לבין גוף. הטכניקה של ההתעמלות על ידי פילאטיס שיטה של כושר גופני מלא וכאשר היא בעצם מתבצעת באופן סדיר, מתרחשים בגוף שינויים חיוביים. השיטה שנקראת פילאטיס גם משלבת מודעות לעמוד השדרה,נשימה נכונה, אימוני כוח וגמישות.

האם התעמלות בשיטת פילאטיס מביאה פתרון לאנשים אשר יש להם מוגבלות גופנית?
03/02/20 | דתות
עידן|בעולם|בזמן} המודרני אשר בו כולנו מצויים, אתם נתקלים לא מעט בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כגון משקל יתר, בעיות גב וכו', התעמלות בפילאטיס היא שיטה אשר פותחה ע"י ממציא השיטה ששמו ג'וזף פילאטיס, מציעה לכולנו שיטת תרגילי התעמלות ייחודיים. שיטה זו משלבת בתוכה עניינים רבים המתאימים לאנשים שמצב בריאותם תקין, כמו כן השיטה טובה גם לכאלה אשר סובלים מבעיות אורטופדיות כגון:

התעמלות מתקדמת - פילאטיס
03/02/20 | דתות
בזמן האחרון יותר ויותר נודעת תשומת לב גבוהה לפעילות גופנית , אין כיום רופא או אולי מטפל ראוי לשמו אשר לא ימליצו למטופליהם אודות פעילות גופנית לכל היותר חצי שעה כל יום. מצב זה התהווה כתוצאה מכך שכולנו למעשה משתמשים במכונות תחת בגופינו. למשל: בעבר במקום לכבס במכונה כיבסו ביד, במקום לקחת מים ישירות מהברז היו חייבים ללכת כברת דרך גדולה בשביל להגיע אל הבאר לשאוב מים.

האם יש התעמלות פילאטיס בתל אביב
03/02/20 | דתות
ממציא השיטה הוא גו'זף פילאטיס שהשיטה קרויה על השם שלו, הוא פיתח אותה למטרת החלמה ושיקום של פצועים, במשך הזמן נודע כי התרגילים בפילאטיס מביאים מענה לא רק להחלמה ושיקום אלא הם מהווים גורם חשוב מאד לחיטוב הגוף ע"י שילוב של חיזוק השריר והארכתו. אימונים בשיטת הפילאטיס הפכו להיות מאד פופולאריים עבור סוגים שונים של אנשים באוכלוסיה ולא רק לספורטאים ורקדנים, בגלל זה כיום נפתחו חוגי פילאטיס רבים עבור כל הציבור, לגברים ולנשים כאחד.

התעמלות במכשירי פילאטיס
03/02/20 | דתות
בשנים האחרונות אנשים,נהיים,נעשים יותר ויותר מודעים לחשיבות והמעלות הלא מעטים שגורמת לנו פעילות גופנית במהלך החיים, כמה ההשפעה שלה תורמת לבריאותינו, כבר ידוע שכל אחד שמשלב פעילות גופנית, כמובן, ביחד עם תזונה נכונה ובריאה, הוא מסייע לשמירה על אורח חיים רענן. ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה ביותר בשנים האחרונות, כבר הוכח גם במחקרים שהתבצעו ואפילו על ידי די הרבה רופאים, כי לאימונים בפילאטיס ישנה חשיבות גבוהה להטבת תפקוד גוף האדם וגם לתפקוד הנפש.

תרגול בעזרת פילאטיס גורם להשפעה ותחושה מעולה על המתאמן
03/02/20 | דתות
ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה מאד בעת האחרונה, כבר הוכח הן במחקרים שנעשו ואף עפ"י מה שמובא מאנשים העובדים בתחום הרפואה, כי לאימון בפילאטיס קיימת חשיבות רבה לגרום לשיפור של תפקוד הגוף כולו. יש אפשרות לתרגל פילאטיס במספר דרכים שאחת משיטות אלה הינה פילאטיס מכשירים. פילאטיס מכשירים מגיש לכולנו לבצעתרגילים בדרך הכי מדוייקת כמו כן הוא למעשה מסייע בידי מתאמנים מתחילים לעשות כהוגן את מרבית התרגילים באופן מדוייק בנוסף לכך הם הרבה פחות נדרשים להיות מרוכזים בביצוע ויותר בהאזנה לשרירים תוך שימת דג

פילאטיס מכשירים הינו השיטה היותר מתקדמת
03/02/20 | דתות
בעידן המודרני בו כולנו קיימים כולנו נתקלים לפעמים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת משקל יתר, בעיות לב וכו', מסיבה זו יש חשיבות גדולה לשמור על אורח חיים מעולה ולשלב בנוסף פעילות גופנית. בנושא הספורט ישנם מגוון די רחב של אימונים, שאחד מאימונים אלה בזמן האחרון, צבר תאוצה עצומה והוא התעמלות בשיטת הפילאטיס.

האם פילאטיס מכשירים אמור להתאים לבני אדם הנזקקים לשיקום?
03/02/20 | דתות
בעולם הנוכחי בתוכו כולנו נמצאים, הרבה פעמים כולנו נתקלים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת השמנה בקרב ילדים ומבוגרים, הפרעות לב וכו', מאידך גיסא, יש מודעות גדולה על הנחיצות לגרום לשמירה על תזונה בריאה כחלק מאורח חיים איכותי ביחד עם תרגילי ספורט. בתחום הספורט מצויים ענפים שונים אשר אחד מהם לאחרונה צבר פופולאריות עצומה הוא הפילאטיס
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI