דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דתות פדיון נפש - איך להשתחרר מחסימות
פדיון נפש - איך להשתחרר מחסימות
יואל כץ 30/01/20 |  צפיות: 2842

פדיון נפש

מה זה פדיון נפש?

ההסבר הוא פשוט - לפדות את הנפש, זאת אומרת, אם חלילה נגזרה גזרה לא טובה על אדם, אזי האדם פודה את נפשו על כסף שילך לצדקה כמו מנהג הכפרות ביום הכיפורים שאומרים זה הכסף ילך לצדקה ואכנס אני לחיים טובים ולשלום.

הפדיון נפש הוא בעצם פעולה רוחנית המשחררת את האדם מגזירה או חסימה. מטרת הפדיון היא להרחיק מפריעים רוחניים, לשנות גזר דין של אדם לטובה.

באיזה מצב כדאי לעשות פדיון נפש?

את הפדיון נפש נוהגים לעשות אנשים אשר סובלים מבעיות שונות כמו: חולי, קשיים במציאת זיווג, פרנסה, פריון, שלום בית, חינוך ילדים, אדם המרגיש שמזלו סגור ועוד. כמובן כל אדם שמרגיש בליבו איזה שהיא מועקה, הוא יכול לעשות פדיון נפש, יש אנשים שמידי ראש חודש עושים את הפדיון כי הם יודעים ומכירים את חשיבות העניין.

חשיבות פדיון נפש

מובא בספרי הקבלה שאחד התיקונים הגדולים המסוגלים לבטל מהאדם גזרות קשות ולפתוח מזלו בכל העניינים החשובים לכל אחד מאיתנו כמו בריאות, הצלחה וישועה זה פדיון נפש, פדיון נפש הוא לא סגולה על דבר מסויים אלא הוא מביא להשפעה כללית בהרבה מאד עניינים.

סגולת פדיון הנפש מחזירה לאדם את הצלם הרוחני ואת כל כוחות הנשמה שנסתלקו ממנו ונטמאו בתוך כוחות הטומאה ובכך מסתלקת ממנו הצרה תיכף ומיד.

ניתן לעשות פדיון נפשות לכמה אנשים

תלמידו של האר''י הקדוש הרב המקובל רבי חיים ויטאל זצ''ל מביא בספרו על חשיבות הפדיון:

"ופדיון נפש זה הוא תועלת ותרופה לכל צרה שלא תבוא, ובפרט לחולים שיתרפאו במהרה, וכבר היו מנסים ובודקים אותו (את פדיון הנפש) יותר מאלף פעמים, והיה מועיל בעזרת השם תכף באותה שעה, והייתה ניכרת תועלתו ותרופתו לכל אדם, והיו אומרים מה גדלו מעשיך ה'".

כיצד עושים פדיון נפש?

עשיית הפדיון צריכה להיות בתשובה וחרטה, וכן רק בזמנים מסויימים המסוגלים, וכן ע"י מטבעות מכסף טהור המיועדות לכך, ובעיקר ע"י צירופים של שמות הקודש. לכן עשיית הפדיון נעשית בד"כ ע"י מי שקיבל הדרכה והוא בעצמו גברא רבא וראוי לכך. ובגלל שענין זה יש בו סכנה שהאדם העושה זאת יכול להינזק חלילה כמובא ב'שמן ששון' ועוד, לכן ראוי שהפדיון יעשה ע"י אדם שיש לו זכויות של זיכוי הרבים והחזקת לומדי תורה שע"י זה תורה מגנא ומצלא.

אצל מי מומלץ לעשות פדיון נפש?

באופן עקרוני, צריך לעשות פדיון נפש אצל אנשים שסדר יומם מלא בתורה, אנשים הלכתיים העוסקים בתורה יום ולילה, מונחים בשס ובפוסקים ושגדולי ישראל מכירים בהם.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יואל כץ


 


מאמרים נוספים מאת יואל כץ
 
ארבעה רעיונות לעבודה מהבית לאחד ולכולם
חלפו הימים שכולם תוהים מהן כל ה"הזדמנויות לעבודה מהבית" האלה כי האינטרנט מלא בהן. יותר ויותר אנשים מרוויחים מהנוחות של ביתם. ישנם מאמרים רבים באינטרנט המלמדים אנשים את היתרונות, היתרונות/חסרונות והרעיונות הרבים לעבודה מהבית שיכולים לעזור לכולם להשתתף במיזם זה להרוויח כסף.

סודות גיטרה מובילה - 7 דרכים לשפר את סולו הגיטרה שלך
הרבה חבר'ה שמנגנים בגיטרה מובילה לומדים איך לנגן בגיטרה על ידי העתקת סולואים של גיטריסטים מובילים אחרים, וזה בסדר גמור וטוב. עם זאת, יש כמה שיטות שבהן אתה יכול להשתמש כדי לשפר את סולו הגיטרה המוביל שלך

מה היא שיטת הפילאטיס?
03/02/20 | דתות
שיטת הפילאטיס היא התעמלות הכוללת בתוכה תנועה והתעמלות, השיטה הומצאה ע"י האיש ג'וזף פילאטיס בשנות העשרים, בשעה ש המטרה שלה זו, חיזוק ומתיחה של השרירים בשילוב של שיתוף פעולה בין הנפש לבין גוף. הטכניקה של ההתעמלות על ידי פילאטיס שיטה של כושר גופני מלא וכאשר היא בעצם מתבצעת באופן סדיר, מתרחשים בגוף שינויים חיוביים. השיטה שנקראת פילאטיס גם משלבת מודעות לעמוד השדרה,נשימה נכונה, אימוני כוח וגמישות.

האם התעמלות בשיטת פילאטיס מביאה פתרון לאנשים אשר יש להם מוגבלות גופנית?
03/02/20 | דתות
עידן|בעולם|בזמן} המודרני אשר בו כולנו מצויים, אתם נתקלים לא מעט בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כגון משקל יתר, בעיות גב וכו', התעמלות בפילאטיס היא שיטה אשר פותחה ע"י ממציא השיטה ששמו ג'וזף פילאטיס, מציעה לכולנו שיטת תרגילי התעמלות ייחודיים. שיטה זו משלבת בתוכה עניינים רבים המתאימים לאנשים שמצב בריאותם תקין, כמו כן השיטה טובה גם לכאלה אשר סובלים מבעיות אורטופדיות כגון:

התעמלות מתקדמת - פילאטיס
03/02/20 | דתות
בזמן האחרון יותר ויותר נודעת תשומת לב גבוהה לפעילות גופנית , אין כיום רופא או אולי מטפל ראוי לשמו אשר לא ימליצו למטופליהם אודות פעילות גופנית לכל היותר חצי שעה כל יום. מצב זה התהווה כתוצאה מכך שכולנו למעשה משתמשים במכונות תחת בגופינו. למשל: בעבר במקום לכבס במכונה כיבסו ביד, במקום לקחת מים ישירות מהברז היו חייבים ללכת כברת דרך גדולה בשביל להגיע אל הבאר לשאוב מים.

האם יש התעמלות פילאטיס בתל אביב
03/02/20 | דתות
ממציא השיטה הוא גו'זף פילאטיס שהשיטה קרויה על השם שלו, הוא פיתח אותה למטרת החלמה ושיקום של פצועים, במשך הזמן נודע כי התרגילים בפילאטיס מביאים מענה לא רק להחלמה ושיקום אלא הם מהווים גורם חשוב מאד לחיטוב הגוף ע"י שילוב של חיזוק השריר והארכתו. אימונים בשיטת הפילאטיס הפכו להיות מאד פופולאריים עבור סוגים שונים של אנשים באוכלוסיה ולא רק לספורטאים ורקדנים, בגלל זה כיום נפתחו חוגי פילאטיס רבים עבור כל הציבור, לגברים ולנשים כאחד.

התעמלות במכשירי פילאטיס
03/02/20 | דתות
בשנים האחרונות אנשים,נהיים,נעשים יותר ויותר מודעים לחשיבות והמעלות הלא מעטים שגורמת לנו פעילות גופנית במהלך החיים, כמה ההשפעה שלה תורמת לבריאותינו, כבר ידוע שכל אחד שמשלב פעילות גופנית, כמובן, ביחד עם תזונה נכונה ובריאה, הוא מסייע לשמירה על אורח חיים רענן. ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה ביותר בשנים האחרונות, כבר הוכח גם במחקרים שהתבצעו ואפילו על ידי די הרבה רופאים, כי לאימונים בפילאטיס ישנה חשיבות גבוהה להטבת תפקוד גוף האדם וגם לתפקוד הנפש.

תרגול בעזרת פילאטיס גורם להשפעה ותחושה מעולה על המתאמן
03/02/20 | דתות
ההתעמלות בשיטת פילאטיס צוברת תאוצה רבה מאד בעת האחרונה, כבר הוכח הן במחקרים שנעשו ואף עפ"י מה שמובא מאנשים העובדים בתחום הרפואה, כי לאימון בפילאטיס קיימת חשיבות רבה לגרום לשיפור של תפקוד הגוף כולו. יש אפשרות לתרגל פילאטיס במספר דרכים שאחת משיטות אלה הינה פילאטיס מכשירים. פילאטיס מכשירים מגיש לכולנו לבצעתרגילים בדרך הכי מדוייקת כמו כן הוא למעשה מסייע בידי מתאמנים מתחילים לעשות כהוגן את מרבית התרגילים באופן מדוייק בנוסף לכך הם הרבה פחות נדרשים להיות מרוכזים בביצוע ויותר בהאזנה לשרירים תוך שימת דג

פילאטיס מכשירים הינו השיטה היותר מתקדמת
03/02/20 | דתות
בעידן המודרני בו כולנו קיימים כולנו נתקלים לפעמים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת משקל יתר, בעיות לב וכו', מסיבה זו יש חשיבות גדולה לשמור על אורח חיים מעולה ולשלב בנוסף פעילות גופנית. בנושא הספורט ישנם מגוון די רחב של אימונים, שאחד מאימונים אלה בזמן האחרון, צבר תאוצה עצומה והוא התעמלות בשיטת הפילאטיס.

האם פילאטיס מכשירים אמור להתאים לבני אדם הנזקקים לשיקום?
03/02/20 | דתות
בעולם הנוכחי בתוכו כולנו נמצאים, הרבה פעמים כולנו נתקלים בתופעות הגורמות לנזקים בריאותיים כדוגמת השמנה בקרב ילדים ומבוגרים, הפרעות לב וכו', מאידך גיסא, יש מודעות גדולה על הנחיצות לגרום לשמירה על תזונה בריאה כחלק מאורח חיים איכותי ביחד עם תרגילי ספורט. בתחום הספורט מצויים ענפים שונים אשר אחד מהם לאחרונה צבר פופולאריות עצומה הוא הפילאטיס
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI