דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים Aptorum Group מודיעה על עוד נתונים חיוביים מ-ALS-4, התרופה הפוטנציאלית של מולקולה קטנה ללא אלימות (ללא קטילת חיידקים)
Aptorum Group מודיעה על עוד נתונים חיוביים מ-ALS-4, התרופה הפוטנציאלית של מולקולה קטנה ללא אלימות (ללא קטילת חיידקים)
חיים נוי 10/02/20 |  צפיות: 2014

Aptorum Group מודיעה על עוד נתונים חיוביים מ-ALS-4, התרופה הפוטנציאלית של מולקולה קטנה ללא אלימות (ללא קטילת חיידקים) שלה לטיפול בזיהומים שנגרמים על ידי Staphylococcus aureus והיא בדרך להגשת IND במחצית השנייה של 2020

ניו יורק, 10 בפברואר 2020, (BUSINESS WIRE):

Aptorum Group Limited (Nasdaq: APM) ("Aptorum Group"), חברת תרופות ביולוגיות שמתמקדת בפיתוח של תרופות חדשניות כדי להתמודד עם צרכים רפואיים גלובליים שלא נענו, מודיעה על עוד נתונים חיוביים מהמחקרים מאפשרי ה-IND (תרופה ניסויית חדשה) שלה שנערכים עכשיו ב-ב-ALS-4, תרופה פוטנציאלית של מולקולה קטנה שמותווית לטיפול בזיהומים שנגרמים על ידי Staphylococcus aureus (או "S. aureus"), כולל Staphylococcus aureus עמיד בפני מתיצילין (MRSA, אחד מ"חיידקי העל" הידועים) על  בסיס גישה חדשנית ללא אלימות וללא קטילת חיידקים. בכפוף להשלמת המחקרים הנוכחיים, Aptorum Group מתכוונת להגיש IND עבור ALS-4 במחצית השנייה של 2020 ולהתחיל בניסוי שלב 1 בצפון אמריקה.

ALS-4 היא מולקולה קטנה שמעכבת dehydrosqualene desaturase של S. aureus (כולל MRSA), אנזים שמעורב באופן קריטי בביו סינתזה של staphyloxanthin, "פיגמנט זהוב" נראה נפוץ שמכסה את החיידקים. מאמינים ש-Staphyloxanthin אחראי בעיקר למנגנון ההגנה של החיידקים בפני ההתקפה של זני חמצן ריאקטיביים (ROS) שמבצעים תאים פגוציטיים ונויטרופילים1.

על ידי עיכוב היצירה של staphyloxanthin, אנחנו מאמינים ש-ALS-4 גורמת ל-S. aureus להיות מאוד פגיע להגנת החיסון של המארח (ראו נתונים בגוף החי ומתווה הניסויים להלן). המנגנון החדשני הזה שונה משמעותית מהגישה של קטילת חיידקים שנמצאת בסוגי האנטיביוטיקה שמשווקים כיום ומשמשים לטיפול ב-S. aureus, שיש איתם בעיות הולכות ומחריפות של עמידות לתרופות2. ספציפית, זיהומי MRSA בבני אדם מפגינים בדרך כלל שיעורים גבוהים של תחלואה ומוות ויכולים לגרום לזיהומים מטה-סטטיים או מורכבים כגון דלקת קרום הלב זיהומית או אלח דם, כשחזרת המחלה ואשפוז מחדש אחרי חיידקת דם של S. aureus נפוצים ויקרים3.

על בסיס הניסויים שלנו במודל שרידות של חיידקת דם בחולדות, מנה קטלנית (109 CFU) של MRSA (USA300-LAC) הוכנסה דרך וריד הזנב. ALS-4 ניתנה דרך הפה בכמות של 10mg/kg לחיה 30 דקות אחרי ההדבקה פעמיים ביום לאחר מכן (N=9). קבוצת בקרה שלא טופלה קיבלה תמיסת נשא עקרה (N=9). השרידות נוטרה במשך 7 ימים. 0 מתוך 9 חיות (0%) בקבוצת הבקרה שלא טופלה שרדו מעבר ל-4 ימים, לעומת זאת 5 מתוך 9 חיות (56%) שטופלו ב-ALS-4 שרדו מעבר ל-7 ימים, וזה נקבע כמובהק סטטיסטית בהשוואה לקבוצת הבקרה (p=0.013).

בנוסף ערכנו מחקר במודל של הדבקה לא קטלנית של חיידקת דם בחולדות. החיות אותגרו באמצעות מנה לא קטלנית (107 CFU) של MRSA (USA300-LAC) דרך וריד הזנב. כדי לדמות תרחיש קליני יותר מציאותי, הטיפול ניתן 14 ימים אחרי השראת המודל, כש-ALS-4 ניתנה דרך הפה פעמיים ביום בכמות של 10mg/kg לחיה (N=8). קבוצת בקרה שלא טופלה קיבלה תמיסת נשא עקרה (N=8). אחרי 7 ימים של טיפול ב-ALS-4, הכליות נאספו והכיילים של החיידקים נמדדו. באופן בלתי רגיל, ALS-4 הפחיתה את עומס החיידקים האורגני ב-99.5%, מ-63,096±18 CFU/g בקבוצת הבקרה ל-316±49 CFU/g בקבוצה שטופלה ב-ALS-4, וזה נקבע כמובהק סטטיסטית (p=0.01).

ALS-4 עיכבה בהצלחה את הייצור של staphyloxanthin ב-11 זנים של S. aureus. אלה כוללים 5 זנים של S. aureus רגישים למתיצילין (MSSA):
SH1000, HG003, USA300-JE2, Newman, ATCC29213
עם IC50 של 70.5±6nM, 54.4±4nM, 37.7±4nM, 23.7±1nM, 30.02±5nM בהתאמה; 5 זנים של S. aureus עמיד בפני מתיצילין (MRSA):
USA300, USA300-3, USA300-LAC, ST239III, COL
עם IC50 של 30.8±5nM, 42.8±6nM, 43.6±5nM, 16.3±8nM, 0.9±1nM בהתאמה;
וזן של אחד vancomycin-intermediate S. aureus (VISA), Mu3 עם IC50 של 2.6±1nM.

על סמך הניסויים שלנו, אנחנו מאמינים ש-ALS-4 מגדילה את הפגיעות של S. aureus כולל MRSA לנזקי חמצון על ידי עיכוב הייצור של staphyloxanthin. בבדיקת קטילה של מי חמצן, אחרי ההוספה של 1.5% H2O2, ALS-4 הדגימה הפחתה נוספת של ה-CFU החיידקי ב-93.5%, מ-61,600±6437 CFU/ml בקבוצה שלא טופלה ל-4,000±230 CFU/ml בקבוצה שטופלה ב-ALS-4, וזה נקבע כמובהק סטטיסטית (p=0.003).

בנוגע למחקר שנערך כדי לחקור את היכולת של ALS-4 לגרום לעמידות בפני אנטיביוטיקה ב-S. aureus אחרי חשיפה ממושכת, תרביות של USA300-LAC גודלו בשלושה תנאים שונים במשך 10 ימים. בקבוצת הטיפול 1 הוסיפו 1 µM של ALS-4; בקבוצת הביקורת החיובית הוסיפו 0.12 µg/mL של סינדמיצין ו-16 µg/mL של אריתרומיצין מיום 1 עד יום 4, ולאחר מכן הסינדמיצין הופסק. בקבוצת הביקורת השלילית, הוסיפו דימתיל סולפוקסיד (DMSO). ביום 11, החיידקים נקצרו וגודלה תרבית במשך 16 שעות כדי לקבוע את ה-MIC של הסינדמיצין. החשיפה הממושכת ל-ALS-4 או ל-DMSO לא משפיעה על ערך ה-MIC של הסינדמיצין (0.12 µg/mL); ואילו החשיפה הממושכת לסינדמיצין פלוס אריתרומיצין גורמת לעמידות בפני אנטיביוטיקה במהירות עם גידול של ה-MIC מ-0.12 µg/mL ליותר מ-5 µg/mL.

על סמך המחקר שלנו אנחנו מאמינים שלא סביר ש-ALS-4 מועדת לעמידות לתרופות כי היא לא חיידקית. מחקרים של עיכוב גדילה בוצעו בזנים שונים של S. aureus וחיידקים אחרים, כולל שלושה זנים של MSSA (ATCC29212, SH1000, HG003), זן אחד של MRSA (USA300), זן אחד של VISA (ATCC700698 Mu3), וגם שישה חיידקים שונים (E. coli, A. baumannii, S. cerevisiae, B. subtilis, E. faecalis, K. pneumoniae). בכל זני החיידקים שנבדקו, לא ניצפה תוצא של עיכוב גדילה בריכוז הכי גבוה של ALS-4 שנבדק (250uM). לכן נראה שאין ל-ALS-4 פעילות מעכבת התפתחות חיידקים או קוטלת חיידקים ישירה נגד מין כלשהו של חיידקים, ובכך היא מפחיתה מאוד את הלחץ הברירתי להתפתחות של עמידות לתרופות.

הערכנו גם את ההשפעה הפוטנציאלית של היעילות של ונקומיצין, הטיפול העיקרי בזיהומים שנגרמו על ידי MRSA, בשימוש יחד עם ALS-4. במחקר הזה השתמשו בשמונה זנים שונים של S. aureus (USA300 FPR3757, USA300-3, USA300-LAC, USA300-JE2, Mu3, HG003, ATCC29213, clinical isolate ST239III). הנתונים שלנו הראו שלא נצפתה השפעה על ה-MIC של הוונקומיצין כשהריכוז של ALS-4 היה מתחת ל-25 μM. לכן אנחנו מאמינים ש-ALS-4 לא מפריעה לפעולה של הוונקומיצין.

בנוסף, בהשוואה לטיפול העיקרי הנוכחי בזיהומים של S. aureus כמו ונקומיצין או דפתומיצין שניתנים בדרך כלל בצורת הזרקה תוך ורידית (פרט לצורה של ונקומיצין דרך הפה ספציפית לטיפול בשלשול עיקש בגלל קלוסטרידיום ודלקת המעי הגס והדק בגלל סטפילוקוקוס בלבד), חומר פעיל דרך הפה מאפשר חדירה רחבה יותר לשוק כשהמטרה היא חולי חוץ וגם שווקים פוטנציאליים של מניעת מחלות.

נתוני רעילות GLP

ALS-4 עוברת עכשיו מחקרים מאפשרי IND ועד כה הראתה פרופילי בטיחות חיוביים. כפי שהסברנו בהודעה לעיתונות הקודמת שלנו מה-2 בספטמבר 2019, ALS-4 לא הראתה כל מוטגניות במבחני איימס במבחנה. התוצאות של בדיקות המיקרונוקלאוס במבחנה שאנחנו יוצרים כעת הראו אף הן ש-ALS-4 אינה רעילה גנטית, וזה מצביע על האופי הלא מוטגני של התרופה. יתר על כן, התוצאות של בדיקת ה-hERG במבחנה מנבאות סיכון נמוך ש-ALS-4 גורמת ל-QT לבבי מוארך.

למצגת כללית נוספת, בקרו בבקשה: http://ir.aptorumgroup.com/static-files/bcf77574-7bd6-4b9d-8110-d53837238f16

למצגת טכנית נוספת, בקרו בבקשה: http://ir.aptorumgroup.com/static-files/66346f79-7a03-474a-89be-0eaafaa00d9d

אודות Aptorum Group Limited

Aptorum Group Limited (Nasdaq: APM) היא חברת תרופות שעוסקת בפיתוח ומסחור של תרופות חדשניות כדי להתמודד עם צרכים רפואיים שלא נענו. ל-Aptorum Group יש פרויקטי תרופות במחלות יתומות, מחלות זיהומיות, מחלות מטבוליות ותחומי מחלות אחרים.

למידע נוסף על Aptorum Group Limited, בקרו בבקשה באתר www.aptorumgroup.com.

אנשי קשר

משקיעים:
Tel: +852 2117 6611
Email: [email protected]

מדיה:
Tel: + 852 2117 6611
Email: [email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Anaqua הופכת הגשת פטנטים במדינות אחרות ליתרון אסטרטגי עבור אנשי מקצוע בתחום הקניין הרוחני
Anaqua, הספקית המובילה של טכנולוגיות לניהול חדשנות וקניין רוחני (IP) עבור תאגידים, משרדי עורכי דין וממשלות, מכריזה על תוספת לפתרון Foreign Filing שלה, ומשפרת את היכולות של פלטפורמת ניהול הקניין הרוחני שלה, AQX®. Anaqua שינתה את הפרדיגמה להגשת בקשת קניין רוחני במדינות אחרות עבור אנשי מקצוע בתחום, והפכה מערך מכביד של משימות אדמיניסטרטיביות ידניות לפתרון אסטרטגי ואוטומטי שמספק בידול, ומניע קבלת החלטות מהירה כדי לעזור להגן על קניין רוחני באופן גלובלי.

EBC Financial Group משתפת פעולה עםUnited to Beat Malaria - קמפיין של קרן האו"ם, כדי להגן על ילדים פגיעים ומשפחותיהם מפני מלריה
EBC Financial Group מגבירה את מאמצי מיגור המלריה, תומכת בהתערבויות בריאות קריטיות ובהעצמה קהילתית

אחסון הגיבוי השכבתי של ExaGrid נבחר ל"פתרון גיבוי הנתונים של השנה" בתוכנית Data Breakthrough Awards השנתית החמישית
תוכנית פרסים בינלאומית יוקרתית מכריזה על מוצרים וחברות מצטיינים בטכנולוגיית הנתונים

Duck Creek מארחת את הוועידה השנתית, One Duck Creek Summit, כדי לבנות קשרים, שייכות וקהילה
Duck Creek Technologies (דאק קריק טכנולוגיות), ספקית הפתרונות החכמים המגדירה את עתיד ביטוחי הרכוש והנפגעים (P&C) ותעשיית הביטוח הכללי, מארחת היום את One Duck Creek Summit בקולומביה, דרום קרוליינה, ומפגישה עובדים מכל רחבי הגלובוס.

Games Global מכריזה על הגשת הצהרת רישום להנפקה ראשונית מוצעת לציבור
Global Games Ltd מפתחת, מפיצה ומשווקת מובילה של תוכן משחקי חדשני בסגנון קזינו מקוון ופתרונות משולבים עסק לעסק למפעילי iGaming ברחבי העולם על בסיס גודל רשת האולפנים שלה, הודיעה היום כי היא הגישה בפומבי הצהרת רישום על טופס F-1 לרשות ניירות ערך של ארה"ב ("SEC") בנוגע להנפקה ראשונית המוצעת לציבור של מניותיה הרגילות.

חשיפת הנושא של כנס יוזמת ההשקעות העתידיות השמינית: "אופקים אינסופיים: משקיעים היום, מעצבים את המחר"
The Future Investment Initiative - מכון יוזמת ההשקעות העתידיות (FII) נרגש להכריז על הנושא למהדורה השמינית הקרובה של כנס FII, המתוכנן להתקיים בתאריכים 29-31 באוקטובר 2024, במרכז הכנסים הבינלאומי היוקרתי על שם המלך עבד אל-עזיז (KAICC) בריאד, ערב הסעודית.

ערב הסעודית מבליטה יוזמות של השקעות בתיירות בפורום הבינלאומי להשקעות בתחום אירוח
משרד התיירות הסעודי ממלא כעת תפקיד משמעותי בפורום הבינלאומי להשקעות של בתי מלון (IHIF), ומציג הזדמנות ייחודית למשקיעים עולמיים לקחת חלק ולהיכנס לתוך נוף התיירות המשגשג של הממלכה.

פרסי Stevie® מכריזים על הזוכים בפרסי Stevie® השנתיים ה-18 עבור מכירות ושירות לקוחות
הזוכים בפרסי Stevie® (The Stevie® Awards ) עבור מכירות ושירות לקוחות השנתיים ה-18, המוכרים כפרסי שירות הלקוחות ופרסי המכירות המובילים בעולם, נחשפו בשישי 12.4 בטקס חגיגי בלאס וגאס, נבאדה, ארה"ב, בהשתתפות יותר מ-400 מנהלים מרחבי העולם.

TokenEx ו-IXOPAY מתמזגים ויאפשרו לסוחרים לייעל את השימוש במספר תהליכי עיבוד תשלומים
פלטפורמת מיטוב התשלומים עבור מסחר גלובלי מספקת טוקניזציה רב-ערוצית, תזמון תשלומים וניהול מחזור חיים של כרטיסים

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI